The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Vi har en FAQ av en anledning.

Har skummat igenom den, och tror ej frågan ställts men:

Hur får man bättre vapen? är det när man lvlar?

Eller droppar olika mobs olika bara vapen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
nån som testat modden (som ändrar lodden:D) än?

vågar du inte göra det själv?

Permalänk
Medlem

Kan någon vara snäll och lägga upp en länk till LOD filen där man inte behöver registrera sig.
Den verkar vara jäkligt fin.

Den är kraftigt hyllad på Elderscrolls sidan iaf.
Verkar vara ett måste.

Permalänk
Medlem

Hej.
(Nu sjuker även jag så lågt att jag ber om hjälp angående spel här på Sweclockers.)

Jag har problem med ljudet i Oblivion i form av att, åtminstånde, röster ekar när jag rör mig i världen.
Pratar jag direkt till en karaktär låter det helt normalt dock.

Kan detta ha någonting att göra med moderkortets ljuddrivrutiner att göra?
Vad kan jag göra för att förhindra detta problem?

Tackar på förhand
//Daniel

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk

Men lol, ska tydligen lära mig mer destruction magic av någon tant, men hon vill att jag ska fixa "bear pelts", blir svårt med tanke på att de inte spawnar ännu, utan det kommer bara timber wolfs.

Någon som vet vilken lvl de spawnar på?

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet varför jag inte får sälja saker till sista fencern i thief guild?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk

Fastnat i en grotta :/

Japp, jag har alltså lyckats efter ngra få timmars spelande göra det som var bland det mest irriterande som gick o göra på Daggerfall (spelade aldrig Morrowind).... Fastnat i en grotta (och då menar jag inte att jag inte vet vägen in eller ut utan att jag fastnat fysiskt mellan en grej och en inte farligt brant backe. Några knep på o ta sig loss?

Jag borde inte ha fastnat på stället kan väl tilläggas, e ju inte så att jag trilla ner i en grop eller så.

MvH
En lite smått irriterad blivande Oblivion-torsk

Visa signatur

kaffesump

Permalänk

Tror du kan trycka in TLT i konsolen för att aktivera noclip

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Nån som vet vart man skaffar bra vapen?

Permalänk
Medlem

Fan va jag är less på Oblivion planes, dom är ju fan bara tråkiga. Är inne på min tredje, men jag lessnade efter den andra...

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Fan va jag är less på Oblivion planes, dom är ju fan bara tråkiga. Är inne på min tredje, men jag lessnade efter den andra...

Jag tycker dom är ganska mysiga.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

var ligger thiefs guild?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Menar du hur man blir medlem i thiefs guild?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Men lol, ska tydligen lära mig mer destruction magic av någon tant, men hon vill att jag ska fixa "bear pelts", blir svårt med tanke på att de inte spawnar ännu, utan det kommer bara timber wolfs.

Någon som vet vilken lvl de spawnar på?

Tror inte det spelar roll vilken level man e på. Jag blev anfallen av ett gäng björnar söder om Chorrol eller nordöst om Kvatch, vet inte om dessa är björnar dock men tror det Små fula svartbjörnar är det nog.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strieben
Kan någon vara snäll och lägga upp en länk till LOD filen där man inte behöver registrera sig.
Den verkar vara jäkligt fin.

Den är kraftigt hyllad på Elderscrolls sidan iaf.
Verkar vara ett måste.

Om någon har plats på en FTP eller webbserver så kan jag göra en installer till LOD filen när jag kommer hem. Dvs bara tanka ner och köra filen. Nån intreserad?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Om någon har plats på en FTP eller webbserver så kan jag göra en installer till LOD filen när jag kommer hem. Dvs bara tanka ner och köra filen. Nån intreserad?

Vad är LOD? Vilken skillnad gör det i spelet?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Fan va jag är less på Oblivion planes, dom är ju fan bara tråkiga. Är inne på min tredje, men jag lessnade efter den andra...

Håller med! Urtråkiga. Hade räckt med ett par. Är nu inne på min 3:e nedstängning av helvetesportaler. Hur många finns det? Kommer det nya hela tiden? Voff.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Vad är LOD? Vilken skillnad gör det i spelet?

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=328524...

Permalänk
Medlem

Var köper jag magier? Vill helst han en elstöts-grej! Den är skitcool. Alltså man skjuter iväg en blixt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Var köper jag magier? Vill helst han en elstöts-grej! Den är skitcool. Alltså man skjuter iväg en blixt.

Jag tror att det är Anvil som har hand om Destruction. Är inte säker dock. Men manbrukar ju köpa spells på Mage Guild?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

asså jag har lite problem... Jag är osynlig och fattar inte hur jag bir av med det Och när jag går o lägger mig blir jag vampyr När jag ska snacka med han magen i university så är ju dörren låst :S hur ska jag göra?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
asså jag har lite problem... Jag är osynlig och fattar inte hur jag bir av med det Och när jag går o lägger mig blir jag vampyr När jag ska snacka med han magen i university så är ju dörren låst :S hur ska jag göra?

Osynligheten vet jag inte, men du har fått Vampire Disease. Läs i FAQ hur du blir av med det.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

har kört fast vid den dära tomb of percile lr nått vad ska jag göra?? hur kommer man in?

Permalänk

Hur annorlunda är Oblivion jämfört med Morrowind (bortsett från grafiken)?
Jag testade Morrowind för ett tag sen men gillade det inte nåt vidare. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det var jag inte tyckte om, men det kanske kändes lite stelt och tråkigt på nåt sätt. Annars brukar jag gilla rollspel...
Vad tror ni, är chansen större att jag skulle gilla Oblivion?

Permalänk
Avstängd

oblivion är finare men om du inte har något bra grafikkort kan jag inte tro att du kommer gilla det så mycket.

oblivion är väldigt likt morrowind men kanske lite lättare uppdrag.

Permalänk
Medlem

ingen som kan svara på min fråga ang the mythic dawn questen?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Vad är det för fel när mina stats på styrka, Willpower och Inteligens är röda och lägre en vad dom ska vara. jag har ingen Decies eller nån magi som orsakar det kan det vara att man har såvingt för lite?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
asså jag har lite problem... Jag är osynlig och fattar inte hur jag bir av med det Och när jag går o lägger mig blir jag vampyr När jag ska snacka med han magen i university så är ju dörren låst :S hur ska jag göra?

Har du nåt item som ger chameleon?

Isåfall är det den, den ger viss % osynlighet. När man har 100% är man helt osynlig vilket är det jag satsar på, 55% hittills.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.