The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludnis
Alltså vad är igentligen en soulstone? och vad/hur använder man den till? Antar att det har något att göra med magin "soultrap" som nämdes ovan.

Skulle någon kunna förklara? (Oblivion är det första spelet i serien som jag spelar)

Om du har en soulstone med en soul i kan du använda den till att enchanta ditt vapen med t.ex. Lightning Damage.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem

Är lite nyfiken på hur det fungerar med alla dessa gates till oblivion, har stängt ett par nu, men vad är poängen? Ska man stänga samtliga gates? Är lite trött på att rida förbi dessa portar då himlen förvandlas till helvetet i 3 minuter.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

måste bara säga att Mage's guild is teh shit!

här har man slösat tid på att ta över thief's guilden när trollkarlarna varit alldeles intill.. det tråkiga med att vara tjuv är enligt mig avsaknad av samhörighet, man har inga schyssta ställe att hänga osv.
det blir lite väl ensamt som tjuv i längden!

svingrymt att komma in på Arcane university dock och bara softa runt och hänga med Mage-polarna, plocka lite blommor, slappa, laga nån potion och träna spells.

riktigt mysigt! rekommenderas.

Permalänk

Hur kan man få ner bountyn som mn har på sig, är skit irreternade när alla jälva vakter börjar springa efter en när dom ser en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender

Jag har ett problem...

Har precis borjat använda soul trap-spell:en och det funkade på diverse olika fiender. Sen dödade jag en bandit bowman och då får jag meddealandet "there is no soul gem large enough to countain the soul in your inventory" ungefär. Detta trots att jag har både azuras star och grand soul gem (tomma) i inventory.

Någon som fatttar?

Ja, en bandit är en vanlig mänsklig varelse, dessa själar ska väl inte gå att fånga väl ?.

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airprofile
Hur kan man få ner bountyn som mn har på sig, är skit irreternade när alla jälva vakter börjar springa efter en när dom ser en.

En polare tips mig om att du ska dumpa sakerna, sova och sedan ta sakerna igen. Han tips ochså på att döda env akt ta hans grejer dump dom, sedan komma till fängelse sova där och sedan hämta sakerna grymt bra items.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort en installer som installerar följande:
* Landscape LOD replacement textures for Oblivion Version 1.0 (båda)
* LOD Normal Map replacement for Oblivion
* Oblivion INI Tweaker beta 1.10

Ner packad med RAR så är filen 187mb stor. Jag ska bara testa den så den funkar ordentligt på kompisens dator. Om den gör det så kan den som vill få ta del av den. Får se om jag kan hitta någon som vill lägga upp den på sin webbserver under kvällen. (nån här på forumet som kan kanske?)

Så nu slipper ni sitta och tanka ner en massa olika RAR filer och packa upp och greja. bara att köra filen och sen är det klart

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Hur har man poison på daggers?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Nån som vet vilken den senaste natural face moden är och skin?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

När kommer en patch mån tro?. Någon som kan säga ungefär mellan tummen och pekfingret?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Hur har man poison på daggers?

Step by step:

1. Gå med i Mages Guild.

2. Nå den level i Mages Guild då du tillåts enchanta saker.

3. Skaffa dig en soul trap spell, en grand soulgem eller en grand soulgem som redan är fylld med en själ.

4. Döda valfritt (mäktigt) monster, som t.ex. ogre eller Minotaur Lord. Innan du fäller dödsstöten, kasta soul trap på denne. Du måste sedan döda monstret innan spell tiden rinner ut.

5. Monstrets själ fastnar nu i din Soul Gem.

6. Skaffa dig en Poison spell.

7. I Mages Guild får du sedan leta upp en enchanter, ta fram den daggern du vill enchanta och sedan soul gemmen. Välj att du vill enchanta den med poison.

8. Voila! Kostar kanske pengar (har aldrig gjort det i Oblivion) men du har en giftig kniv nu. Måste rechargas med regelbundna intervaller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Nu har jag gjort en installer som installerar följande:
* Landscape LOD replacement textures for Oblivion Version 1.0 (båda)
* LOD Normal Map replacement for Oblivion
* Oblivion INI Tweaker beta 1.10

Ner packad med RAR så är filen 187mb stor. Jag ska bara testa den så den funkar ordentligt på kompisens dator. Om den gör det så kan den som vill få ta del av den. Får se om jag kan hitta någon som vill lägga upp den på sin webbserver under kvällen. (nån här på forumet som kan kanske?)

Så nu slipper ni sitta och tanka ner en massa olika RAR filer och packa upp och greja. bara att köra filen och sen är det klart

Trevligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Step by step:

1. Gå med i Mages Guild.

2. Nå den level i Mages Guild då du tillåts enchanta saker.

3. Skaffa dig en soul trap spell, en grand soulgem eller en grand soulgem som redan är fylld med en själ.

4. Döda valfritt (mäktigt) monster, som t.ex. ogre eller Minotaur Lord. Innan du fäller dödsstöten, kasta soul trap på denne. Du måste sedan döda monstret innan spell tiden rinner ut.

5. Monstrets själ fastnar nu i din Soul Gem.

6. Skaffa dig en Poison spell.

7. I Mages Guild får du sedan leta upp en enchanter, ta fram den daggern du vill enchanta och sedan soul gemmen. Välj att du vill enchanta den med poison.

8. Voila! Kostar kanske pengar (har aldrig gjort det i Oblivion) men du har en giftig kniv nu. Måste rechargas med regelbundna intervaller.

Står detta i FAQ:en ? Bra beskrivning (även om jag inte hade direkt användning för den så är den väldigt bra! In i FAQ:en med den! )

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Hur har man poison på daggers?

Hitta/Skapa en dryck som har den effekt du vill ha, "Drick" den och svara Ja på frågan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Hur har man poison på daggers?

Det finns gift på flaska....
Dom gröna flaskorna man kan hitta runt om i världen är vapen poison.
Använd en av dem så får du en ruta. Vill du använda gift på detta vapen.
Klicka ja och så har du gift på vapnet (Tar ej upp enchant plats)
Det finns även att du kan enchanta poison så du kan ha mycket fin skada

Visa signatur

Intel Q9550, nForce 750i, 6144mb Corsair XMS2, GeForce 480GTX, SB X-FI 5.1

Permalänk
Medlem

Om man har gjort poison på ett vapen, kan man laga det som vanligt? Eller är det som med enchants, man måste vara minst journeyman i armorer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dale Lewill
Står detta i FAQ:en ? Bra beskrivning (även om jag inte hade direkt användning för den så är den väldigt bra! In i FAQ:en med den! )

Då kan du lägga till att det är så man enchantar ett vapen/objekt i allmänhet, och inte bara knivar med poison. Titta även ovanför för kortvarigt bruk av Poison (simpas post).

Permalänk

Minst journyman för att reparera alla enchantade saker.

PS. Jag tar det som en seger att ingen skrutit och sagt att dom hittat en item värd mer än 16500 .DS

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Minst journyman för att reparera alla enchantade saker.

PS. Jag tar det som en seger att ingen skrutit och sagt att dom hittat en item värd mer än 16500 .DS

Kommer inte ihåg exakta värdet på min ring, men det va över 16k iallfall.

50% resist magic och 35% magic reflektion, sen har jag en annan ring som ger 20 i blades o 33% damage return.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Hitta/Skapa en dryck som har den effekt du vill ha, "Drick" den och svara Ja på frågan.

Hur vet man att man skapar en poison? Liksom, hur får man rätt sorts dryck. När jag har gjort så har jag mest bara fått såna dära rosa flaskor.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Hur vet man att man skapar en poison? Liksom, hur får man rätt sorts dryck. När jag har gjort så har jag mest bara fått såna dära rosa flaskor.

Kolla på namnet på flaskan? Och när du gör drycker står det ju bredvid ingridiensen vad den gör.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem

Har tagit lite saker osv, hur blir jag av med ikonen på saker jag tagit så jag kan sälja dom och så ja slipper vakterna? Bounty kanske är det jag menar? Nyss börjat spela!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Jag har ett fighters guild uppdrag att hitta en kille som inte gjorde sitt uppdrag i bruma vet någon vart han är?
Fighters guild spolier någon?

Permalänk

Jag är inne i sancre Tor: Hall of judgement ATM och ser att högt däruppe finns en "hylla" med en tron och en kista ser det ut som. Kanm an komma dit?

Haz, du ska vara tjuv och snacka med din hälare för att ta bort bounty men du kan alldrig få bort den röda handen från stulna saker så dessa går bara att sälja till hälare oxå. Om du vill bli av med bounty kan du även betala till vakterna eller sitta i finkan men då förlorar du de stulna grejorna och i finkan förlorar du dessutom massa skills. Om du vill betala till vakterna kan du kasta sakerna på marken och plocka upp dem senare tror jag...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk

Det blir du inte, du får sälja dom till fences som man får tillgång till theifs guild.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Kan man vara medlem i flera guilds samtidigt?

Permalänk
Medlem

*Suck* .. råkat döda en snubbe som ingick i en quest, finns det något consol ord som kan återuppliva honom? ..

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ztoffeh
*Suck* .. råkat döda en snubbe som ingick i en quest, finns det något consol ord som kan återuppliva honom? ..

Det kan man vel inte? Bara om du har fått en quest som säger att du ska döda honom. Annars är han bara uncounious (stava?)

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Nu har jag gjort en installer som installerar följande:
* Landscape LOD replacement textures for Oblivion Version 1.0 (båda)
* LOD Normal Map replacement for Oblivion
* Oblivion INI Tweaker beta 1.10

Ner packad med RAR så är filen 187mb stor. Jag ska bara testa den så den funkar ordentligt på kompisens dator. Om den gör det så kan den som vill få ta del av den. Får se om jag kan hitta någon som vill lägga upp den på sin webbserver under kvällen. (nån här på forumet som kan kanske?)

Så nu slipper ni sitta och tanka ner en massa olika RAR filer och packa upp och greja. bara att köra filen och sen är det klart

Jag kan hosta den if ya want

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Det kan man vel inte? Bara om du har fått en quest som säger att du ska döda honom. Annars är han bara uncounious (stava?)

"Hon" ingår i en thief guild quest, och hon är väldigt död ..

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW