Permalänk

Silent Hill

Ja, detta underbara och skrämmande spel. Det finns änsålänge 4:a delar och det kommer en film nu i vår. Vad tycker ni om spelet? Det verkar inte vara så många som spelar detta spel, pga att vissa är för skraja, men kom igen ffs, spelen bjuder dig på riktiga adrenalinkickar och medkänsla till 1000. Lungt värt att spela, speciellt tvåan och trean. Ni som redan har spelat det, kan gärna komma med åsikter. Ser verkligen fram emot filmen.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-D3H | Intel® Core i5-3570K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 | Samsung SSD 830 128GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | XFX ProSeries XXX Edition 850W |

Permalänk
Medlem

...Har snarare fått känslan av att det är en väldgt populär spelserie.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk

Jag spelade ettan ganska nyligen och det var lite för gammalt för att det skulle vara trevligt njuta av. Men nu spelar jag 2an för första gången och jag får säga att det var länge sedan ett spel faktiskt kändes lite jobbigt att spela rent mentalt. Tycker i alla fall att 2an är skitbra (skall spela 3an efter) och jag hoppas filmen blir bra.

Permalänk
Medlem

Älskar serien. Har spelat och klarat alla sh spelen dock är 2:an helt klart bäst och mest skrämmande. Hoppas dom nite sumpar filmen bara.

Edit: 3 som svarar på samma gång

Permalänk

tycker silent hill är ett mycket bra spel...spelet "skrämmer" en på ett annat sätt än vad spel som RE gör..i RE så är det hoppa till scener(typ som när fåglarna/hundarna krashar genom fönstren)medans silent hill tar mer på nerverna när man tex går i en mörk korridor och den värsta skrämsel musiken börjar spelas allt högre och högre...ta silent hill 2 tex(kommer inte ihåg i vilket hus det var)när man gick in i ett rum där det var en tv som lät en massa samt en person som var död i en fotölj medans skrämsel musik spelades,i den scenen fick nerverna verkligen ställas på prov,för att inte tala om när man gick ensam på den där gatan i början av spelet och man ser lite längre fram en skugga av nått som han sen följer efter in i en mörk gränd*brrr*kalla kårar direkt kan jag lova.

tycker att 1:an och 2:an är bäst.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

en av dom bästa spel serierna som gjorts

Permalänk
Medlem

Speglarna i är det 3:an?....de tycker jag är skrämmande...riktigt bra spel, speciellt en sen höst-kväll med regn och rusk utanför och lite silent hill...sittandes med ryggen MOT dörren för att göra det ännu mer spännande

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

Jag har alla delar i SH-serien och har klarat dem alla (skryter inte), och man kan ju dra slutsatser. Men jag tycker dock att tvåan och trean är jävligt bra. Trean har många groteska scener, från sjukhuset och frammåt. SH4 skrämmer en på ett annat sätt jämfört med de föregående, vet inte riktigt hur jag ska förklara, men det är iaf vad jag tycker. Och SH1 förstås, vet inte riktigt vad jag ska skrvia, det är Silent Hill. Ja.. Men jag håller med dig MangeMani, Silent Hill är jobbigt att spela, psykiskt jobbigt.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-D3H | Intel® Core i5-3570K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 | Samsung SSD 830 128GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | XFX ProSeries XXX Edition 850W |

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än hålla med. Resident Evil är lite hoppa till och sådär. Silent Hill är ett spel som jag vill stänga av hela tiden.

Tycker hela serien är jobbig. Folk tycker att RE och FEAR är läskigt... BAH!

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

tvåan är en klassiker, så jävla bra story o så..man blir fast i det. Jag kände mig riktigt skum när spelet var slut, jag levde mig in som fan i det.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Sämre skit får man leta efter, tycker Super Mario är mer scary än detta skitet. Filmen tror jag därimot kan bli något och jag tror nog den kommer att lyckas med tanke på att det är en spelfilm bara monsterna inte ser ut som kaktusar så blir jag glad.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Sämre skit får man leta efter, tycker Super Mario är mer scary än detta skitet. Filmen tror jag därimot kan bli något och jag tror nog den kommer att lyckas med tanke på att det är en spelfilm bara monsterna inte ser ut som kaktusar så blir jag glad.

Jo, håller med om ditt argument att spefilmen i fråga säkert blir bra, med tanke på att det är en spelfilm!

Way to go boy!

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Sämre skit får man leta efter, tycker Super Mario är mer scary än detta skitet. Filmen tror jag därimot kan bli något och jag tror nog den kommer att lyckas med tanke på att det är en spelfilm bara monsterna inte ser ut som kaktusar så blir jag glad.

me, men.. Super Mariofilmen var ju jättedålig.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jodå grymt bra spel Dock må jag säga att Project Zero är mer skrämmande en silent hill igentligen ^^ båda använder sig dock av samma still av skräck endå ^^. Dock är siletn hill ett roligare spel att spela mycket trevligare att ta till vapen ^^.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har lirat och klarat alla fyra, och liksom de flesta håller jag 2:an högst. Ruggigt bra serie.

Har följt utvecklingen av filmen rätt länge nu och har väl inbillat mig att den kommer bli grym...
samtidigt... fasen, så imponerad är jag inte av trailern. Den där häxan som säger "If you want
to bla bla, you must pass the gates of hell", är som hämtad ur någon sunkig matinéfilm. Och
den lilla flickan med svart hår (Alessa?) ... Zzz. Man har sett det förut.

Förvandlar de sedan Pyramid Head till någon puckad massmördare i stil med Jason Vorhees,
ja, då kan det sluta med att jag lämnar biosalongen.

Men men, vi har Chistopher Gans - en regissör jag har största förtroende för. Dessutom
besitter Silent Hill en aaaning mer vuxen och genomarbetad bakgrundshistoria kontra Mortal
Kombat, Streetfighter, Super Mario och Resident Evil, en grund som förmodligen kommer
avspegla sig på vita duken. Kanske den mest genomtänkta utanför de bästa rollspelen.

Permalänk

Har alla delar, men inte spelat ut någon av dom
Har klarat TILL sista bossen i 3:an som jag har nött och nött men aldrig klarat
4:an har jag kommit en bra bit i och nu verkar det bara vara "upploppet" kvar
har inte börjat med 2:an än... men eftersom spelen knappt har med varandra att göra (menar då med karaktärer mm) så tar jag nog och väntar med det
Har även börjat med 1:an, blev som sugen på det när jag hörde att filmen skulle komma, och får se om jag hiner klara ut det innan den kommer på bio i sverige....

Visa signatur

Be nice ^_^

Permalänk
Medlem

Började spela 4:an på kexboxen, men jag tycker att det var lite väl segt... och att det mer var "äckelskräck" än någonting annat. Kan dock inte påstå att jag kom så långt, slutade spela vid någon jättemask som krälade genom en vägg.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Har 2:an och 3:an.
2:an är otroligt härligt. Det byggs upp en olustig känsla och kontrollerna är perfekta.
3:an... nä... action direkt och inte är det bra heller. Grynigare och mökrare än 2:an och kontrollen får en att undra om det inte blivit glapp i PS2:an.

Är 4:an bättre än 3:an?

Hoppas iallafall att filmen blir bra och inte som resident evil där man mest undrar vad de tänkte på.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

Är 4:an bättre än 3:an?

Håller med om att 3:an är för actionorienterad. Och det gäller (om jag minns rätt) i än högre
grad för 4:an. 4:an är sämre, enligt mig. Sämst i serien. Fantastiskt bra idé, men uselt
realiserad. Sedan "känns" inte 4:an som ett Silent Hill-spel. Har t.o.m. för mig att jag läste att
4:an från början inte var menad att vara ett Silent Hill-spel, men blev det ändå. Men
sanningshalten i det påståendet vet jag inte.

Och i 4:ans anda avslutar jag med ett: "... What the hell?"

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa Silent Hill Collection, är det verkligen värt alla pengar?

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb

Permalänk
Medlem

AndreaX: Tänkte mer på spelen då jag inte har sett SM filmen.

MugiMugi: Ja Project Zero är typ 100x mer scary än SH, Tummen up för Fatal Frame!

aquaman: Bara om du gillar SH annars nej.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
me, men.. Super Mariofilmen var ju jättedålig.

VA?! Det var den ju inte

Ontopic: Har också spelat(och klarat) alla spelen och den är lätt bland mina top 3 spelserier.
Har försökt få det att funka i cedega/wine nu på sistone men det vill sig inte

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
AndreaX: Tänkte mer på spelen då jag inte har sett SM filmen.

MugiMugi: Ja Project Zero är typ 100x mer scary än SH, Tummen up för Fatal Frame!

aquaman: Bara om du gillar SH annars nej.

Jag har aldrig spelat Silent Hill, därför hade jag tänkt att köpa det.

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aquaman
Jag har aldrig spelat Silent Hill, därför hade jag tänkt att köpa det.

eftersom det ändå är nära omöjligt att ens få tag i SH2 annat än på Tradera och liknande är det ju det enda rätta då. (dessutom gör enbart musiken spelet till ett mästerverk)

snart så. http://www.webhallen.com/prod.php?id=57037

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tycker silent hill är ett mycket bra spel...spelet "skrämmer" en på ett annat sätt än vad spel som RE gör..i RE så är det hoppa till scener(typ som när fåglarna/hundarna krashar genom fönstren)medans silent hill tar mer på nerverna när man tex går i en mörk korridor och den värsta skrämsel musiken börjar spelas allt högre och högre...ta silent hill 2 tex(kommer inte ihåg i vilket hus det var)när man gick in i ett rum där det var en tv som lät en massa samt en person som var död i en fotölj medans skrämsel musik spelades,i den scenen fick nerverna verkligen ställas på prov,för att inte tala om när man gick ensam på den där gatan i början av spelet och man ser lite längre fram en skugga av nått som han sen följer efter in i en mörk gränd*brrr*kalla kårar direkt kan jag lova.

tycker att 1:an och 2:an är bäst.

Håller med dig! 1:an och 2:an är riktigt bra

Älskade skol huset i 1:an när man gick där och hörde nån dunka inne i väggarna och små läska varelser kommer och dyker upp vid benen så man hoppar till Grymt kul och läskigt xD

Hoppas verkligen filmen blir succé

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phrenetic2k4
Håller med dig! 1:an och 2:an är riktigt bra

Älskade skol huset i 1:an när man gick där och hörde nån dunka inne i väggarna och små läska varelser kommer och dyker upp vid benen så man hoppar till Grymt kul och läskigt xD

Hoppas verkligen filmen blir succé

har nästan glömt bort hur 1:an var=/,men just den där scenen känner jag igen..detta måste spelas igen:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

hmmm man kanske ska ta upp spelandet på 2:an igen då till Xboxen.
Bara spelat 2:an dit jag är nu och de flesta verkar ju tycka att det är det bästa så...

Kommit så jag har tillträde till "Rosewater Park" lr vad det heter. Gått igenom något lägenhetshus och kommit runt så man får fram kartan över rosewater park. Kanske fel namn, eller så minns jag helt fel men men... Ni som spelat vet kanske vad jag menar iaf.

Var väl ca 2 år sen jag spelade det sist kanske. Men är sugen på att fortsätta nu...

Dock jävligt skrämmande tycker jag, men sen tycker jag att han är så jävla seg med att slå.... lite störande. Skulle dock aldrig utsätta mig för att sitta själv och spela i lägenheten helt nersläckt. NO WAY!! En av de mest skrämmande spel jag spelat helt klart...

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk

Jag dyrkar denna spelserie.. Ni ser ju att jag har Harry, från SH1 som avatar Så otroligt sköna spel.

1an var vääldigt längesedan jag spelade, så jag minns väl inte så mycket av det. Men jag minns att det på sin tid var det grymmaste, och läskigaste spel jag lirat. Atmosfären i det spelet var så jävla bra.. Får fortfarande gåshud då jag tänker på sirenerna man hörde då man gick från den normala omgivningen till "alternate" världen..

Vissa gånger fick jag t om stänga av konsollen för att jag helt enkelt inte vågade/pallade spela vidare.

Om man bortser från ettan så gillar jag tvåan mest.. Iaf story-wise. Trean var helt Okay det med. Lite upphottad grafik och mysig stämning i det spelet också.. Men jag saknade verkligen Pyramidhead där.

Fyran köpte jag för ett år sedan snart... har fortfarande inte spelat färdigt det. Sätter mig och lirar en halvtimma per månad kanske..
Nej, fyran var lite av en besvikelse faktiskt. Jag blir mer frustrerad än skrämd av det spelet.. Mest på grund av fienderna man möter... Så jävla irriterande när dem aldrig riktigt dör, utan bara lägger sig ner en stund, och det enda sätt att få dem att lämna en ifred för att kunna utforska omgivningen är att nita fast dem i golvet med ett jävla svärd.. Na, det var ingenting för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
eftersom det ändå är nära omöjligt att ens få tag i SH2 annat än på Tradera och liknande är det ju det enda rätta då. (dessutom gör enbart musiken spelet till ett mästerverk)

snart så. http://www.webhallen.com/prod.php?id=57037

*Väntar med spänning*

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb