Permalänk
Medlem

iRiver T10?

Jag lurar på att köpa en iRiver T10, men det vore ju trevligt att veta om det går att fippla igång filöverföringen i Linux.

Någon här som har några erfarenheter av denna spelare och Linux?

Permalänk

Re: iRiver T10?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av siikah
Jag lurar på att köpa en iRiver T10, men det vore ju trevligt att veta om det går att fippla igång filöverföringen i Linux.

Någon här som har några erfarenheter av denna spelare och Linux?

Om den inte stodjer det dar grunkan som gor att den funkar over allt, natt i stil med UCMS, sa finns det opensource versioner av drivaren, vilken dist kor du?

Har funkat fint i Arch, Debian, Ubuntu, samt gentoo, dar har jag kort.
Ojj, ska kanske tilagga att jag har en annan spelare som INTE stodjer UCMS..

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Jag kör Debian, men det är ju inget problem att kompilera från källkod eller patcha kerneln.
Hittar ingen rak info om den stöder UMS dock... Jaja, det löser sig, verkar vara en fin spelare

Permalänk
Medlem

Jag har en Iriver H320SE, funkar bra, bara att montera som vanligt FAT-filsystem.

Förut hade jag en Iriver IFP någonting och fick använda något specialprogram, men T10:an bör funkar fint tror jag, genom att bara montera den som vanligt.

Visa signatur

Jag vill ha tillbaka ÖÄ!
Det heter chassi och inte chassie!
http://skrivihop.nu - en sida många här behöver läsa på

Permalänk
Medlem

borde vara UMS firmware i den om inte annat borde den gå att uppgradera till det med senare firmware från iriver.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

köp en Iriver U10, den är helt enkelt bäst.
Att föra över filer är inga problem med U10 då den är UMS kompatibel, däremot blir det en hejdundrande oordning, för programmet Iriver plus ordnar på ett väldigt bestämt sätt som man lätt rör till.

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.