Permalänk

lian li pc7

Front ljud,

Jag har problem att koppla in front ljudet på mitt lian li pc7 till Asus A8N-E.

Betäckningarna som står på sladdarna är inte samma som står i manualen och den stora kontakten stämmer inte med moderkortets pinnar.

Något som vet hur man ska göra?

Permalänk
Discokungen

Du har inte både en stor samlad kontakt som också har en massa lösa pinnar som komplement? Har jag på mitt PC-V1200.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

mina räcker inte i mitt lian li pc7 det är drygt... har ett dfi

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk

Jo det är en stor kontakt, och en massa små. Men jag fattar inte hur jag ska koppla in dom små, det är inte samma märkning på sladdarna som det är i manulan till moderkortet.

Skulle vara bra om någon vet hur dom små kontakterna ska kopplas in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelkrantz
Jo det är en stor kontakt, och en massa små. Men jag fattar inte hur jag ska koppla in dom små, det är inte samma märkning på sladdarna som det är i manulan till moderkortet.

Skulle vara bra om någon vet hur dom små kontakterna ska kopplas in.

Men ifall du har en stor (som innehåller alla små) så kan du ju koppla in den ? Eller ska du ha någon viss funktion ikopplad ?

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk

Jag tror att man kan koppla in antingen eller, så koppla in den stora.
Den lilla har samma funktioner, dock är sladdarna uppdelade.

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 - Asus P5B Deluxe - 2GB Corsair Twinx 6400 - Gainward 7600GT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Cyber
Men ifall du har en stor (som innehåller alla små) så kan du ju koppla in den ? Eller ska du ha någon viss funktion ikopplad ?

Dom små kontakterna

(Det ska sheild på den svarta och TPB- på den röda och TPA- på den oranga Restan borde gå att tyda från bilden.)

Den stora kontakten

Bild ur manualen

Som ni ser så passar inte den stora i kontaken på moderkortet, stoppet i kontakten är i sista hålet och stiften på moderkortet saknar ett stift på den näst sista platsen.

Man ser också att namnen på dom små kontakterna inte alls är samma som i manualen.

Jag förstår därför inte hur man ska kunna koppla in detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelkrantz
Dom små kontakterna

Den stor kontakten
http://gosig.be/temp/st.jpg

Hmm Bara jag som tycker att den ser defekt ut ? Alltså att hålen är på fel ställen ?

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk

Det skulle ju kunna förklara en del, någon som kan bekräfta detta.

Permalänk
Medlem

skulle gärna vilja flytta stoppet i stora kontakten ner ett steg...så den sitter antingen längst ner till höger eller längst upp till vänster beroende på hur du kollar på den ... brukar ju bara vara att plugga i tjocken på det enda stället där den passar

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk

Det brukar ju vara så.

Hur ska man låsa dett nu då, maila till lian li och be dom skicka en ny kabel, går det att tabort kabeln i andra änden.

Permalänk
Medlem

borde väl gå...har för mig det sitter som en liten konsoll på mitt chassie där man pluggar in vad man ska ha...men var väldigt lustigt med dina kablar...du har inte fått med nån adapter till mobot?

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk

Jag trodde det skulle vara någon standard på sådant här.

Antar att Lian - li gjort en litet fel när dom gjorde den här kontakten.

Jag har mailat dom nu så får jag se vad dom har att säga.

Är det ingen som sitter med ett lian li chassi som kan kolla hur kontakten ser ut?

Permalänk
Medlem

Har samma fel. jag har fått usb att funka men inte Reset-knappen eller ljudingångarna. Fast jag har kollat på manualen till moderkortet så funakr det inte, eller är jag blind då jag ser in i manualen?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

i mitt fall som jag skrev ovan så räcker inte min sladd...

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk

allt funkar perfa i mitt pc7 iaf, aldrig hört om ngt likn.

Permalänk
Medlem

men annars får du sätta i dom små pinnarna istället för klumpen...inte svårare än så...

edit: fast på din bild ser det ut som du har helt fel kontakt

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Discokungen

Det ser faktiskt ut som FireWire-sladden... Säker på att det är rätt?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

jag skulle tippa på att det är fel kolla en gång till

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Det ser faktiskt ut som FireWire-sladden... Säker på att det är rätt?

Instämmer. Texten på de små kontakterna stämmer överens med Firewire.

Längst till vänster är ljud. Längst till höger är Firewire.

Permalänk

Då måste jag ha två Firewire, när man tänker efter så inser man också att jag har två lika dana sladar.

Detta var ju lite konstigt.

Permalänk
Medlem

skulle tippa på att ljudkablarna gömmer sig nånstans i fronten ^^ bara att leta

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

Börja inte med att klaga på tillverkarna... Kolla först så du vet vad du snackar om

Där är en standard som de flesta så vitt jag vet använder sig av. Och inte svårare än att kolla framtill på ditt chassi om du har 2 st firewire eller inte.

Lycka till med det fortsatta byggandet.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddaren_erik
mina räcker inte i mitt lian li pc7 det är drygt... har ett dfi

Låter skummt, har oxå ett dfi moderkort och mina kablar är så långa så att dom knappt får plats att gömma när jag rullar ihop den pga att den är för lång annars