Permalänk
Medlem

DCU-11 hittar inte min P900

hej!

jo de är så att min bror har en sony ericsson k500i o till den har han köpt en sladd så han kan flytta över filer o sånt.. sladden heter föresten DCU-11 o för han fungerar det perfekt att flytta över o så.. men när jag ska koppla in min sony ericsson P900 så hittar inte datorn telefonen..
o kabeln ska vara kompatibel med båda telefonerna

nån som vet om de e nåra inställningar jag måste ställa in på mobilen eller nått för att de ska fungera,, eller vad ska ja göra för att de ska börja fungera helt enkelt?

Permalänk
Medlem

Du måste installera SonyEricsson PC Suite för telefonen. Det kan du ladda ner på hemsidan.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeth
Du måste installera SonyEricsson PC Suite för telefonen. Det kan du ladda ner på hemsidan.

men hur ska jag få in det på mobilen då?

Permalänk
Medlem

Du behöver ladda ner saker från SE´s hemsida och sen installera på PC:n. Du behöver inte göra något med telefonen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisseson
Du behöver ladda ner saker från SE´s hemsida och sen installera på PC:n. Du behöver inte göra något med telefonen.

men det är ju redan gjort! det fungerar ju för min brorsa skrev jag ju !

Permalänk
Medlem

Jo, men det är en helt annan PC-Suite för din k500i än för hans p900. Den kommer aldrig fungera för k500i då de (bl.a.) använder sig av helt olika överföringsprotokoll. Ladda ner från SE´s sida för din telefon så ska du se att det löser sig.