Permalänk
Medlem

Ska köpa ett 7900gt

Det är så att jag ska köpa mig ett 7900GT, men jag vet inte vilket av dom jag ska välja, efter att jag läste i lite olika trådar så har jag insett att EVGA och XFX är de som rekomenderas mest.

Jag ska inte klocka något alls, så det spelar inte så stor roll vilket som är mest klockvänligt.
Sen skulle det vara väldigt bra om ni vet någon butik där de har dom inne, kollat på komplett och datorbutiken och de får in korten om ca 10 dagar, men jag behöver ett kort nu.

Maxbudget är 3000 kr

Visa signatur

|| AMD64 3700+ || MSI K8N NEO4-F, nForce4 || Sapphire X800GTO || 1GB Ram || Samsung 200GB Sata ||

Permalänk
Medlem

haha då får du vänta länge Gainward är också ett bra märke den finns för 2900kr på www.datorhandel.se

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

HANDLA INTE PÅ DATORHANDEL.SE
vetinte vad Spectryym försöker lura dig på, men det är bara och söka i forumet och på google så får du veta att det är ett bedrägeriföretag.

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macke1
HANDLA INTE PÅ DATORHANDEL.SE
vetinte vad Spectryym försöker lura dig på, men det är bara och söka i forumet och på google så får du veta att det är ett bedrägeriföretag.

jaså bevisa det för mig =/ jag har handlat varor därifrån i över ett år och aldrig haft några problem så sluta nu snacka skit och lägg fram fakta istället för att bara spekulera!
www.datorhandel.com är ett av svergies billigaste datorföretag då de har mycket billigare priser än på t.ex komplett!:mad:

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem

Tror det är nog med bevis för det nu.

Handla inte hos dem.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

om man handlar på komplett så får man iallafall bra support och när man retunerar en produkt går det snabbt och enkelt. så komplett FTW

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Hmm, Ska sälja iväg mitt 7800GT nu och inhandla ett 7900GT. Känns inte värt att köpa ett fabriksklockat XFX för 3700 kr på komplett när det stock kostar 2995 kr. Med minnesmodd/coremodd så lär det gå ganska fint upp till 650-700 / 1700-1900. Eller ska man köpa de dyrare för att de faktiskt klockar avsevärt bättre!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Hmm, Ska sälja iväg mitt 7800GT nu och inhandla ett 7900GT. Känns inte värt att köpa ett fabriksklockat XFX för 3700 kr på komplett när det stock kostar 2995 kr. Med minnesmodd/coremodd så lär det gå ganska fint upp till 650-700 / 1700-1900. Eller ska man köpa de dyrare för att de faktiskt klockar avsevärt bättre!?

Ett XFX 7900GT eXTreme räcker. xXx är overkill.

Detta kostar 3375kr hos datorbutiken

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Datorhandel brukar ha bra erbjudanden för saker de inte har i lager. Sen när man beställer från dem kan man få behöva vänta länge på att varan kommer in.

Sen när man hittar deras produkter hos pricerunner för låga priser så är det i själva verket fel produkt de länkar till, exempelvis ett Geforce 7800GT i prislistan för 7800GTX produkter.

Sen hade de ett tag flera negativa omdömen i pricerunner. Men några mystiska personer började skriva positiva omdömen om dem på ett sätt som får en att tro de personer som driver företaget själva skrivit dessa positiva omdömen om dem.

Datorhandel är dock bra och prisvärda om man tänker köpa produkter de har i lager och planerar att vända sig direkt till hårdvarutillverkaren om produkten går sönder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Hmm, Ska sälja iväg mitt 7800GT nu och inhandla ett 7900GT. Känns inte värt att köpa ett fabriksklockat XFX för 3700 kr på komplett när det stock kostar 2995 kr. Med minnesmodd/coremodd så lär det gå ganska fint upp till 650-700 / 1700-1900. Eller ska man köpa de dyrare för att de faktiskt klockar avsevärt bättre!?

Läste någonstans att XFX betalar extra för testade och lite bättre GPU chip så har du pengar kan du ju köpa ett fabriksklockat kort. Det är nog lite lotto när man köper ett rent referenskort men överlag verkar ju de flesta 7900GT klocka riktigt bra... och ännu bättre med vmod.

@trådskaparen: 3000kr... köp ett referenskort... det verkar vara ganska stor chans att du kan klocka det ordentligt och om det nu är så att XFX betalar extra för testade chip så vetefasen om det är värt de extra pengarna om man nu inte får tokångest för att man inte fick ett kort som klockar fint.

Permalänk

Håller helt med dig.

Citat:
Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Ett XFX 7900GT eXTreme räcker. xXx är overkill.

Detta kostar 3375kr hos datorbutiken

Ett XFX 7900GT XXX har garanterat bättre chans på hög klock än ett XFX 7900GT XT. Men XT-korten klockar inte dåligt (se sign)

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld