Permalänk
Medlem

BBB 24/1 + Router Problem!

Hej

Fick mitt modem idag av BBB, ett Xavi 5222. Förut körde jag med tjänsten 8/1 och ett Thomson modem och hade inga problem alls.

Men nu med det nya modemet finns det gott om problem

För det första lovade BBB mig att jag skulle få minst 20mbit ner och 1mbit upp eftersom jag ligger 930m från telestationen, men efter några test med tptest så har jag fortfarande ca 8,32Mbit ner och 0,9Mbit upp, vet någon vad som är fel?
Jag har ringt supporten 5 gånger idag men dom vet ju inte vad som är fel.

För det andra så vill jag fortsätta att använda mig av min router Netgear RP614, eftersom jag har både xbox och satellitmottagare uppkopplade till internet, men det får jag inte heller att fungera?!
När jag kopplar in routern så kan jag både komma in på xboxen och satelittmottagaren men inte komma ut på internet. Vad skall jag göra? Har försökt att logga in på Xavi modemet men utan resultat eftersom BBB har eget användarnamn och lösen.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Tydligen fler som har problem med det modem som du kör med enligt forum på http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=759932 där jag citerar:

SVAR: BBB 24/1 prob igen!

Jag har efter ett antal samtal fått ett nytt Xavi 7722r+ modem.
Nu är det slut på det ständiga nedkopplingar som jag tidigare haft.
Detta modem helt klart ett stabilt modem som jag inte kan hitta några fel på. Försök att få ditt Xavi 5222 modem utbytt är mitt råd.

Lycka till.

Så ta kontakt med BBB igen och föreslå att dom byter ut ditt modem som dom gjorde för ovanstående så kanske det löser sig?

Permalänk
Medlem

Byt till det gammla igen så e säkert problemet löst...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv klart löser sig problemet om jag byter till det gamla, men jag sänker ju hastigheten då också, såg nu till min förvåning att jag tankar allefall i ca 1,2mb/s men det borde ju ändå vara mer.

Har redan frågat efter ett nytt modem men först ville dom skicka en ny telefonpropp till mig och se att det inte är fel på den.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk

Innan, när jag hade Spray, visade TP-test till en början ca 4-5mbit utan 8.
Nu när jag bytte till 24/1 visade TP-test 15mbit, men det ökade.
Och gå in på någon pub-ftp och dra hem en linuxdist så ser du hastigheten.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

BBB Lovar aldrig någon hastighet.

Visa signatur

Trasig -->DELL XPS1530

Permalänk
Medlem

Ok får prova det där med ftp, men är det någon som vet hur jag kan få igång min router?

Provade hela kvällen igår utan resultat

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Kollat brandväggen?

Visa signatur

P4 3,2Ghz Prescott , Intel D865Perl, 1024 DDR GEIL, Radeon 9600xt, 2 x ADDA 120mm 16db + 1 x 92mm Thermaltake 20db.

Permalänk
Medlem

Fixat det! Satte på MAC funktionen i routern!

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB