Summit 48 15000 - Återställa admin password?

Permalänk
Medlem

Summit 48 15000 - Återställa admin password?

Tjo!

Har lyckats lägga vantarna på en Extreme Networks Summit 48, modell 15000, från ett företag som lagt ner sin verksamhet.

Nu är det så att när switchen startar, så står det att diagnostics failar i konsollen.
Management-lampan blinkar långsamt dock, och i manualen står det att det är normal drift.

Jag skulle vilja ta reda på vad exakt som den failar på, men jag kommer inte längre i konsollen, för jag har inte lösenordet till admin-kontot. Har provat att trycka på reset-switchen på baksidan, men det hjälpte inte. Någon som har nån idé?

Mvh,
Matte

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk
Medlem

Du kan inte höra med företaget du fick den från då? De kanske vet vad lösenordet är?

Permalänk
Medlem

Nej, deras tekniker är aldrig här, och de få grejjer som är kvar kommer hämtas av nåt transportföretag.
Funderar på att ringa Extreme Networks när jag kommer hem och se om det skulle gå att resetta lösenordet på nåt sätt. Känns ju rätt beige att ha fått tag i en så pass vass switch och inte kunna använda den. ;P

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk
Medlem

Jag tror att det ska vara något liknande (gäller 4.x bootrom/firmware):

1. Anslut med hyperterminal, starta om switchen
2. under booten (alldeles i början) tryck Space
3. tryck h (bör få upp en meny)
4. d för att resetta
sen logga in med admin och tomt lösenord

Annars kan du kolla här:
http://www.tancom.com/resources/extreme_switch_password.asp

Är det inte lite "beige" att ha en så pass vass switch och inte ens vara kompetent nog att kunna googla lite? (skämtar såklart)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Är det inte lite "beige" att ha en så pass vass switch och inte ens vara kompetent nog att kunna googla lite? (skämtar såklart)

Alla är vi n00bs i början; man måste ju börja nånstans.
No offence taken. ^^

EDIT: Funkade finfint, tack för hjälpen ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T