Warcraft3 Replay tråden.

Permalänk
Medlem

fan upp med dreakhack repsen nu var inte blyga

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

¨hittade ingen bättre tråd.
men har börjat spela mot en kompis och han kör night eilf och jag orcerna. men verkar fan inte gå att vinna mot han när han kör Priestess of the Moon,dryad och Hippogryph Riders.
båda har spelat ungefär lika mycket och så.
där jag komme längst var Far Seer,berserker,Wind riders och shaman! någon som har någe tipps?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Men när jag ska se era replays.. (för att se hur bra ni är, och om jag vågar lägga mina) så kommer jag bara till en konstig grön sida.. varför?

Visa signatur

"DiDu Tar Dig"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nintendo
¨hittade ingen bättre tråd.
men har börjat spela mot en kompis och han kör night eilf och jag orcerna. men verkar fan inte gå att vinna mot han när han kör Priestess of the Moon,dryad och Hippogryph Riders.
båda har spelat ungefär lika mycket och så.
där jag komme längst var Far Seer,berserker,Wind riders och shaman! någon som har någe tipps?

Prova kör både bats och wind riders för wind riders dödar dryads hur lätt som helst och bats dödar hippos hur lätt som helst :D.

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem

nyckeln mot NE är alltid catapulter

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlay
nyckeln mot NE är alltid catapulter

Lovar dig att raiders är bättre, om du kan micra dvs.

Permalänk
Medlem

varför kan jag inte ladda ner replay från sidan?
kommer till ngn startsida, med 'sök på webben'.. help me jag vill se

Permalänk
Medlem

ORC vs NE = Raiders som sagt. Äg.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q3maniac
varför kan jag inte ladda ner replay från sidan?
kommer till ngn startsida, med 'sök på webben'.. help me jag vill se

Vilken sida menar du? Om du menar silentwhisper eller liknande kan de som lagt ut replaysen tagit bort de.

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem

i mega pro vinner alltid ne vs orc med jävla spirit moon strat. men fan kör han hippo raiders e han juh totalt dum i hela skallen. Massa bara bats med blademaster så lär han inte bli så gamal eller far seer beroende på bana. Raiders borde även funka fint om de massas

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

när jag klickar på dom första länkarna kommer jag bara till deras hemsida?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
i mega pro vinner alltid ne vs orc med jävla spirit moon strat. men fan kör han hippo raiders e han juh totalt dum i hela skallen. Massa bara bats med blademaster så lär han inte bli så gamal eller far seer beroende på bana. Raiders borde även funka fint om de massas

Moon strat?

Förklara gärna...

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Moon strat?

Förklara gärna...

Han syftar nog på dh, bm, tinker (fl för noobs) -> massdotts.
Vilket är den största imban i matchupen just nu.

Själv har jag inga större problem med straten eftersom jag har en kontring, men problemet är att jag inte har nog med multitasking för att klara av det
Så när jag lossar mot ne är det oftast mitt eget fel

jaja

Permalänk
Medlem

har du inte sett moon göra den stratten??? dessutom håller jag inte med om den stratten är imba på något vis, men många ne spelare e så jävla duktiga så det finns inte (moon, hot och deadman för att nämna några)
race wars är ju onekeligen intressant http://www.wcreplays.com/articles.php?get=365#day2
undra hur orc vs ne kommer gå??? hoppas att grubby möter hot eller deadman skulle vara mega coolt att se

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Han syftar nog på dh, bm, tinker (fl för noobs) -> massdotts.
Vilket är den största imban i matchupen just nu.

Själv har jag inga större problem med straten eftersom jag har en kontring, men problemet är att jag inte har nog med multitasking för att klara av det
Så när jag lossar mot ne är det oftast mitt eget fel

jaja

Aha, visste inte att den kallas så

Men den är väl inte så himmla bra? Visst, den är lätt att köra och kontrollera, men det finns väl lite för många counters för att den ska vara über imba?

Eller har jag fel?

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Aha, visste inte att den kallas så

Men den är väl inte så himmla bra? Visst, den är lätt att köra och kontrollera, men det finns väl lite för många counters för att den ska vara über imba?

Eller har jag fel?

Finns inte många counters som funkar.
Grubby kör nån special med pure grunts, men jag har aldrig sett den faktiskt.
Annars är det grunt + blade + tc + raiders + spirit walkers som gäller

Det som är obalanserat med straten är cyclone. Spellen är för bra.
Ska väl inte påstå att jag är något pro, men på en något högre nivå så är det svårt därför att NE'n ofta har bättre scout (faery fire imba) och kan välja vart man tar strid. Det som NE vill är att få orcens unit i små passager, då kan de cyclona de första grunt/raiders som kommer, sedan upp med tinkerns factory så blir mycket blockat. Eftersom alla NE's units är ranged (inklusive summonsen) så kan de skjuta gratis och får lätt övertaget så :/
Sen även om du har öppet krig mot NE'n så är straten väldigt stark. Magic dmg + summons är farligt.

Jaja. slutgnellt ;D

Permalänk
Medlem

som jag sa innan det krävs fan ändå mycket skill för att klara av att ro den i land. Här kommer en repris på när zacard möter moon och spöar han http://www.wcreplays.com/replays.php?get=7772&R=2
orcs är minst lika bra som nes.
Race wars som jag snackade om kommer nog orc vs ne bli mest intressant. Jag tror att orc truppen kommer vinna de har nästan dream team, bara zacard och xiaot som saknas. Ne truppen har min favo spelare (hot) mendet räcker inte för att ta hem fighten. Orcs ska fan inte gnälla om att dotts är imba. Enligt statestik är det mest orcer som lirar på b-net, och det finns mest pros som är orcs.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Vad snackar du om?
Hur många bra orcer finns det i Sverige?
Elakeduck. Japp där har vi EN bra orc.

Jag lovar dig att det finns många fler NE i toppen än vad det finns orcs. Iallafall räknat europa.

Kolla sedan på Stars War, största inviten turneringen på ett bra tag (i Kina).

4K^Grubby Orc
SaSe NE
SK.Insomnia HU
4K^ToD HU
4K^FoV UD
Spirit_Moon NE
WE.Sweet UD
T.MH]Lucifer UD
wNv.xiaOt Orc
WE.Suho NE
WE.Sky HU
QcH[ATI]Gstar NE

Orc har knappast någon fördel vad jag ser.
Och sist kan jag nämna att spelaren som tjänat mest på wc3 är spirit_moon, som givetvis är NE.
Läs annars intervjun som jag postade med Grubby, där tom. han gneller på imban. Vilket han annars aldrig gör

Vet inte vilken nivå du spelar på, men balansen för mig är den att:
NE>Orc pga den straten
Orc>UD pga stark tier 2
Human är inte mkt att prata om då de är sjukt starka på vissa maps (lt) och sjukt svaga på andra..

tsssssk

edit: Såg din replay nu, tycker inte den är något bra exempel.
Mapen är dålig för massdotts, precis som den är på Lost Temple. Mest pga. health fountain i mitten.
Moon går faktiskt inte straten helt vanligt, han stannar här på 50/50 och försöker expa samtidigt. Normalt är att försöka creepa säkra camps så länge som möjligt och leva på faery fire.
Sist av allt bör man nämna sista striden som var helt misslyckad för moon, han dör tp, invu pot, tinker summon och hamnar i sämsta läget möjligt för strid.

gnell gnell gnell

Permalänk
Medlem

Äh, jag tycker fortfarande att Dotts är lätta att ta kål på.

Kör då BM, SH, Raiders, Wind Riders och möjligtvis bats.

Bara massa ut serpentwards, och det går ju inte göra cyclone på air. Dessutom Seige + Piercing damage gör ont på dotts.
Sen så tar man ensnare på fiendens heroes.

Goodbye Kaj

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

en annan sak som jag sett xiaot (stavning???) göra var att han tog tc stannade på 2 grunts sedan körde han troll -> berserkers som andra hero tog han en beast master. han losade kanske 2 units och mass slaktade någon stackare ur WE clanen

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

hej! jag har precis tagit fram Wc3 ur hyllan och lirat några matcher som Orc 3on3 men undrar om det är nån som vill hjälpa mig med tips och taktiker.