Någon med en ny HP Pavilion och WLAN kort?

Permalänk

Någon med en ny HP Pavilion och WLAN kort?

Sitter med em ny HP Pavilion (d4355.se) som jag installerat om med Windows XP Professional men saknar drivrutiner till WLAN kortet.
Och, nej, några drivrutiner finns ej med levererade, endast en "restore" partition på hårddisken som återställer till Windows XP Home vilket jag ju inte vill... Dessutom fungerar inte återställningen efter jag partitionerat om disken. Tänkte jag skulle återställa och kopiera ut drivrutinen, men, nej, det gick inte det heller...

HP Support kunde inte hjälpa eftersom de inte visste vad det var för kort installerat och jag har nu väntat en vecka på svar från dem men inte hört något så jag chansar om någon här har en likadan burk och kan kolla drivrutinerna för WLAN kortet. På kortet står "ANATEL" och koden "wn5301a", vilket ledde mig till LiteOn. Testade ta drivrutiner från deras site, men fungerade inte.

Någon som kan hjälpa mig och kolla på sin HP burk?

Tackar,
Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem

Gå in på http://welcome.hp.com/country/us/en/support.html?pageDisplay=... och skriv in din medell så komemr det upp en sida där du kan ladda ner drivrutiner.

//vanCe

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk

Tackar för svaret, men nej, det är bara drivrutiner som uppdaterats sedan original som finns där...

Dock fick jag tag på original drivrutinerna från en HP tekniker i USA. HP Support i Sverige verkar inte särledes vassa direkt... Fyra telefon samtal till HP Sverige ledde ingen vart medan en chat-session med en Amerikansk tekniker gav mig samtliga drivrutiner på typ 5 minuter...

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av formatckolon
Tackar för svaret, men nej, det är bara drivrutiner som uppdaterats sedan original som finns där...

Dock fick jag tag på original drivrutinerna från en HP tekniker i USA. HP Support i Sverige verkar inte särledes vassa direkt... Fyra telefon samtal till HP Sverige ledde ingen vart medan en chat-session med en Amerikansk tekniker gav mig samtliga drivrutiner på typ 5 minuter...

/Anders

Det är sant HP sverige är otroligt lata, medans på chatten i USA så får man drivrutiner och hur man ska göra snabbt och enkelt

//vanCe

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM