Permalänk
Avstängd

Någon bra sida för en hemsida?

Hejsan ! Jag skulle vilja ha några bra exempel på några hemsidor eller program som man kan göra hemsidor med // en riktig jävla noob

Visa signatur

// En Riktig Levande Noob I Full Fart

Permalänk
Medlem

http://pages.google.com/
Kan kanske va något

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

http://www.w3.org/
Är alltid en bra början.
Ett tips är att läsa sig koda.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

http://www.freewebs.com
där hade jag en hemsida en gång för länge sedan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
http://www.w3.org/
Är alltid en bra början.
Ett tips är att läsa sig koda.

Var det vad han frågade om?

Du kan ju testa Dreamweaver, vad jag vet är det rätt många som använder det.

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voidhanger
Var det vad han frågade om?

Du kan ju testa Dreamweaver, vad jag vet är det rätt många som använder det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mushii
Hejsan ! Jag skulle vilja ha några bra exempel på några hemsidor eller program som man kan göra hemsidor med // en riktig jävla noob

Finns la mycket att lära sig på http://www.w3.org , så varför var det fel det jag postade?

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Testpilot

På W3 kan du inte göra en hemsida, bara läsa om hur du kan göra en.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

om du ska göra hemsidor så rekomenderar jag endast notepad/anteckningrna

börja läs här:
www.webdesignskolan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscar1991
om du ska göra hemsidor så rekomenderar jag endast notepad/anteckningrna

börja läs här:
www.webdesignskolan.se

Bah, finns mycket trevligare texteditorer att använda, med syntax highlighting, tabbar etc. Anteckningar är verkligen inget trevligt att använda för hemsidekodning eller annan kodning, visst det går, men finns mycket trevligare alternativ.

Samt, som redan nämnts, www.w3schools.com istället för webdesignskolan, lika bra att lära sig koda enligt standarderna på en gång.

Permalänk

Webdesignskolan som alltid kommer upp i sådana här trådar är ganska föråldrad tycker jag, det finns bättre alternativ som sagt.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voidhanger
Var det vad han frågade om?

Du kan ju testa Dreamweaver, vad jag vet är det rätt många som använder det.

Finns många sådana program. Har du office installerat kolla så du inte har frontpage, det är bättre än Dreamweaver enligt min mening...

Annars kan du använda NVU. Kan vara bra i början för att sedan gå in mer och använda dig av html koderna bara, för att sedan gå över till att bara köra html, då kan jag rekommendera Notepad2

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj
Finns många sådana program. Har du office installerat kolla så du inte har frontpage, det är bättre än Dreamweaver enligt min mening...

WOT!!! frontpage bättre än DW, du måste skämta med mig, visst det funkar ju att göra sidor i det, det är kanske användarvänligt (ingen aning, har alldrig använt det själv), men koden som den genererar suger dase (förlåt om jag svär, men så illa är det). Inga WYSIWYG-program slår naturligtvis egen-knackning vad gäller hur koden ser ut, men man bör ju se till att det ser någorlunda hyfsat ut.

Min mening: Börja lära dig knacka själv, det är det roligaste och man lär sig en himla massa, -> www.w3schools.com som tidigare nämnts, och använd ett bra program att skriva i, t ex Notepad ++, notepad2 m.m. finns massor, har för mig det fanns en tråd om det tidigare, sök lite så hittar du.
Om du nu inte vill knacka för hand så finns så kallade WYSIWYG-program (What You See Is What You Get), koden blir kanske inte allt för fin, men du får ett bra resultat utan allt för mycket klabb. Jag skulle rekomendera Dreamweaver (DW), frontpage går osså (brukar finnas på en del skolor, så de e enkelt att kolla in för att se om man gillar det), men som sagt, koden suger.

Lycka till med snickrandet, hur det än blir!!!

mvh Fredrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
WOT!!! frontpage bättre än DW, du måste skämta med mig, visst det funkar ju att göra sidor i det, det är kanske användarvänligt (ingen aning, har alldrig använt det själv), men koden som den genererar suger dase (förlåt om jag svär, men så illa är det). Inga WYSIWYG-program slår naturligtvis egen-knackning vad gäller hur koden ser ut, men man bör ju se till att det ser någorlunda hyfsat ut.

Ja jag menar självklart inte att koden blir bra. men programmet är ett lätt program som enligt min mening är mycket bättre än dreamweaver. Visst är inte resultaten om man kollar källkoden det fina men det är programmet jag menar med att vara bättre. har själv använt dw och fp, och jag gillar verkligen inte dw. Helt klart rekommenderar jag att lära sig html direkt och börja koda i notepad2 eller dylikt. Men känns det försvårt direkt så kan han använda sig av något program, vilket jag rekommenderar NVU. Att ha grafiskt gränsnitt är bra i början, för att sedan använd html koden mer och mer och ändra saker i och se hur man gör vissa saker. Man lär sig rätt lätt att både se hur det blir och kunna ändra grafiskt med att sedan kunna se i html hur det blev.

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

hmm ok, kan som sagt inte uttala mig om användarvänlighet, men jag har en gång i tiden suttit lite i DW, tyckte inte att det var några större problem, kanske fick leta lite i menyerna efter olika saker, men det var ganska lätthanterat tyckte jag. Men fp e kanske ännu lättare då, jaja, man lär så länge man lever

mvh Fredrik

Permalänk
Medlem

på google länken fixar man vilken addres man vill ha och allt typ www.hahahah.se???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xellenta
på google länken fixar man vilken addres man vill ha och allt typ www.hahahah.se???

Du får helt enkelt köpa en .se domän.. Eller sätta upp dns hemma i nätverket och köra att vadduvill.nått leder till din hemsida:P fungerar dock bara för dig då men

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

http://internetworld.idg.se/webbstudio är mycket bättre än webdesignskolan.
Den är också på svenska vilket är en fördel om man jämför med w3wschools.

HUR LYCKADES JAG DUBBELPOSTA ?? :D:D

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

http://internetworld.idg.se/webbstudio är mycket bättre än webdesignskolan.
Den är också på svenska vilket är en fördel om man jämför med w3schools.

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning