Apple lanserar Macbook Pro med 17" skärm

Permalänk
Melding Plague

Apple lanserar Macbook Pro med 17" skärm

Läs nyheten: <a href="http://www.sweclockers.com/index.php#newsitemEEuVlAkyyyigOXCw..." class=small>Apple lanserar Macbook Pro med 17" skärm</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt! Gillar de stora bärbara som oftast är lite mer konkurenskraftiga vad det gäller prestanda. Blir iofs kanske inte så himla mycket spelande på en Mac men det är ju endå trevligt.

[EDIT] Yay! först! Får jag en mjukglass nu eller hur var det?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Jag trodde 17 tummarn skulle bli ett monster, men det är ju bara detaljer som skiljer den från 15,4 tummarn. Visserligen skulle jag gärna byta, men Firewire 800 behöver jag inte, snabbare dvd-brännare är inte heller livsnödvändigt. Men en ljusare skärm är ju alltid positivt. Tufft att den är lika tunn.

Men överhuvudtaget låter ju 17" lite mycket på en bärbar, då skulle jag hellre köpa en bra stationär mac.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Jag tycker placeringen av DVD-brännaren på sjuttontummaren är och har alltid varit en designmiss. Den borde sitta i mitten av chassit istället för på toppen. Femtontummaren är mycket snyggare.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

1680x1050 är nödvändigt för poker. blir nog en 17" MBP lagom till merom i höst. min acer8204wlmi känns fulare för varje dag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heltok
1680x1050 är nödvändigt för poker. blir nog en 17" MBP lagom till merom i höst. min acer8204wlmi känns fulare för varje dag

Du kommer inte ångra dig!

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk

29k och ändå inte 1080P-stöd?! Vafan, finns ju datorer för 20k som har 1920*1200!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Pluggar man får man den för 26,215 kr. En rätt trevlig rabatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heltok
1680x1050 är nödvändigt för poker. blir nog en 17" MBP lagom till merom i höst. min acer8204wlmi känns fulare för varje dag

Ska du köra windows på den eller?

Permalänk
Medlem

skulle dom inte sluta med FW?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kan konfiguera dem med tex något långsammare processor eller liknanade. Tycker att 28,5kkr är väldigt mycket. Blir iofs lite bättre via csn men ändå. Den borde även ha högre upplösning precis som Random-person sa. Jaja blir väll till att leva på existensminimum under sommaren så man kan köpa en till hösten

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
skulle dom inte sluta med FW?

Det var ett löst rykte. Förvisso försvann Firewire 800 på 15"-aren, men inte mer än så.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Men det är ju rätt konstigt om man tar en 15" macbook och uppgraderar den till samma spec så blir den dyrare?

Känns ju lite -_-

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Ge mej en 12", nästan så man tar en Mini istället, fast det borde ju komma snart...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Det var ett löst rykte. Förvisso försvann Firewire 800 på 15"-aren, men inte mer än så.

Det var ett ohyggligt löst rykte som inte nån borde gått på för långsökt var det.

När det gäller FW800 är det få människor som verkligen kan ha nån praktisk nytta av det men nog hade det suttit fint med det även på 15"aren. Jag lär aldrig köpt nåt tillbehör för FW800 men det hade känts bra och ha det.

Det som "stör" mig mest med nya 17" är att den har 1h bättre batteritid än 15" (5,5h isf 4,5h). Brännaren och upplösningen går det bra utan men batteritid är alltid fint. Dumma Apple

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Men det är ju rätt konstigt om man tar en 15" macbook och uppgraderar den till samma spec så blir den dyrare?

Känns ju lite -_-

Håller med. Känns jättefel. En prissänkning eller specökning på 15"borde komma rätt snart tycker man.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Pluggar man får man den för 26,215 kr. En rätt trevlig rabatt.

Pluggar man så kan man knappast slänga fram 26000kr. Ibland så fattar jag inte vad CSN tänker med, tar för givet att det gäller genom dom

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [!]
Ska du köra windows på den eller?

dualboota.
windows för poker och eventuellt spel
osx för vettiga saker

Permalänk
Medlem

15" duger. 17" är bara klumpig att konka runt på och med det priset åt helvete för dyrt.

Visst den väcker ett visst begär med den skärmen men när den kostar som en powermac quad undrar man om det är värt det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heltok
dualboota.
windows för poker och eventuellt spel
osx för vettiga saker

Ska du bara spela poker så kan du nog köra http://www.parallels.com/en/download/mac/ så slipper du dualboota.

Det är som vmware fast miljarder gånger bättre. Och det är optimerat för intel mac.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Ska du bara spela poker så kan du nog köra http://www.parallels.com/en/download/mac/ så slipper du dualboota.

Det är som vmware fast miljarder gånger bättre. Och det är optimerat för intel mac.

verkar omständigt. man är beroende av maximal skärmyta och bra prestanda(PO2 med javaw och party äter minne). dualboota känns optimal. om man kunde göra detta utom omstart vore trevligt, men så verkar inte vara fallet i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Man är bra dum om man slänger ut 25.645 och sedan kör windows på den. Man kan ju köpa en pc för betydligt mindre pengar om man nu vill ha cp-operativsystemet windows.
Nej ska man ha en mac ska det vara det till 100% tycker jag.

Visa signatur