You've been Dell-ed

Permalänk
Medlem

You've been Dell-ed

Beställde och betalade en Dimension 9150 för dryga två veckor sedan. Väntade sedan på att dom skulle skicka betalnings- och orderbekräftelse (Tänkte jag skulle ge dom lite nådetid då det var påskhelg därimellan.) Till slut började jag bli lite irriterad så jag skickar ett mail för att höra efter orderstatus. Ringa kunde jag inte för då behöver man tydligen ha kundnummer och ordernummer tillhanda (vilket Dell underlåtit att skicka). Får inget svar på mitt första mail så jag skickade ännu ett i fredags. Nu idag så ringer det en kille från Dell och undrar om jag har betalat min order. Tydligen så har dell slarvat bort mina surt förvärvade slantar. Jag mailar över en kopia på kvittensen för banköverföringen och killen lovar att försöka spåra upp betalningen och åtgärda problemet. Han återkommer senare på eftermiddagen för att tala om att Dell ännu ej lyckats lokalisera min betalning och han säger till mig att han ska återkomma imorgon. Nu väntar jag spänt på den fortsatta utvecklingen. <3 Dell

Permalänk
Medlem

jaha? shit happens

fel forumsdel också....

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Re: You've been Dell-ed

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krimus
Beställde och betalade en Dimension 9150 för dryga två veckor sedan. Väntade sedan på att dom skulle skicka betalnings- och orderbekräftelse (Tänkte jag skulle ge dom lite nådetid då det var påskhelg därimellan.) Till slut började jag bli lite irriterad så jag skickar ett mail för att höra efter orderstatus. Ringa kunde jag inte för då behöver man tydligen ha kundnummer och ordernummer tillhanda (vilket Dell underlåtit att skicka). Får inget svar på mitt första mail så jag skickade ännu ett i fredags. Nu idag så ringer det en kille från Dell och undrar om jag har betalat min order. Tydligen så har dell slarvat bort mina surt förvärvade slantar. Jag mailar över en kopia på kvittensen för banköverföringen och killen lovar att försöka spåra upp betalningen och åtgärda problemet. Han återkommer senare på eftermiddagen för att tala om att Dell ännu ej lyckats lokalisera min betalning och han säger till mig att han ska återkomma imorgon. Nu väntar jag spänt på den fortsatta utvecklingen. <3 Dell

Misstag händer ju alla, fast vi får ju hoppas att dom hittar dina slantar.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk
Medlem

Fy fan beställa en dell dator :E

Varför beställde du inte delar, för att bygga en själv ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finalaz
Fy fan beställa en dell dator :E

Varför beställde du inte delar, för att bygga en själv ?

För att han ville ha en Dell?

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Dell för att reta upp folk här på forumet. Något kul ska man väl ha för pengarna!

Killen ringde idag igen för att tala om att dom hade hittat mina pengar. Tydligen så hade min betalning "klumpats ihop med en annan betalning" vilket låter som ett märkligt fenomen i mina öron. Kanske är det samma princip som gör att det är lättare att tjäna ihop den andra miljonen än den första? Jag föreslog att jag skulle få kompensation i form av ett bättre graffe men det gick dom inte med på

Permalänk
Geeks
Säljchef

Ont: Var ju skönt att det löste sig utan allt för stora bekymmer iaf. Det är endå förvånansvärt hur lite kritik som riktas mot Dell med tanke på deras enorma omsättning av datorer i världen och Sverige.. De måste ha en otroligt utvecklad logistik och kundavdelning.

Offt: Har själv en dell som arbetsdator. Beställdes, betalades och levererades i den uppsättning jag ville ha på ett par dagar. Hittils har den varit en av mina stabilaste burkar, förutom en annan märkesmaskin ( Compaq ).. Den burken klarade sig utan omformatering i nästan 2 år utan att slöa ner, lustigt nog!
Jag har givetvis en egenhändigt ihopbyggd burk också att leka med, men skall jag i framtiden ha något som kräver bra support, snabb service och stabilitet så riktas ögonen emot Dell..

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Avstängd

Hell whit Dell.. They just make Dull

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Man kan pruta rätt friskt hos Dell, om man ringer en försäljare och beställer grejorna. De verkar ha rätt stora marginaler, iallafall när man kommer upp lite i pris. Gör man det med lite finess så. De säger såklart att de är billigast/bäst redan om du inte har ett färdigt exempel att jämföra med. Eller börjar prata om allt extra lulllull som garantier och färgskrivare eller whatever. Bara att stå på sig lite, så ger dom med sig tillslut...

Ta sedan säljarens namn och direktnummer och säg att du vill fundera en timme. Ring sedan dell igen, risken att du hamnar hos samma kille/tjej är rätt liten. Kör sedan samma visa igen, sen slår du till på det bästa prutet...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

hap shittens...
Personerna bakom spakarna på DELL är också människor, som du eller jag.
Du behöver inte direkt vara orolig för att du inte skall få din dator....

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

/me kan verifiera att man kan pruta en hel del på deras företagsgrejer.

Permalänk
Medlem

Fick idag reklamerbjudande via mail på samma system som jag beställde från Dell, fast detta kostar 2000 mindre + har ett bättre graffe. Så om jag hade beställt nu så hade jag tjänat 2000 och det skulle ändå ha tagit lika lång tid för Dell att leverera systemet. Lite väl magstarkt av Dell tycker jag. X(

P.S. Har ännu ej mottagit ordernummer + kundnummer från Dell trots att representaten från Dell försäkrade mig om att jag skulle kunna följa ordern online nu.

Permalänk
Medlem

Avbeställ och beställ på nytt

Permalänk

Nog borde du iaf kunna få ner det till erbjudandet som gäller nu.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
Nog borde du iaf kunna få ner det till erbjudandet som gäller nu.

Har försökt snacka med Dell om just detta, men eftersom de redan har mina pengar (förskottsbetalning) så ser de väl ingen anledning till att göra sig det besväret. Killen jag pratade med sa visserligen att han var hemskt ledsen över det inträffade men så fort jag började prata kompensation knep han ihop. Totalt skulle samma paket bli 2667 kronor billigare med nuvarande erbjudande + bättre graffe. Surt sa räven om rönnbären.

Jag har skickat dom ett ganska ettrigt mail efter det att jag fick erbjudandet (Fick faktiskt två stycken erbjudanden idag så tydligen är jag med på deras lista med folk man kan spamma även om min order ännu ej registrerats - alltid något.) Få se om dom svarar med ännu ett "ojdå, det var ju synd - men tyvärr finns det inget vi kan göra."

Permalänk
Hedersmedlem

Så länge de inte har skickat grejorna ska du kunna avbeställa och få tillbaka pengarna. Enklast är kanske att göra en avbeställning och sen beställa på nytt (kanske t.o.m. välja bort Dell denna gång ) istället för att försöka ändra din nuvarande order. Finns ju trevligare paket än Dimension 9150 imho..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Dell har sina svagheter, här är en .....

Dell Charges $49 to Remove Their Own Spyware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Så länge de inte har skickat grejorna ska du kunna avbeställa och få tillbaka pengarna. Enklast är kanske att göra en avbeställning och sen beställa på nytt (kanske t.o.m. välja bort Dell denna gång ) istället för att försöka ändra din nuvarande order. Finns ju trevligare paket än Dimension 9150 imho..

Ska göra ett nytt försök imorgon. Tack för alla tipsen, ledsen om jag luftar min irritation på det här sättet. Jag antar att jag har mig själv att skylla för att jag föll för reklamen.

Permalänk

Du har enligt distansavtalslagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Då du fortfarande har några dagar på dig så är det bara att ringa och avbeställa så fort som möjligt.

http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel...

Mvh

Christian

Visa signatur

Opteron 165@2.6Ghz | DFI NF UT | 7900GT | 1024MB TwinM SP BH-5 | Barracuda 200GB + 160GB Sata | Arctic Cooling T1 |
TILL SALU! 2*512Mb TwinM Speed Premium BH-5, Pm:a tack!

Permalänk

Det värsta med dell är att de inte ger någon OEM-skiva med, den måste man BETALA för.
Är det verkligen lagligt? Man får ju inte Windows om man inte får det på skiva. Formaterar man disken helt (inklusive partionen som jag tror "backup-kopian" av XP finns på) så har man förlorat sin licens för alltid...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Det värsta med dell är att de inte ger någon OEM-skiva med, den måste man BETALA för.
Är det verkligen lagligt? Man får ju inte Windows om man inte får det på skiva. Formaterar man disken helt (inklusive partionen som jag tror "backup-kopian" av XP finns på) så har man förlorat sin licens för alltid...

licensen har man iallafall väl? Den står på lådan... fast man får köpa en ny licens iallafall.
Så var det med min förra fujitsu siemens. Fick bara en ghostskiva. Rätt värdelös egentligen. Dock så är licensen på chassit riktig.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Ghostskivan är till för de som inte vet hur man installerar drivrutiner.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller