Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Angående ljud: se det jag har skrivit ovan.
Angående mord: Ja, det var ett nytt argument för att folk inte ska köpa iPod. Hoppas att det var ironi.
Anågående iTunes: Du skrev nog fel; det ska nog stå; "En nackdel är dock att man inte kan använda iTunes."

iTunes är ju det sämsta sättet att föra över låtar, mycket lättare att bara plugga in MP3'n och föra över låtarna. Och ang mord så känner jag till iPodar som både varit mordvapen och mordorsak

http://www.jengajam.com/r/Killed-With-iPod
http://www.usatoday.com/news/nation/2005-07-03-teen-ipod-deat...

iriver rules!!!!!!!

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Jag har alltid gillat iRivers design men den här tilltalade mig inte alls. Ser ut som ngt Jos skulle släppa.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
iTunes är ju det sämsta sättet att föra över låtar, mycket lättare att bara plugga in MP3'n och föra över låtarna. Och ang mord så känner jag till iPodar som både varit mordvapen och mordorsak

http://www.jengajam.com/r/Killed-With-iPod
http://www.usatoday.com/news/nation/2005-07-03-teen-ipod-deat...

iriver rules!!!!!!!

Jaha, konstigt att det är så många i världen som gillar iTunes då, då iPod är marknadsledande. Men smaken är som baken.

Knappast apples fel att folk mordhotar och dödar folk för iPoden. Jag vet ialla fall att Steve Jobs brukar ringa upp offrens föräldrar och trösta på ett personligt sätt. En bra sak att göra tycker jag...

Apple rules!!!!!! (var tvungen att köra lite fjortisstil jag med i slutet av detta inlägg)

PS. Gambit_2K: Jag tyckte att det var synd att de inte fortsatte på U10 stilen. Den är det snyggaste iRiver har gjort tycker jag. Kanske inom en snar framtid det kommer något nytt? DS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Jag börjar förstå varför du heter som du heter, då du knappast läser det jag skriver...

ehm.. ok.
Jag kan inte påstå mig förstå varför du heter som du heter, även om du inte heller verka se nånting utanför dina skygglappar av märket apple.

Visa signatur

De e sossarnas fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Jag börjar förstå varför du heter som du heter, då du knappast läser det jag skriver...

christopher.cameron: Hehe, ja det var en rolig kväll.

Sammanfattningsvis: Man ska inte klaga, så länge folk är nöjda med det de har.

God kväll.

Du är en idiot.
Och om du inte förstår varför, så är det bara att läsa dina inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumiskallen
ehm.. ok.
Jag kan inte påstå mig förstå varför du heter som du heter även om du inte heller verka se nånting utanför dina skygglappar av märket apple.

Det konstiga är ju, att jag kan se fördelarna med andra produkter, bara det att ajg föredrar iPoden. jag vet inte hur det är med dig, men du verkar vara en irivertaliban (motsvarighet till appletaliban?). Du är ju exakt det du vill få mig att framstå som. Eller har jag fel? Rätta mig gärna isåfall...

jeeq: Ok, tack för informationen. Det kan vara bra att veta. (inte för att jag kan förstå varför jag skulle vara det, men det bevisar väll bara vilken åsna jag är).

Ojojoj...

Edit: JAHA! Var det för att jag var trevlig mot en annan perosn och sa go kväll som jag blir klassad som en idiot av dig? Ok, men då är jag helt säker på vad du mena.

ONTOPIC: Vilka spel är det på den nya iRiver?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Jaha, konstigt att det är så många i världen som gillar iTunes då, då iPod är marknadsledande. Men smaken är som baken.

Tror nog att du är en av få som gillar iTunes, och iPod säljer för att ungdomar inte vet om någon annan spelare och för att det är en status-pryl.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Tror nog att du är en av få som gillar iTunes, och iPod säljer för att ungdomar inte vet om någon annan spelare och för att det är en status-pryl.

Ok, det var en smart förklaring på fenomenet iPod + iTunes. Det är ju bara cirka 70-80% av marknaden som använder denna kombination. Borde det inte vara någon som avslöjar bluffen och förklarar för de andra att de använder ren skit?

Nej då, det är inte alls så att männiksor använder iPod pågrund av dess navigering, enkelheten, designen och konceptet med iTunes.

God natt.

+

Mmm, precis. Det är bara ungdommar som använder mp3-spelare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Ok, det var en smart förklaring på fenomenet iPod + iTunes. Det är ju bara cirka 70-80% av marknaden som använder denna kombination. Borde det inte vara någon som avslöjar bluffen och förklarar för de andra att de använder ren skit?

Nej då, det är inte alls så att männiksor använder iPod pågrund av dess navigering, enkelheten, designen och konceptet med iTunes.

God natt.

+

Mmm, precis. Det är bara ungdommar som använder mp3-spelare.

gonatt

edit: trodde det var ja som va en idiot

Visa signatur

De e sossarnas fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumiskallen
gonatt

edit: trodde det var ja som va en idiot

Eller om du ahde något att säga, kan ajg hålla mig vaken en stund till.

Du kanske vet vilka spel som kommer med den nya spelaren? Kan man lägga in egna eller så?

Edit: Vad mena du med det sista?

Permalänk
Avstängd

Adzam: Gå och lägg dig innan du säger mer dumsaker

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Eller om du ahde något att säga, kan ajg hålla mig vaken en stund till.

Du kanske vet vilka spel som kommer med den nya spelaren? Kan man lägga in egna eller så?

Edit: Vad mena du med det sista?

Nja, ett bilspel verkar det va om man kollar på flashfilmen om spelarn.. annars vet jag inte.

edit ang det med idiot: vet inte kände på nåt sätt det var ja som skulle ta åt mig hehe

Visa signatur

De e sossarnas fel.

Permalänk
Medlem

skulle nog hellre ta en :

http://www.webhallen.com/prod.php?id=56011

framförallt pga bättre skärm + att den är mindre och imo snyggare. dock så verkar fjärrkontroll grymt tufft

EDIT: nähäpp inga img taggar här inte

Permalänk
Avstängd

Arne: Jävligt snygg design, har du en själv så du kan säga om ljudet är bra?

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Tvi vale för iTunes. Var så pass medveten om vad jag gav mig in på när jag köpte min iPod mini, att jag direkt köpte Anapod Manager för $20 samma eftermiddag som jag köpte iPoden. Det ångrar jag inte en sekund.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Som mr_krut sa är det någon som vet hur ljudet är i Sandisken? Den var ju grymt läcker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Ok, det var en smart förklaring på fenomenet iPod + iTunes. Det är ju bara cirka 70-80% av marknaden som använder denna kombination. Borde det inte vara någon som avslöjar bluffen och förklarar för de andra att de använder ren skit?

Nej då, det är inte alls så att männiksor använder iPod pågrund av dess navigering, enkelheten, designen och konceptet med iTunes.

God natt.

+

Mmm, precis. Det är bara ungdommar som använder mp3-spelare.

De har inget annat val, eftersom de måste använda itunes? Ingen utom du tycker det är bra?

Permalänk
Medlem

Jag gillar det jag ser, en mp3-spelare för mig är någonting man har i fickan, i samma ficka som det kanske finns pengar och nycklar, så man repar och förstör finnishen på spelarna ganska lätt. Men en pryl ska ju användas, inte dyrkas på ett heligt altare. Det viktigaste för mig med en mp3 spelare är att den är tunn, denna är ju tunn och med materialet som den är byggd i så förfaller den kanske inte lika fort som vissa konkurrenter gör (t.ex. ipod nano, men nanon är ju fruktansvärt mkt snyggare och tunnare iofs)

Permalänk

Okey, ett lite längre inlägg här.

Adzam 1. Det är redan klart som korvspad att du inklusive några andra gillar Ipod, och fine, tycker jag, men om du vill diskutera Ipod så gör det i Ipodtråden, tycker jag. De som försöker diskutera annat än Ipod i just den tråden blir utkastade. Det borde gälla även här trots att det är en nyhetstråd.

Nu gällde det alltså nyheten med E10. En spelare som har längre batteritid, större minneskapacitet, massor med EQ-inställningar, flera filstöd, bildstöd, videostöd, spelstöd, bok/text-stöd, radio med inspelning, riktigt hög uteffekt så den kan driva even DJ-lurar, animerade teman och bakgrundsbilder, programmerbar snabbvalsknapp, möjlighet att använda spelaren som en fjärrkontroll, UMS-stöd så du är fri att använda vilket operativsystem som helst utan drivrutiner eller programvaror osv.

Det också väldigt många kunder som aldrig har jämfört spelare och som är jättenöjda med en "Noname Ultracheap Deluxeplayer" från Kina som kostade 50 kr på Överskottsbolaget. Men de kanske heller inte har jämfört med andra spelare. Hört skillnaden. Upplevt skillnaden på ljud och ljud. Insett vad man kan göra med spelaren. Nu menar jag jämföra ljudet mellan kända märken, som räknas som premiummärken.

Hur kan jag tycka det här då? Lite om min bakgrund. Jag hade tills för några månader sedan en egen butik där jag sålde Sveriges bredaste sortiment av MP3-spelare (troligen flest märken). I butiken provade jag ALLA spelare på alla sätt för att jämföra dem. Kom det sedan in en kund och skulle köpa en spelare men som var helt osäker och inte hade någon aning, lät jag dem i princip alltid provlyssna 3-5 olika märken och modeller (de som hade tid och inte bara gick in och pekade på en spelare och sa, den ser bra ut, jag bryr mig inte om hur den låter). Vad de sedan valde efter jämförelsen i ljudet låter jag vara osagt men ni kan ju gissa...

Alla har alla olika smak. Vissa gillar Itunes, andra inte. Vissa tycker att radio är otroligt nödvändigt, andra inte. Ljud är också något som är individuellt. Vissa har hörselskador. Vissa uppfattar dova bastoner som skrammel. Vissa tycker att diskanten skär när den bara är inställd på normal och så vidare. Alltså, det är helt individuellt. Ska ni jämföra, så bör det vara SPECIFIKATIONERNA som gäller. Allt annat som "jag tycker.." eller "ljudet är asbra!" är helt meningslöst att argumentera om.

Ni som gillar Ipod - förvänta er inte att kunna omvända någon här, eller för den delen ni som gillar iriver (eller vad det kan tänkas vara). Det blir bara onödiga diskussioner som tar tid. Ska det jämföras spelare, så bör det göras i specifikationerna som jag har nämnt, inte efter "jag tycker den är snyggare och bättre", för det är helt subjektivt. Min världsbild är helt olik din, jag kan ha synfel och kanske upplever blått som rött. Jag gillar inte bas. Jag gillar inte diskant. Go figure.

Nu, ON TOPIC, svar på några frågor. Spel. Det finns massor med flashspel på nätet i dagsläget till både U10 och E10. Eftersom det är stöd för Macromedia Flash Lite så är det helt enkelt så att du kan göra egna spel. Det finns bra sidor lite här och var på nätet för tips om detta. De spel jag har samlat på mig är följande:

shooting chicken.swf
photo_puzzle_eng.swf
frisbeefetch.swf
chicken_fly.swf
snowboard.swf
LogJam.swf
tracking.swf
findaway_1230_en.swf
Ý+¸¥Ýæ+£Ýâ.swf
blackjack.swf
sudoku.swf
GoSushi.swf
fil.txt
barnbaron.swf
liteAll_.swf
Ball Attack.swf
rabbit_e.swf
Space Hockey_1230_en.swf
cube_maze.swf
tetris.swf
+û+ÝÝ++£Ýâ.swf
yogurting_dance_eng.swf
Golf.swf
bubble point_eng.swf
clock.swf
freecell_1118.swf
beatbox_eng.swf
LaunchFighters.swf
Yoghurt Dancing.swf
boxing.swf
iBall.swf
driving_eng.swf
since.swf
foosball_eng.swf
+ì-ÖÇÏ+Ý.swf
2001.swf
ÝÒ¸ê+ÇÝ+ÝÏ+Ý.swf
bg1c.swf
+äÝ¢+çÝ+.swf

De spel med konstiga tecken är koreanska spel som jag verkligen inte kan stava eller överätta. En bra länk till där du kan ladda ner några av dessa spel är:

http://www.smashingcontent.com/iriver/u10/

arnearne, angående Sansan. Måtten har du här och det är inte många mm som skiljer. Millimeter alltså. :

Storlek mm Sandisk E10
Höjd 89 96
Bredd 43 45
Tjocklek 13 14

Ha en fortsatt bra vecka allesammans!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Tror nog att du är en av få som gillar iTunes, och iPod säljer för att ungdomar inte vet om någon annan spelare och för att det är en status-pryl.

Måste faktiskt hålla med dig där.
Om ni som "stödjer" iPod gör en undersökning bland ungdomar, gymnasieelever, där ni frågar VARFÖR de köpt en iPod (om de nu har en) lär de svara något med; "för den är bäst"... Det sa iaf de två personer jag frågade idag. De som köper iPod (bortsett från alla fanboys) är okunniga ungdomar med föräldrar som betalar. Det är helt enkelt status och hur "kuult" som helst med en vit spelare och vita hörlurar.

Jag har haft mp3-spelare sen Creative nomad muvo 1.1 släpptes och har sen dess köpt ett flertal, bla iRiver och iAudio. Har just nu en w800i som jag använder som mp3-spelare och en iAudio U3 vid sidan om. Enbart w800i i mina ögon är bättre än iPod.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
vad har den som inte en ipod har?

Är det här en kuggfråga? ..

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
BLA BLA BLA

Vill bara säga att jag aldrig har velat omvandla folk. Det ända jag gjorde var att ifrågasätta den nya spelaren. Inget fel med det enligt min åsikt. Eller?

Dessutom är det väll bra med diskussioner, om de håller en god ton som vi gjorde igår kväll? Onödigt att starta en ny tråd bara för det.

Hej då.

PS. Ska de som diskuterar sansa i den här tråden bli utkastade? Är det någon skillnad på iPod och sansa? En liten tankeställare som jag ville dela med mig. DS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Måste faktiskt hålla med dig där.
Om ni som "stödjer" iPod gör en undersökning bland ungdomar, gymnasieelever, där ni frågar VARFÖR de köpt en iPod (om de nu har en) lär de svara något med; "för den är bäst"... Det sa iaf de två personer jag frågade idag. De som köper iPod (bortsett från alla fanboys) är okunniga ungdomar med föräldrar som betalar. Det är helt enkelt status och hur "kuult" som helst med en vit spelare och vita hörlurar.

Jag har haft mp3-spelare sen Creative nomad muvo 1.1 släpptes och har sen dess köpt ett flertal, bla iRiver och iAudio. Har just nu en w800i som jag använder som mp3-spelare och en iAudio U3 vid sidan om. Enbart w800i i mina ögon är bättre än iPod.

Och om du frågar alla vuxna som köpt iPod då? Du frågade två (2) personer av de 10-tals miljoner som har köpt iPod. Oj, jag är imponerad av din marknadsundersökning. Sticker det i ögonen på vissa att Apple lyckats, eller vad? Och gällande iTunes, jo, man har ett val, och trots det så fortsätter folk att använda det. Det är ett riktigt bra program som lierar med iPod på ett ypperligt sätt. Att inte alla gillar det är väl lika självklart som att alla inte gillar Volvo. Men den där banala diskussionen om att alla som köper iPod är okunniga ungdomar med föräldrar som betalar är rent prepubertal. Likaså "bortsett från alla fanboys", suck... Och ja, iPod är bäst för mig, jag är riktigt nöjd med ljudet, den fungerar alldeles strålande tillsammans med iTunes och såväl PC som Mac.

Hursomhelst, nu har jag inte sett E10 i verkligheten, men rent designmässigt tycker jag att den verkar vara ett nerköp jämfört med irivers tidigare spelare. Tyckte den såg otroligt plastig ut på den bilden, lite rackig till och med. Känns lite skumt, för även om jag inte är sådär helförtjust i irivers design (föredrar iAudio på den punkten, helt klart) tycker jag att de alltid sett gedigna ut. Men, i övrigt verkar det ju vara en kompetent spelare som säkerligen kommer att göra sina köpare glada.

Permalänk
Medlem

Hehe, gillar din början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk

...

Jag skiter totalt i det du säger, jag ville bara poängtera att det mr_krut var sant. Jag kan tänka mig köpa en iPod men har tyvärr inte råd och då är billigare varianter ett bättre köp.

Prästen i söndags sa; "För att uppmuntra sig själv och tala sig själv till att man verkligen köpt rätt produkt läser man på och försöker få den att se superb ut framför andra". Jag är muslim men tänkte gå till kyrkan och gjorde det förrigår, var rätt skojj.. hur som helst, hör inte hit men jag tror att det ligger lite sanning i det prästen sa.

Säger det en än gång; jag är då fan ingen iPodhater men hatar att folk lägger den på skyhöga pedestal, det finns bättre varianter för samma pris/SMAKSAK.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Jag skiter totalt i det du säger, jag ville bara poängtera att det mr_krut var sant. Jag kan tänka mig köpa en iPod men har tyvärr inte råd och då är billigare varianter ett bättre köp.

Prästen i söndags sa; "För att uppmuntra sig själv och tala sig själv till att man verkligen köpt rätt produkt läser man på och försöker få den att se superb ut framför andra". Jag är muslim men tänkte gå till kyrkan och gjorde det förrigår, var rätt skojj.. hur som helst, hör inte hit men jag tror att det ligger lite sanning i det prästen sa.

Säger det en än gång; jag är då fan ingen iPodhater men hatar att folk lägger den på skyhöga pedestal, det finns bättre varianter för samma pris/SMAKSAK.

Det är väll inget konstigt att folk rekomenderar något de själva har och är nöjda med? Gör iPod användare, iRiver användare, iAudio användare...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
PS. Ska de som diskuterar sansa i den här tråden bli utkastade? Är det någon skillnad på iPod och sansa? En liten tankeställare som jag ville dela med mig. DS.

Nej, men det är kul om trådarna är lite On Topic liksom.

Det som stör mig lite är att nästan alla trådar som handlar om jämförelser eller så "alltid" kulminerar med "nej, jag tycker den här är bäst för det är den" eller "den här spelaren är snyggast, för jag har en och jag tycker det" eller "det här sättet att använda spelaren är bäst för så är det och det måste vara så för så här många gör så" osv. Även trådar som aldrig slutar i diskussioner om (OBS) till exempel (OBS) huruvida ITunes är bäst eller inte. Orka diskutera det. Det är tycke och smak. Tycker inte någon att ITunes eller UMS är bra, varför hålla på och debattera (om nu båda har provat de olika sätten, vilket 99 % IMO av alla i diskussioner faktiskt har). FINE, LEAVE IT then.

Standardkommentaren som också alltid dyker upp i just den diskussione"ja, men då har du knappast använt ITunes/UMS för då hade du fattat att det var bättre". *SUCK!*

Rena tekniska jämförelser blir mer intressant. Tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Det är väll inget konstigt att folk rekomenderar något de själva har och är nöjda med? Gör iPod användare, iRiver användare, iAudio användare...

Antagligen, jag läser dock inte psykologi eller samhälle utan natur.
Om Apple hade sänkt priset lite och inte tvingat till iTunes, man vänjer sig nog men helst UMD, vore iPod:en ett mycket större val för mig. Jag gillar designen skarpt, ljudet kan bli bättre men inget jag dör av.

Hakkenarsk;
"Du frågade två (2) personer av de 10-tals miljoner som har köpt iPod. Oj, jag är imponerad av din marknadsundersökning. Sticker det i ögonen på vissa att Apple lyckats, eller vad?"
...Snälla ta och läs det jag skrev igen. Du låter så patetisk och barnslig. Jag skiter väl i om Apple tjänar sina miljoner och jag frågade bara 2 personer för det var de enda som jag fick tag på. Sen om du har hjärna nog att utveckla det till marknadsundersökning.. well, grattis.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

nej jag har ingen. tror inte den är släppt i sverge änn ( inte 100% hur det ligger till med det). det finns nån tråd om den i forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
...jag läser dock inte psykologi eller samhälle utan natur...

Jag själv går i åttan.

sean.wiklund: För min del gör det inget om trådar går in på andra spår, men det är jag det.

Annars är jag (som det nog har märkts redan en person som inte bryr sig om att ha det bästa, så länge det är designat direkt åt användarna (eller nått sånt).

/Adzam 1