Permalänk
Medlem

För er som har uppdaterat till 2,7 så finns det ett demo på Loco Roco att ladda ner.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har V2.6 och tänkte köra PSPRevol på denna men jag får det inte att funkar, när den ska ladda spelet står det att den endast kan köras ifrån /psp/game/psprevol, och jag förstår inte vad som är fel, funkar inte spelet till 2.6 eller har jag gjort fel? spelet ligger i /psp/Game,

Hjälp önskas:)

Permalänk

Version 2.6 stöder inte att man lägger saker i PSP/Game, om de inte är officiella (by Sony), dock vet jag inte vad PSPRevol är, men jag gissar på homebrew?
Endast version 1.0 och 1.5 kan göra detta sätt som du nämner, läs i readme (?) om det fungerar på högre versioner 2.01+ och isf, skaffa GTA:LCS och genom det, eLoader!
Läs mer om allt vad homebrew innebär här: http://pspupdates.qj.net
Orkar inte förklara allt då detta finns på hundratals ställen.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

fick en psp i natt. lr aa den låg hemma när ja kom hem när jag starta pspn så märkte jag att det va version 2.5. nu till min fråga.. kan ja inte nergradera den typ till 2.0 o sedan till 1.5. hörde man kunde göra det me någon version så ja undrar om det är till 2.5?? om inte finns det något annat sätt o köra lr kan man ens köra homebrew på en 2.5?

EDIT : hittade eLoader till 2,5 men måste man inte ha en Isoloader oxå till den lr är eLoader en isoloader?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Home|Roz, pspupdates.com rekommenderar jag dig att läsa på lite på!
Svar: Nej det är inte möjligt att nergradera en version 2.5, kommer troligtvis aldrig gå, det är endast version 2.00 som kan nergraderas till 1.5! Nej eLoader är inte en ISOloader, iso kan bara laddas på 1.5 då man har kernelaccess där, inte på högre versioner. eLoader kan du endast köra homebrew på, eLoader kräver en GTA:LCS UMD för att kunna köras, är ett savegame-hack!

Permalänk
Avstängd

Hej alla glada

Fick hem ett reklamblad från Thorn(www.thorn.se) idag och dom ska sälja ut alla sina PSP:er så priset är nu endast 999:-

Så alla ni som har funderingar på att skaffa en PSP snabba er till närmaste butik och inhandla en Billigare kommer det nog aldrig att bli.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

Hej!

Nån som vet om TVSP funkar på 1.5?

//MVH Olov

Visa signatur

.:oLLe:.

Permalänk
Medlem

är det någon som vet någon sida där man kan lyssna på radio typ web baserad som fungerar på psp?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OlovMolin
Hej!

Nån som vet om TVSP funkar på 1.5?

//MVH Olov

Funkar, kör själv med det för att övervaka huset. Till vanlig TV är det väl aningen pissigt dock, då det inte är något ljud och relativt liten bild.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
är det någon som vet någon sida där man kan lyssna på radio typ web baserad som fungerar på psp?

Någon direkt webradio finns inte, utan du får förlita dig på RSS feeds och enstaka låtar. Lättaste är att sätta upp en själv. Sitter du på en maskin vars mjukvara gör det möjligt att köra Homebrew, ladda hem PSPradio.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Hej alla glada

Fick hem ett reklamblad från Thorn(www.thorn.se) idag och dom ska sälja ut alla sina PSP:er så priset är nu endast 999:-

Så alla ni som har funderingar på att skaffa en PSP snabba er till närmaste butik och inhandla en Billigare kommer det nog aldrig att bli.

Enligt Thorns kundtjänst tog alla slut IGÅR. Inte undra på med det priset.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JvD
Enligt Thorns kundtjänst tog alla slut IGÅR. Inte undra på med det priset.

Var nog en del efterfrågan på dom

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Ska snart köpa en trådlös router, undrar bara vilka fungerar med pspn så det går att surfa och spela multi?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Ska snart köpa en trådlös router, undrar bara vilka fungerar med pspn så det går att surfa och spela multi?

jag har iof en AP (dlink) DWL-2100 AP heter den och det fungerar kanon! Även med kryptering.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

någon som vet vad man behöver för Firmware för "My katamari" ?

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Om det är någon som har en 1.5 eller 2.0 firmware och funderar på att uppgradera så kan vi byta istället?
Jag har en 2.5 psp och vill mycket heldre ha en 1.5, så jag kan köra homebrews.
Jag kan slänga med någon pspfilm eller betala något imellan om ni vill. Skicka ett pm i så fall.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som ingår i PSP-paketet de skickar hem till en från yourpsp.com???

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arkearke
Någon som vet vad som ingår i PSP-paketet de skickar hem till en från yourpsp.com???

En spiderman film skickade dom med i början men jag tror inte dom skickar paket längre.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

mBr, jo fortfarande Spiderman, fick min idag. Beställde i Februari
BAM: http://forums.psphacks.net/index.php?PHPSESSID=80a8075f73145d...
Devil May Cry, nästan alla routrar funkar med PSP, även med kryptering, vet inte ngn som inte funkar med PSP!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
mBr, jo fortfarande Spiderman, fick min idag. Beställde i Februari

jaha där ser man, grattis då

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Är 1559kr ett vettigt pris för PSP?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tolla
Är 1559kr ett vettigt pris för PSP?

Ny? Då är det ett väldigt bra pris.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Den var förmodligen inte ny.

Jag såg den på Elgiganten. Det stod "återlämmnade" eller liknande, men de försäkrade om att de inte hade några döda pixlar.

Permalänk
Medlem

Det jag saknar i fw 1.5 är en webbrowser. Finns det någon sådan homebrew?
Det enda jag läst om var en browser i Wipeout, men det spelet har jag inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sephirot
Det jag saknar i fw 1.5 är en webbrowser. Finns det någon sådan homebrew?
Det enda jag läst om var en browser i Wipeout, men det spelet har jag inte.

Det finns något homebrew som fixar det.
Man ska ha igång nåt program som heter något i stil med PSP-Radio eller nåt, sen ett annat homebrew som fixar webbläsaren.

Jag har dock inte orkat mecka med det ännu ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=124821

Är det här en kabel som borde fungera med PSP, om inte vilken skulle det då vara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tolla
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=124821

Är det här en kabel som borde fungera med PSP, om inte vilken skulle det då vara?

ja, den funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Det finns något homebrew som fixar det.
Man ska ha igång nåt program som heter något i stil med PSP-Radio eller nåt, sen ett annat homebrew som fixar webbläsaren.

Jag har dock inte orkat mecka med det ännu ^^

Det finns en webbläsare som heter Links2, som är portad från Unix-världen(?). Den finns nu även som stand-alone, så man behöver inte ha PSP-Radio igång längre för att använda det. Den är något basic, men den fungerar!

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Japp, Links2 är en textbaserad webbläsare med stöd för bilder.

Permalänk
Medlem

gjorde jag ett klipp då jag köpte Psp value, med 2 spel:
Grandprix och Fifa fotbolls spell på siba ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Jag har provat Links2 nu, men förstår inte ens hur man skriver in en URL! Inte så där jätte användarvänligt...

Finns det någon annan browser?
Eller kan man via någon hackad loader använda den browser som finns i fw 2.0+ fast på en psp med fw 1.5?