Problem efter ominstallation av XP Pro

Permalänk

Problem efter ominstallation av XP Pro

Hjälp!
Det hela började men att min kompis bad mig om hjälp att installera om XP på hans dator.
Eftersom han hade diverse virus och spyware och en datorn som var allmänt seg.
Jag använde då min XP Pro skiva som jag installerat på 2 datorer tidigare, helt problemfritt på dem.
Jag formaterade och installerade nu även på hans dator. Allting verkade gå problemfritt.
Men när installationen var klar och man kommit in i Windows, då står det nere i aktivitetsfältet att
"Nätverksanslutningen har begränsad eller ingen anslutning"
DOCK så var det INGEN nätverkskabel ansluten!.
Det ska ju stå att ingen kabel är ansluten!
Ingen respons när man tryckte i nätverkskabeln eller liknande.

Men när vi provade att koppla ihop den med en annan dator så
funkade fildelningen helt perfa mellan dem :S.
(statussymbolen var dock samma "begränsad" trots att man sedan drog ur nätverkskabeln)

Har slut på ideer om vad felet skulle kunna vara...

Det har nu också uppstått ett annat problem, när man startar datorn så kan datorn få för sig att bryta strömmen :S, det bara knäpper till.. ( även detta efter formatering :S )

Nätverkskortet på datorn är integrerad i moderkortet så några speciella drivrutiner borde inte behövas..
Datorns nätverk har fungerat helt felfritt före ominstallationen.

Permalänk
Medlem

Det står alltså att det är begränsad eller ingen anslutning medan ni _håller_på_ att föra över filer via tp-kabel?

En lite mer informativ titel på tråden borde f.ö. vara bra. För framtida referens.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk

Det brukar man ju få på trådlösa nätverkskort, det är inte så att han har ett trådlöst kort installerat och det är det som itne får kontakt...?

Annars är det troligen hårdvarufel om det inte gör någon skillnad med kontakten i eller urdragen...

Kontrollera enhetshanteraren så där bara finns ett kort.

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk

problemet delvis löst

Problemet med det krånglande nätverkskortet är nu löst, genom att vi installerade moderkortsdrivrutinerna ( oops ) .

Men ett allvarligare problem återstår , det är att datorn får för sig att bryta strömmen lite när den känner för det. Det är inget felmeddelande lr liknande, det bara klickar till i datorn och strömmen bryts :S.
Detta uppstod asså efter formateringen..