Permalänk
Medlem

Resa till USA

åker 1a maj iväg till texas och därefter florida.. Undrar lite om nån vet om det är några större prisskillnader på datorprylar .. Och om det är nåt speciellt som är billigare. Eller vad man ska köpa när man ändå är där:) Tacksam för svar.. Alla idéer och förslag är välkómna!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Om inte annat kan du kolla på www.pricewatch.com och söka efter billiga delar och sen beställa dessa till ditt hottellrum eller vistelseställe.

Permalänk
Medlem

på han nu å ge han era beställningar själv behöver jag inget

Permalänk

Den största skillnaden på priserna i USA och här är momsen. Det betyder att många av varorna är billigare där, i synnerhet nu när dollarn är billig.

För resande från icke EU-land, samt Åland, Kanarieöarna och liknande områden får andra varor än alkohol- och tobaksvaror (resanderansonen) endast införas tull- och skattefritt till ett sammanlagt värde av 1700 kr.

Det betyder att du egentligen är skyldig att betala moms på värdet som överskrider 1700 kronor.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Tack turbo. hittade mycket fina grejjer..

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

När jag köper amerikanska delar köper jag mest ifrån www.newegg.com och www.zipzoomfly.com

Newegg är den jag rekommenderar mest PGA snabb frakt och riktigt bra service. ZZF är inte dåliga de heller...och gratis frakt på det mesta.

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem

Barnstormer dom lär ju inte kolla igenom alla mina grejjer som jag har med mig så att jag ska skatta på det ändå?? Sen har de ju knappast någon koll på ifall jag köpt grejjerna där eller inte..

Annars så borde jag väl kunna skicka grejjerna på posten. Borde väl inte vara för dyrt..

För presenter måste ju folk kunna skicka gratis till folk:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Saker du köper, släng orginalkartongerna och lägg i din resväska.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Tänk på att det kan bli strul med garantin också. Men t ex apple har world-wide-garanti.