Program som visar bandbreddsanvänding?

Permalänk

Program som visar bandbreddsanvänding?

Jag har nyligen fått problem med segt internet i flera avseenden. När jag surfar så tar det väldigt lång tid för sidorna att ladda, likaså när jag laddar hem filer. Jag har 2 datorer och den andra datorn funkar hur bra som helst. Jag har scannat igenom datorn med olika spyware/adware program men inte hittat något fel. Jag undrar nu om det finns något program där jag kan se bandbreddsanvändningen på min dator, dvs. vilka program som använder/begränsar bandbredden. Med DU Supercontroller ser jag bara ICQ och Den här datorn och har där inga bandbreddsbegränsningar.

Tacksam för all hjälp.

Permalänk
Medlem

Netlimiter

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk

Jag använder ett program kallad Netspeed där du får grafer på trafik in och ut, samt kan välja interface - Allt i enkel och bekväm form.

Det är inte kommersiellt eller så, tror inte ens han lagt upp det någonstans förutom på sin egna sida.

http://www.biocore.se/ har jag för mig att det var, men nu verkar han ha lagt den på is.

I varje fall är hans nick på QuakeNet Biograf1001 och om du väljer det progget kan du väl se till att tacka honom eller något

(Är inte helt säker på att det är han som gjort det, men skulle nog kunna satsa någon tusing på det.)

Visa signatur

"90% av att vara smart är att veta sina begränsningar. De återstående 10 procenten är att veta att man måste gå utanför dessa begränsningar."
Hjälp till att öka kunskapen.
FirefoxMyths

Permalänk
Medlem

DU meter

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux