Warcraft 3/TFT - Strategi/tips tråd

Permalänk

Warcraft 3/TFT - Strategi/tips tråd

Skulle vilja göra en tråd där folk kan berätta om olika strategier som fungerar i Warcraft 3. Även små tips skulle vara skoj ifall ni kunde dela med er av. Vill kunna spöa min klasskamrat riktigt ordentligt när jag möter han nästa gång=).

Så skriv på även ni som spelade det för länge sedan!

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

vad är han för ras, och vad har du för favorit ras?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
vad är han för ras, och vad har du för favorit ras?

Hans favorit ras är Orc, min är väl antingen night elf eller orc med.

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk

Kör human och bygg altar, ett hus, och en lumbermill.. bygg 3 torn varav 1 arcane och sen tar du bloodmage och springer iväg och lägger inferno på hans peons och stör honom som satan.. uppgraderar till tier2, bygg 2 arcane sancrtrum och feta ut sorceress och en mountainking med stun, sen äre bara att krossa honom :<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vanilla.Ninja
Kör human och bygg altar, ett hus, och en lumbermill.. bygg 3 torn varav 1 arcane och sen tar du bloodmage och springer iväg och lägger inferno på hans peons och stör honom som satan.. uppgraderar till tier2, bygg 2 arcane sancrtrum och feta ut sorceress och en mountainking med stun, sen äre bara att krossa honom :<

Hehe låter ju som en snabb lösning...men hur ska jag kunna döda han med sorceress, de är väl inte jättebra?=/

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Hehe låter ju som en snabb lösning...men hur ska jag kunna döda han med sorceress, de är väl inte jättebra?=/

Sorceress är bra. Jag har alltid fler sorcress än priests. Motståndarnas gubbar blir sega av slow och kan inte fly så lätt. När motståndarens hero får lite liv så använder du slow på han så måste han använda en TP

edit: bygg många riflmen också. har du t ex 7 st och alla siktar på hero och sorcress som gör han seg så är han död om han inte har någon TP

Min stratergi är först bygger jag footmen sen många riflemen som står bakom sen sorc sen priest. När jag kommit in i spelet längre så bygger riddare istället för footmen.

Permalänk

Sorceress ska du använda om din moståndare satsar på melee trupper. Dom springer som sagt segare och det blir lättare för dig att micra dina trupper.

Men det du bör mest tänka på när du lirar är att hålla din/dina heroes vid liv och få honom/dom att expa. Ett tips är att creepa (döda neutrala monster) när du inte krigar mot din moståndare.

Om du vill fördjupa dig ännu mer föreslår jag att du kollar in truppernas olika armor types. Men det går bra att lira utan att ha koll på dom

Det bästa med wc3/tft är att det finns så många olika taktiker du kan köra och ännu bättre är det att det finns en countertaktik mot varenda en av dom

Permalänk
Medlem

men suck... lite knepiga stratts som har föreslagits.
välj ne för ne vs orc är den mest imab matchupen just nu.

1. starta med en demon hunter och archers.

2. Bränn bort all hans heroes mana.

3. medans du techar till t2 creepa

4. ta beastmaster (quilbeast och hawk) och smäll upp 2 lores och börja massa dotts. Bygg även en shop

5. techa t3,när den är klar ta thinker och köp en orb till din DH (demon hunter) techa även cyclone. när du har 3 hereos och ca 12-15 dotts kan han inte kontra detta.Håll bara halva hans arme i luften och fokusera sönder hans enheter. Staffa ut skadade hereos.

http://www.wcreplays.com/replays.php?get=7835&R=24 <- där är en replay som visar världens 2 bästa spelare moon och grubby där starteginfinns med

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

http://war3.replays.net

Kopiera deras strats.
Spela dem på laddern.
Sen prata.

hf!

Permalänk
Medlem

Re: Warcraft 3/TFT - Strategi/tips tråd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Skulle vilja göra en tråd där folk kan berätta om olika strategier som fungerar i Warcraft 3. Även små tips skulle vara skoj ifall ni kunde dela med er av. Vill kunna spöa min klasskamrat riktigt ordentligt när jag möter han nästa gång=).

Så skriv på även ni som spelade det för länge sedan!

Jag brukar köra som orc. Bygg altar barracs och burrow.. välj blademaster första skill windwalk spring in i hans bas döda hans bygg gubbar under tiden bygger du grunts. Detta vinner du tid på och han får svårt att bygga upp en ordentlig arme.sen är det bara krossa honom när du känner att din arme är stor nog.

Visa signatur

trillade in