Remote desktop, Windows 2003

Permalänk
Medlem

Remote desktop, Windows 2003

Jag har en server med Windows 2003 som jag kör remote desktop på. Men nu är det så att när jag conenctar med en annan dator (Windows XP) så loggar den in och startar alla program igen så man helt plötsligt har två av varje program igång. Hur ska man fixa så att man ansluter till samma session och inte skapar en egen?

Visa signatur

TJABA

Permalänk

inte logga in på den andra datorn är ett lågiskt sätt för att du blir som en helt ny användare när du använder remote desktop

Visa signatur

| - Phenom II x2 550 3,1ghz - 2 x 2gb Corsair XMS2 - Sapphire Radeon HD3870 @ 785/1286 - 320 GB samsung Spintpoin unt 1 tb samsung spinpoint - Lian li PC-K56

Permalänk

Du kan växla användare med RDC så du kan hoppa in som den användaren du loggade in lokalt med.
Du växlar med hjälp av aktivitetshanteraren, väljer Användare, högerklicka på användaren du vill ansluta som och välj anslut.

Borde funka.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Ansluter du på bägge datorerna med samma användar namn ska det inte bli olika sessioner.

Men det kan bero på dina inställningar, som standard är det dock som jag sagt.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Är inte hemma nu och kan kontrollera, men du kan inte logga in med det grafiska gränssnittet om du ska in som console. Spara dina inloggningsuppgifter och gör sen en genväg till fjärrstyrningen. Redigera genvägen med en parameter (-console?) i sökvägen, men tyvärr kommer jag inte ihåg hur man skrev. Får kika på det senare vad det är du ska skriva, men nu fick du kanske lite mer information så du kan söka vidare på egen hand.