Planerat driftstopp utav SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Baserat på vår egen statistik är andelen av Sweclockers användare med upplösningen 800x600 försumbar.

Har inte med ifall man använder 800x600 eller inte, jag tycker de är grymt störigt att behöva köra "fullskärm" på en websida, kör 17" i 1280x1024 när man annars nästan kan ha 2 fönster i bredd. eller tex ha msn/icq bredvid.

Permalänk
Medlem

Jag hittade en rolig liten bugg. Om någon har ett citat som inte bryts innan reklamen kommer blir det såhär.
http://gcrl.info/bilder/index.php?dir=%2FSwec&page=
(sidan kan vara seg men ha tålamod, specielt moderatorerna så ni vet vad ni ska framföra till den som kan fixa problemet)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste man regga sig igen nu då?

Edit: Sen när allt är klart menar jag givetvis...

Permalänk
Medlem

Jag hoppas man kommer kunna få välja "forumsfärg" som tidigare. Njöt verkligen av både den gula och blåa varianten

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

En annan variant är ju att använda en webläsare som tillåter att ni overridear cssen på sidan med egna css-filer. Då kan ni ändra färgerna hur som helst, och även sätta vissa utvalda element till display: none !important;

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

"View posts since last visit"

Jag använder de varje gång jag kollar på forumet. Det är skitsmidigt.

Jag ser ingen sån länk nu....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JBRAA
"View posts since last visit"

Jag använder de varje gång jag kollar på forumet. Det är skitsmidigt.

Jag ser ingen sån länk nu....

"Nya inlägg" under sökrutan

Permalänk
Medlem

Den som gapar efter mycket...

Jag kan säga direkt att jag kommer att läsa mycket mindre här på forumet p g a rörliga banners. Jag hoppas "utskriftsvänlig version" finns kvar som val vad gäller recensioner och artiklar som ett sätt att slippa dessa banners, men även för att få allt på en sida; mer överskådligt. Då kan man åtminstone fortsätta läsa dessa.

Förstår att det genererar mer pengar att ha aggressivare reklam. Men om färre läser ö h t blir det inte mer pengar iallafall. För företagen ifråga kanske det inte heller är bra när en massa läsare sitter och retar sig på deras logotyp?

OffT.: En sak som skulle underlätta är om det gick att söka på "ord" med endast två tecken, med tanke på alla förkortningar som förekommer i datalingon.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Ja det är alltid samma vis... så fort något ändras blir 50% sura för att den gamla sidan var bra medan 50% är glada över att få lite nytt. Det var rörlig reklam innan också så det är inge nytt.

Om några veckor har ni vant er vid den nya sidan..... människan är i natur emot förändringar. Personligen så tycker jag det är bra med lite omväxling

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Har inte med ifall man använder 800x600 eller inte, jag tycker de är grymt störigt att behöva köra "fullskärm" på en websida, kör 17" i 1280x1024 när man annars nästan kan ha 2 fönster i bredd. eller tex ha msn/icq bredvid.

Finns gott om plats till ICQ/whatever brevid webläsarfönstret om du kör i 1280. Kan dock hålla med om att det kan bli problem med breda layouter ofta, men jag har inte bestämt den nya sidbredden själv.

Permalänk
Medlem

Hur länge är det tänkt att nyhetssidan m.m skall ligga nere? hmm

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndersT
Hur länge är det tänkt att nyhetssidan m.m skall ligga nere? hmm

Jag undrar detsamma imorrn är det en vecka sen nyhetssidan la ner

Permalänk
Medlem

Håller med om att 800x600 är en rätt bra optimering.
Som det är nu så kan man köra med ~800 i bredd och få plats med hela sidan (fixerad bredd) och så slipper man reklamen också, precis som det bör vara

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilla Tiger
Jag undrar detsamma imorrn är det en vecka sen nyhetssidan la ner

Nyhetssidan la ju inte ner förrns måndagkväll/natt.

Permalänk
Medlem

Sidan ser lite skum ut i Opera, flikarna högst upp ligger på varandra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Nyhetssidan la ju inte ner förrns måndagkväll/natt.

Men då hade nyhetsuppdateringen legat nere i flera dagar. Iofs ingen ovanlighet. Men imorgon är det en vecka sedan dom skrev något över huvudtaget på den.

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Men då hade nyhetsuppdateringen legat nere i flera dagar. Iofs ingen ovanlighet. Men imorgon är det en vecka sedan dom skrev något över huvudtaget på den.

Tänk dig det du skriver Boris, men tvärtom. Gud vad bra det hade varit! Vi kämpar för att nå dit.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Reklam är lite i vägen där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Tänk dig det du skriver Boris, men tvärtom. Gud vad bra det hade varit! Vi kämpar för att nå dit.

Ni kämpar nog på det är inte något som jag bestrider men om det är så kämpigt kanske ni borde få in fler personer som gör jobbet?

Håller ni på och jobbar med den helt nya varianten som inte bygger på vB?
Gör ni det känns det som onödigt arbete att komma med något nytt nu för att sen ersätta det igen när den kanske precis blivit ok

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jag föredrar gamla forumet.

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk

Re: Den som gapar efter mycket...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bartil
Jag kan säga direkt att jag kommer att läsa mycket mindre här på forumet p g a rörliga banners. Jag hoppas "utskriftsvänlig version" finns kvar som val vad gäller recensioner och artiklar som ett sätt att slippa dessa banners, men även för att få allt på en sida; mer överskådligt. Då kan man åtminstone fortsätta läsa dessa.

Förstår att det genererar mer pengar att ha aggressivare reklam. Men om färre läser ö h t blir det inte mer pengar iallafall. För företagen ifråga kanske det inte heller är bra när en massa läsare sitter och retar sig på deras logotyp?

använd adblock då!

Visa signatur

De e sossarnas fel.

Permalänk
Medlem

Varför inte flytta "Inloggad som ...." saken såhär istället?

http://upload.bogg.org/files/swec_forslag.jpg

Det tycker jag känns massa gånger bättre än att ha den där uppe där den är just nu

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

http://undcon.com/sweclockers/swec_nav.jpg

dropdown retar jag mig på...den måste vara bredare så att texten får rum - eller så kortar man ner texten så att allt får rum
(bredden alltså)

nu är denna bilden från Opera men det är samma i andra browsers...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Ge upp nu. Det fungerade bra innan ni började bygga om. Återgå till gamla versionen. Bra att ni försöker förbättra sajten men ibland när man testat något nytt bör man kunna inse att det gamla var bättre. Inget att skämmas för. Ni gör ett bra jobb!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumor_
Ge upp nu. Det fungerade bra innan ni började bygga om. Återgå till gamla versionen. Bra att ni försöker förbättra sajten men ibland när man testat något nytt bör man kunna inse att det gamla var bättre. Inget att skämmas för. Ni gör ett bra jobb!

Oooh. Schysst pepptalk. Hur lång tid tror ni att först designa sen koda
en sida helt felfritt? låt det ta den tid det tar.

Älskar kontrasterna och designen i övrigt ^^
Can wait to see it all.

Gah! Negativa människor. Det är inte eran sida och det är bara att respektera
redaktionens beslut!

Schyst av dom som raporterar buggar & ger förslag. Kan nog vara en bra hjälp
på traven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Varför inte flytta "Inloggad som ...." saken såhär istället?

http://upload.bogg.org/files/swec_forslag.jpg

Det tycker jag känns massa gånger bättre än att ha den där uppe där den är just nu

Ahh en väldigt bra och kreativt förslag... Jag håller med bogg.

Sen en anna liten detalj. När du är i tex Index > Övrigt > Nyhetskommentarer så finns det drop downs längst ner

"Visar tråd 1 till 40 av 1756, sorterat efter trådtitel senaste inläggstid antal svar författare"

Ni borde anpassa bredden på dem så att den passar texten... nu är de lite onödigt långa

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Det är ju alltid kul med massa tips om det skulle kunna se ut och hur andra tycker att det ska vara. Men om dom gör som Robert säger så blir inte Göran glad för han tycker att borde vara på ett annat sätt.

Det jag försöker säga är att det kommer aldrig vara så som alla medlemar tycker att det ska vara. Eftersom alla tycker olika.

Föresten så har dom gjort ett väldigt bra jobb. Tycker om den nya designen väldigt mycket. Tummen upp !

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Ahh en väldigt bra och kreativt förslag... Jag håller med bogg.

Sen en anna liten detalj. När du är i tex Index > Övrigt > Nyhetskommentarer så finns det drop downs längst ner

"Visar tråd 1 till 40 av 1756, sorterat efter trådtitel senaste inläggstid antal svar författare"

Ni borde anpassa bredden på dem så att den passar texten... nu är de lite onödigt långa

Man kan ställa in bredden med två knappar till höger om: "Index > Övrigt > Nyhetskommentarer > Planerat driftstopp utav SweClockers.com". Full skärmen med SweC eller lås den. Borde lösa problemet om det buggar (vilket det aldrig gjort för mig i varken IE eller Opera)

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Snyft... fortfarande inga nyhetfunktioner.... får ni snart fixa, tänk på att -Boris- kan komma att brinna upp ifall han tvingas hålla inne med all argumentation

Permalänk
Medlem

Tycker det ser bra ut, en sak jag undrar, antingen är jag blind eller så finns den inte nu, men innan fanns det en funktion som hette ungefär "Markera alla forum som lästa".
Finns den nånstans, annars hoppas jag verkligen den dyker upp!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Tycker det ser bra ut, en sak jag undrar, antingen är jag blind eller så finns den inte nu, men innan fanns det en funktion som hette ungefär "Markera alla forum som lästa".
Finns den nånstans, annars hoppas jag verkligen den dyker upp!

Om du är i ett forum hittar du troligen knappen "Ny tråd". Titta sedan rakt till vänster, så hittar du funktionen du är ute efter.