Alla mina nerladdningar blir korrumperade!

Permalänk

Alla mina nerladdningar blir korrumperade!

Det krävs typ 10försök innan jag får ner en bra kopia av filen. Vad kan detta bero på??
Datorn är helt ny, satte ihop den igår...

Permalänk
Avstängd

har haft samma problem förr i tiden.
numera händer det aldrig, men jag har ingen aning om vad det berodde på.

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

hade samma fel en gång för länge sedan, kan vara minneskontrollern eller drivrutinen till den. var i alla fall det svaret jag fick när jag började fråga, formaterade datorn och har inte haft det problemet efter det.

Visa signatur

WS: AMD Athlon 64 3500+ | 2048 mb PC3200 DDR-DIMM | 4 st WD Raptor 36gb s-ata (RAID 0) | GeForce 7800 GTX (256mb)

Permalänk
Medlem

kan du skriva systeminfon på maskinen.
och har du installerat någon specillt brandväggs mjukvara på den?

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk

Det är säkerligen minnena. Kör memtest86 i ett dygn eller så och se vad det säger. Hittar memtest fel så är antingen minnena trasiga, eller inkompatibla med ditt moderkort. Innan du skickar tillbaka dem mot garanti bör du uppdatera BIOS och uppdatera alla drivrutiner. Jag har även hört att det kan, i vissa fall, gå att avhjälpa genom att höja spänningen till minnena, men innan du gör det bör du kolla på tillverkarens hemsida vad maxspänningen för minnena är. Står det inget bör du nog undvika det.

Permalänk

fixat problemet, det var nvidias activearmor (jag sökte lite på nätet och jag är visst inte ensom om att ha råkat ut för det här)
Jag stängde av och nu funkar det felfritt

Tack för era inlägg!

Permalänk

får med fel på mina filer jag laddar ner på bitcomet.. obs drar bara bilder så till högsta grad bör vara lagliga.. sen om man stänger av och starta nästa dag eller något så står det något med fel o de går inte starta igen.. skit iriterande skulle gärna behöva några nya bakgrundsbilder.. obs jag drar inte alls mycket mer än några hundra mb i bilder i månaden då man sitter på slött 0.5

Visa signatur

I am Extrazz.