Permalänk
Medlem

Bästa stället att köpa .se domän?

Hej! Vilket är det bästa och mest pålitliga stället för att köpa .se domän, det ska inte ha några begränsningar och inte vara dyrt? Loopia verkar ju bra men där har man begränsning?

Kom gärna med tips för att det kommer vara en seriös .se hemsida.

Permalänk
Korsordsguru

Vad för begränsningar menar du? En domän kan inte ha några begränsningar. Dock kan DNS-tjänster ha det om du menar det. Men t.ex www.zoneedit.com erbjuder gratis DNS-servrar utan begränsning i princip. Loopia + zoneedit är en nice combo tycker jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mjo det kanske är Loopias DNS-tjänster som har begränsningar, men vad är det för begränsningar? Såg något om max antal mb eller något.

Tack för länken till Zoneedit, verkar bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Mjo det kanske är Loopias DNS-tjänster som har begränsningar, men vad är det för begränsningar? Såg något om max antal mb eller något.

Tack för länken till Zoneedit, verkar bra.

Jag tror du blandar ihop det med webhotell. Köper du bara en ren, rå domän behöver du inte oroa dig för begränsningar i trafik. Däremot behöver du oroa dig för var du ska husera den, samt DNS och liknande skoj.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Ok, då är det ju lugnt. Då kan man köpa det på Loopia, men man vill ju helst inte bli snuvad på domänet om det skulle bli känt.