LCD, 1600x1200 (4:3) 20"+ för spel?

Permalänk
Medlem

LCD, 1600x1200 (4:3) 20"+ för spel?

Tjena,

Jag är ute efter en LCD/TFT-skärm som har hög upplösning, 1600x1200 helst som funkar bra för spel. Har ni några tips, hittar inga bra recensioner någonstans (hittar bara 19"are överallt men de har så låg upplösning).

Mvh,
Martin

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Hedersmedlem

Pris?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag har en NEC MULTISYNC LCD2170NX och den är grym, har inte upplevt några problem när jag spelar. jag är iof. kanske inte den mest seriösa gamern. men det är klart en av dom bästa skärmarna jag någonsin tittat på.

Permalänk
Medlem

Pris spelar ingen större roll, men säg runt 10000 + moms. Har läst på lite på olika forum nu och det varkar som om HP 2335 eller Apple's 23"are är det som gäller om man vill spela utan skärm-lag och med grym bildkvalitet. Visserligen Widescreen men det är inte hela världen.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Samsung 244T

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite... om man spelar typ 90% av tiden vid datorn, hur är det då med Widescreen? Är det bra? Jag funderar på en VX2025WM, men jag undrar om det blir, typ, felaktiga proportioner eller liknande på en Wide...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kanske får bli en VX2025WM då. Allt måste fan vara bättre än den 17" 26-ms skärm jag har nu.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog också föreslå Samsung 244T om man vill ha en stor wide.
Enormt fina skärmar från samsung.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

fick precis min gamla viewsonic utbytt mot en vp2030b, och den är faktiskt helt ok, bra pris med.

Permalänk
Medlem

Titta på den här skärmen, LG l2000c:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=54590
Efter att ha letat igenom hela nätet 5 ggr verkade LG:n vara det bästa valet. Så jag har beställt en sån, även om den inte fått 100% positiva recensioner.

Dell UltraSharp 2007FP och Apple Cinema använder samma sorts panel som LG:n, men är ett par tusenlappar dyrare.

Bilden är i alla fall riktigt bra, och inga eftersläpningar har noterats.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Har läst att Samsung 244T har mycket lag och därför suger för spel. Dell's skärmar skall även de ha en del problem på den fronten. För mig som spelar mycket FPS spel så är lag den absolut viktigaste aspekten och där skall det tydligen vara Apple/HP's skärm som brilljerar.

VX2025WM tror jag inte finns i Europa utan säljs bara i staterna, den som finns i Europa är den utan M och den skall tydligen vara kass. LG känns lite B och jag vågar inte chansa på något sådant.

Lutar fortfarande åt HP's skärm om inget annat dyker upp.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Dell har en 20" TFT med 1600x1200. Jag har själv en sådan. Den har fungerat utmärkt för mig. Jag märker inga eftersläpningar men jag å andra sidan ingen extrem gamer. Dock spelar jag en del. Skärmen är jag mycket nöjd med. 2001FP heter min men nu finns det säkert någon nyare variant.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Jag kör själv Samsung 214T (1600x1200 icke-wide).
Fungerar perfekt i spel. (Kör en del BF2 på dina servrar wierd).

Skulle förvåna om wide-versionen skulle vara mycket sämre.

PS. Beställ från någon seriös handlare på nätet....när din skärm kommer hem och du kanske inte gillar den, använd ångerrätten.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

en lite billigare variant är samsung 204b. Funkar prima och har bra kvalitet. Snabb nog för alla spel jag spelat (FEAR, NFS most wanted, mfl)

Permalänk
Medlem

204b har TN-panel och klarar bara 16.2 miljoner färger. Dålig betrakningsvinkel är det också.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
Har läst att Samsung 244T har mycket lag och därför suger för spel. Dell's skärmar skall även de ha en del problem på den fronten. För mig som spelar mycket FPS spel så är lag den absolut viktigaste aspekten och där skall det tydligen vara Apple/HP's skärm som brilljerar.

VX2025WM tror jag inte finns i Europa utan säljs bara i staterna, den som finns i Europa är den utan M och den skall tydligen vara kass. LG känns lite B och jag vågar inte chansa på något sådant.

Lutar fortfarande åt HP's skärm om inget annat dyker upp.

Viewsonic 2025WM säljs ju flera butiker, ex. dustin.se
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010093088

eller är det forfarande inte M-modellen som du snackar om?

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p