Lösenord på mapp i extern hårddisk

Permalänk
Medlem

Lösenord på mapp i extern hårddisk

Finns det något program som låter en sätta ett lösenord på en mapp som ligger på en extern hårddisk...finns ju flera program för att lösenordsskydda mappar på datorn men fungerar något av dessa på externa hårddiskar också? tips...

Permalänk
Medlem

seek and you shall find...

ffs

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
seek and you shall find...

ffs

svara inte om du inte har något att komma med

- jag vet att det finns program för att låsa mappar men de jag testat har inte fungerat när man använt hårrdisken på någon annan dator än den man installerade programmet på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mdc
svara inte om du inte har något att komma med

För att gå en bit OT; Skapa inte trådar innan du sökt så slipper du dryga människor som mig.

Permalänk
Medlem

tack för länkarna, ett eller två av dom har jag testat...vet du om de fungerar till mitt ändamål? läste men såg inget om det, har dock inte installerat alla och provat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
För att gå en bit OT; Skapa inte trådar innan du sökt så slipper du dryga människor som mig.

det gjorde jag också...de program som finns tipsade verkar inte kunna göra det jag vill - vilket är att det ska fungera att kunna flytta hårddisken till en annan dator utan att mappen skall bli synlig/upplåst igen till följd av att låsningsprogrammet inte är installerat på samma dator.