Counter-Strike: Source // Låg FPS, HJÄLP!

Permalänk

Counter-Strike: Source // Låg FPS, HJÄLP!

Hejsan
Jag har ganska dålig FPS på CS:S har jag märkt trots att min dator är helt okej.
Jag har följande datordelar:

Sapphire Radeon X850XT PE
1024 DDR2
Intel Pentium 4 3,5 Ghz HyperThreading
1 x 80 GB IDE
2 x 300 GB SATA
ASUS P5GDC Pro

Men den datorn får jag väl runt 60 - 80 FPS trots att V-Sync är avstängt. Jag kör allt på "High" och har 4x Antialiasing och 8x Anistropic Filtering. Det konstiga är att FPS:en inte blir bättre om jag sänker alla inställningar trots att allt ser mycket fulare ut. Kan man fixa detta på något sätt? =/

Mvh Elvis

Permalänk
Medlem

Har sett flera som tycker att deras FPS har blivit sämre. Alla som jag har pratat med har P4or med HT.

Jag misstänker att Valve kanske har börjat lägga in stöd för multi-core CPUer. Vore intressant att testa att stänga av HT och se om det blir bättre. HT är ju fejk-multicore vilket kanske gör att FPSen blir sämre.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Så dåliga är väl ändå inte dina fps?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Åhh nej, har du bara 80 fps... synd.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Åhh nej, har du bara 80 fps... synd.

exakt, räcker inte 80 fps? o.O

sluta stirra dig blint på fps mätarn och spela istället 80 räcker alldeles utmärkt

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LNXIII
exakt, räcker inte 80 fps? o.O

sluta stirra dig blint på fps mätarn och spela istället 80 räcker alldeles utmärkt

duh? nej?