Är ja dum som köper 2*7900GTX

Permalänk
Medlem

Är ja dum som köper 2*7900GTX

är de ett dumt köp tycker ni efter som DX10 är på gång ska ja vänta eller tror ni de kommer dröja innan DX10 och Crysis kommer

Permalänk
Medlem

Det är inte dumt, eller det är alltid dumt att köpa grafikkort. Det skulle bara vara dumt om du inte tycker att du har råd att lägga ut pengarna rent privatekonomiskt.

Det kommer nya kort hela tiden, skulle man vänta på "bästa kort" skulle man aldrig komma till skott att köpa.

Man skulle ju kunna säga att det beror på vad du har innan. Om du fortfarande hankar dig fram på ditt gamla kort så kan det vara värt att vänta, annars är det bara att lägga fram dina dollares.

Permalänk
Medlem

och tack för svaret då slår ja till och köper dom korten då.Kommer man märka någon srot skillnad sen när DX10 och dom kortet kommer typ att man missar massa detalier och sånt i spel....är som sagt dåligt insatt i den biten för prestanda mässigt so kommer ju 7900GTX klara sig bra eller hur?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du för skärm? Om du sitter med en 19" TFT med maxupplösning på 1280x1024 så skulle jag nog säga att det är bortkastade pengar.

Permalänk
Medlem

har en Dell Ultrasharp 2407WFP 24'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Rock

Inte för att vara sån men varför frågar du om du redan har köpt ?

Tycker du inte det är bättre att fråga först och sen köpa

Bara undrar...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Rock
har en Dell Ultrasharp 2407WFP 24'

Svår fråga. Du kommer att kunna spela alla spel som finns ute idag med ETT 7900GTX sen när det sackar efter så sälj ditt 7900GTX o köp nästa generation grafikort. Iom det så kan du alltid sitta på nyaste grejjerna plus att du kan spela alla spelen. Lägg mer krut på vassare CPU istället, om du inte redan har den värsta ;P

Jag tycker SLI är totalt onödigt, blir mer prestanda än vad man behöver.

Vilken upplösning är det på skärmen?

Permalänk
Medlem

nej du kan långt ifrån spela alla spel som finns idag med 1st 7900GTX

Jag har ett X1900XT och har problem med vissa spel i 1600X1200

Permalänk
Medlem

drömmen vore väll i alla fall Bf2 i 1920 x 1200 har beställt en x2 4800+ och ett DFI moderkort me så

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Rock
drömmen vore väll i alla fall Bf2 i 1920 x 1200 har beställt en x2 4800+ och ett DFI moderkort me så

har inga som helst problem att lira BF2 i den upplösningarna med dessa kort som finns idag. handlar mycket om minnen då BF2 är minneskrävande, däremot kräver det inte så mycket processor ifrån datorn.

allt det du har köpt och kommer att köpa räcker nog ett år eller 2 beroende på hur kräsen du är.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Re: Är ja dum som köper 2*7900GTX

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Rock
Är ja dum som köper 2*7900GTX

Om du inte är mångmiljonär så skulle jag säga, JA!