Hiper type-r 580w är grymt billigt på db! Passa på!

Permalänk
Medlem

Hiper type-r 580w är grymt billigt på db! Passa på!

Såg precis (till min glada överaskning) att Hipers Type-R på db har sänkts i pris! Den måste sälja dåligt, nu när det bara finns röda och blå (vilken väljer man egentligen? Lol).

Passa på! Kolla här!

Kostar bara 875kr, och den hittas inte ens på Pricerunner.. lol. Har aldrig litat på Pricerunner iallafall!

OBS! Kanske inte superduperbilligt, men man tar vad man har! Alla som letar efter ett prisvärt agg, ta chansen!

Permalänk
Medlem

de måste ju inte vara att den säljer dåligt utan för att att dom ska sälja ut de sista exemplaren inför kanske en ny version?

hur som helst så va de ju bra pris. jag gav 1050 för min svarta på komplett.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jäpp, det var ett bra pris på ett mkt bra nätagg

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

väldigt bra pris, jag gav 995 för mitt när jag köpte det, på komplett.se. Den blåa har helt klart snyggast lack enligt mig iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Finns det dokumenterat i något seriöst test att Hiper Type-R är bra?
Jag har aldrig riktigt fått något förtroende för dem.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

nordichardware testade agget det är ruggit bra kolla på deras site efter artikeln

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

test i all ära, det presterar faktiskt bra i testerna, men mitt funkar utan problem, aldrig haft problem med det, riktigt tyst och stabila spänningar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

säljer mitt blåa hiper 580w för 700kr + frakt om nån e intresserad av det istället för det röda har haft det i ca 8 månader och funkat bra osv det är bara det att jag inte gillar lysande saker längre. är ca 2 års garanti kvar. skriv i privv om nån e intresserad

Permalänk
Medlem

Jahopp, nu har de höjjt priset på det blåa Hiper på komplett :/

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiker
Jahopp, nu har de höjjt priset på det blåa Hiper på komplett :/

det är ifrån DB som det är billigt.. " dummer " ehhe

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

ska köpa ...

Visa signatur

Kommande dator | WD harddisk 250 GB 7200 RPM | 2x 1 GB Apacer PC-400 DDR | Asrock 939NF4g | Asus VGA-card radeon RX1600PRO 256 mb | AMD athlon 64 3800 + 2,4 GHz BOXED |

Permalänk
Medlem

jag gav 995kr för min på kylning.com i höstas.
Det är mkt tyst, tills man börjar spela, då varvar skiten ganska mkt :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
det är ifrån DB som det är billigt.. " dummer " ehhe

Nej, jag syftade på att komplett hade det blåa Hiper för 799:- förra veckan.

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Kul att ni visade sånt intresse.
Jag förväntade mig ärligt talat en massa "Vem bryr sig?!" och "Vadå billigt?". ^^

Nåja, kul att man kan hjälpa. Någon som kanske kan ge ett tips i gengäld om var man t.ex. hittar Thermaltake Armor billigt?

Permalänk
Medlem

jag köpte mitt för 500 svenska kronor på komplett Norge för 8 månader sen.. Den svarta versionen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiker
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HIPTR480WSI

Det har inte avtagbara kablar?

Nej, den är inte modulär... men kraften räcker rätt bra iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiker
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HIPTR480WSI

Det har inte avtagbara kablar?

Nej 480W varianten har det inte, men det agget som reades ut Type-R 580w har kablar du kan skruva på eller av.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Finns det dokumenterat i något seriöst test att Hiper Type-R är bra?
Jag har aldrig riktigt fått något förtroende för dem.

Xbitlabs är de enda som verkligen testar aggregat som de bör testas, enligt min åsikt. Bilder hur nätaggregaten är konstruerade, grafiska fullbelastningsdiagram med alla railsen igång samtidigt, rippel osv.

Hiper är inte speciellt bra, men inte direkt dåligt heller. Medelklass ungefär. Dock tycker jag att de är för dyra i normala fall i förhållande till kvalitén.

Studera Hiper Type-R 580w med Enermax EG495AX-VE. Titta speciellt på grafen med alla railsen igång fullt. Länkarna finns nedan. Enermax vet verkligen hur man konstruerar nätaggregat. Det finns många fler agg de testar på detta utomordentliga sätt, bara att bläddra vidare och studera.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/foxconn-hiper_...
http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/psu-roundup_2....

Hipers enklare aggregat verkar vara rena skräpet: http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/foxconn-hiper_...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Xbitlabs är de enda som verkligen testar aggregat som de bör testas, enligt min åsikt. Bilder hur nätaggregaten är konstruerade, grafiska fullbelastningsdiagram med alla railsen igång samtidigt, rippel osv.

Hiper är inte speciellt bra, men inte direkt dåligt heller. Medelklass ungefär. Dock tycker jag att de är för dyra i normala fall i förhållande till kvalitén.

Studera Hiper Type-R 580w med Enermax EG495AX-VE. Titta speciellt på grafen med alla railsen igång fullt. Länkarna finns nedan. Enermax vet verkligen hur man konstruerar nätaggregat. Det finns många fler agg de testar på detta utomordentliga sätt, bara att bläddra vidare och studera.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/foxconn-hiper_...
http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/psu-roundup_2....

Hipers enklare aggregat verkar vara rena skräpet: http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/foxconn-hiper_...

Vaffan? Och här har man gått runt och rekommenderat den och ska köpa den själv. :/

Vilket agg ska jag annars skaffa, i ~1 000kr-klassen, som helst är modulär?

Permalänk
Medlem

Hipers agg har krånglat för några, men för de flesta har de vart riktigt bra mitt råd till dig är antingen ett Tagan easyconnect eller Antec Neohe

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Inte modulär, men komplett har FSP Epsilon 700W för 1198.-
Det är inga dumma prylar

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
jag köpte mitt för 500 svenska kronor på komplett Norge för 8 månader sen.. Den svarta versionen

Då jag numera är norrmann...svenska kronan tappar 20% mot NoK det var ett mycket bra pris! ...för att vara norskt alltså grattis. SHG.no brukar också ha bra priser.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axly
Inte modulär, men komplett har FSP Epsilon 700W för 1198.-
Det är inga dumma prylar

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/psu-roundup_8....

Tack för det tipset. För 1200.- verkar det vara rena fyndet. Internt ser det inte mycket ut men det beror dels på att de använder skalet som kyfläns samt en lite annan konstruktionsfilosofi, med fler men mindre komponenter och får på så sätt ner värmeförlusterna.

Det klarar av att ge 680W kontinuerligt, och det enbart på 12v om man vill, dvs 56A, helt enormt. Det blir dessutom inte speciellt varmt vid den belastningen heller.

Maxar man 3,3 och 5v så får man fortfarande ut 42A på 12v. Enda nackdelen är väl att 5v slaknar lite när man närmar sig max, med med en modern datorn belastas den inte speciellt mycket. Verkligen ett nätaggregat konstruerat för moderna datorers krav.

Hiper Type-R 580w för endast 150.- mindre klarar ca 30A på 12v och är dessutom inte alls lika stabilt vid det uttaget heller. Det måste vara rejält billigare om det ska vara ett intressant köp.

Enermax som detta: http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/psu-roundup_4.... är fortfarande bland det absolut bästa (bättre än epsilon) men ruskigt svårt att få tag på och betydligt dyrare. Enda jag hittade nu vid sökning är netshop för 1875.-. Kvalité kostar, men det hade säkert varit billigare om fler sålt det. 500wattaren finns för däremot för strax under 1200.-. Det agget bör räcka för de flesta och är i samma Liberty-serie som 620w ovan.

Förr fanns Enermax hos många fler. Återförsäljarna/importörerna borde titta lite mer på kvalité och inte så mycket på maximala marginaler och bling-bling. Komplett har dock ett väldigt bra sortiment, fattas bara Enermax.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tack för länken! den hade jag inte sett innan..

Anledningen att jag tipsade om just det var att jag hittills inte sett någon saklig anledning till att FSP skulle vara annat än kalasbra och de har väldigt pra priser om man ser till kvaliteten de levererar. Jag har dessutom gjort mitt bästa för att plåga ihjäl mycket vekare FSP-agg utan det minsta problem trots att jag överlastat dem å det grövsta i flera fall.

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.