Permalänk
Medlem

Någon som har en Qtek 9100

Hej!

Jag är påväg att inhandla en Qtek 9100 men har några frågor.

Hur upplever ni telefonen i helhet?
Nöjda med prestandan?
Hur upplever ni den i jämförelse med Symbian handdatorerna Sony Ericsson P900/p910, Motorola A92x/A1000?

Finns det något större Qtek/PDA/Windowsmobil forum någon kan tipsa?

Tack

Visa signatur

Sony Ericsson P-Series.

Permalänk

Jag har en 9100, och är inte så nöjd med den...

* Storleken. Den tar en jävla plats i fickan! Men det är man väl berred på när man köper en sån här telefon.
* Alarmklockan funkar nästan aldrig, blir galen på det!
* Minneskortet tycks glappa, telefonen säger att den har hittat ett nytt
minneskort lite då och då.
* Telefonen startar om sig då och då, även med fulladdat batteri...
* Filer har försvunnit från minnet, men utrymmet täcks upp ändå.
* Hänger sig ibland..
* Det är dåligt ljud, såvida du inte kör handsfree. Hf som följer med var det värsta jag varit med om, ena hörluren gick sönder efter en dag
* Pennan är väldigt kort.

Visst finns det fördelar också, men dom kan du läsa om i mobil...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mainstream
Jag har en 9100, och är inte så nöjd med den...

* Storleken. Den tar en jävla plats i fickan! Men det är man väl berred på när man köper en sån här telefon.
* Alarmklockan funkar nästan aldrig, blir galen på det!
* Minneskortet tycks glappa, telefonen säger att den har hittat ett nytt
minneskort lite då och då.
* Telefonen startar om sig då och då, även med fulladdat batteri...
* Filer har försvunnit från minnet, men utrymmet täcks upp ändå.
* Hänger sig ibland..
* Det är dåligt ljud, såvida du inte kör handsfree. Hf som följer med var det värsta jag varit med om, ena hörluren gick sönder efter en dag
* Pennan är väldigt kort.

Visst finns det fördelar också, men dom kan du läsa om i mobil...

Kontakta Qtek!
Jag testade ett tidigt ex. av 9100 och inte äns den var så där dålig..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Kontakta Qtek!
Jag testade ett tidigt ex. av 9100 och inte äns den var så där dålig..

Har osse en 9100. Funkar bra. Får gott o väl plats i mina fickor (har vanliga byxor, hot pants passar inte mig)
Minnet har aldrig falerat. Tycker den är snabb osv. Det är ju lite fippligare att ringa på tack vare touch screen. men man lär sig eller lägger in på kort nummer plats.

Permalänk
Medlem

Har hänt för mig att ibland när det ringer och man ska svara så byts skärmbilden till det läget då tangentbordet är utfällt vilket resulterar i att svarsknappen slutar fungera. Någon annan som har detta problemet?

Förutom det och det att den är ganska så seg(segare änn 2020i) så tycker jag att det är en bra mobil med många funktioner.

Visa signatur

mm.................

Permalänk
Medlem

Har också en Qtek 9100. Visst kan det tyckas att den är lite stor i formatet men det är priset man får betala för qwerty-tangentbordet. Annars tycker jag att den är mycket bättre än P800 och P910 som jag haft tidigare. Windows Mobile känns mycket trevligare än Symbian.

Angående de fel Mainstream har listat så har jag bara upptäckt att larmet inte är riktigt att lita på då det inte ringt 2 gånger. Har dock använt den som alarm sen jag köpte den i februari så det har inte varit något större problem. Ljudet kanske inte heller är det bästa men jag har i alla fall inga problem med det.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Jag har en S200 dvs en 9100 utan tangentbord. Funkar bra. Den är ju tunnare än 9100. Nackdelen med S200 är just att den inte har något tangetbord hehe. Så antingen tangentbord + tjock eller inget tangentbord + "smal".

Jag kör dessutom Voice Speed Dial så jag behöver sällan slå något nummer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

förstår inte varför man köper en qtek (de större, ej 8310 osv.) UTAN qwerty
halva grejen är ju just att man skriver snabbt...
kör msn, irc och hela köret på min, inställd med pushmail då jag gillar att jobba undan mailen direkt när de kommer - skulle inte kunna tänka mig sitta och "pricka" med styluspennan för att skriva.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.