Bedöm mitt första utkast (hemsida)

Permalänk
Medlem

Bedöm mitt första utkast (hemsida)

Har funderingar på att göra om min bovärds hemsida Ronnebyhus.se
Har gjort en skiss, tänkte höra vad ni tycker.

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut.

Kanske någon annan färg på länkarna då dom nästan försvinner in i loggan?

Permalänk
Medlem

Riktigt fräsig. dock länkarna som sagt. kanske är lite försmå'?

Permalänk
Medlem

Vill gärna att höger och vänster kolumn är helt separerade av listen.

I enlighet med eget tycke vill jag också ta bort allt var dropshadow heter från alla webbsidor som någonsin gjorts.

Jobba mer på strukturen på sidans innehåll. Om sidan inte innehåller mer information än som visas på bilden är den väldigt tilltagen. Ett enda stort whitespace i stort sett.

Separera gärna länkarna i menyn en aning mer, och gör dem tydligare.

Använd kolumner, och någon sorts stil för öppettider. (?)

Permalänk
Medlem

Lite bred..

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte skuggor
Jag tycker att du ska sätta ett vitt streck mellan bilderna i headern. Det ser tokknasigt ut när det bara är två bilder som ligger bredvid varandra, särskilt som du har använt de vita strecken på andra ställen i headern, men inte där de verkligen behövs

Du får nog fixa till så att "din bovärd!" syns ordentligt också, på tok för låg opacitet.

Annars ser det rätt standard ut.

Permalänk
Medlem

jag skulle gärna se att du bakar ihop bilderna i sidhuvudet istället för att avgränsa dem / ha som det är nu. Leka lite med PS så att de flyter ihop istället, det skulle jag rösta för!

Annars bra (samt att jag håller med föregående folk på en del av punkterna)

Permalänk
Medlem

Här kommer förslag 2: www.johnmsoftware.com/ronnebyhus2.jpg

Vet inte riktigt hur jag ska göra med öppetiderna. Bör jag ha samma stil som på texten till vänster?

Permalänk
Medlem

Nummer 2 var faktiskt bättre.

Och, ja. Ha inte en bild (om du nu har det) till viktig text. Använd då vanlig text, i användbarhets-syfte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

wooh, Ronneby :)..

sidan behöver verkligen fräschas upp, tycker v2 är klart bättre...
Volontärbacken borde få en plats i headern ^^

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..

Permalänk

nummer 2 .....
utan tvekan

Permalänk
Medlem

Bättre i headern. Men jag tycker att valven i huvudfönstret ger ett skevt utseende, det blir obalans i bilden.

Har du funderat på att lägga in andra bilder i de små vita rutorna? Bilder på andra hus istället för att bara bleka de du redan har? Kan se skit ut, men kan också blir snyggt. Det skulle minska det faktum att man ser de två stora bilderna som två skilda bilder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rIt4rD
wooh, Ronneby :)..

sidan behöver verkligen fräschas upp, tycker v2 är klart bättre...
Volontärbacken borde få en plats i headern ^^

Hehe vad är det för backe? Vet inte så mycket om Ronneby, har bara bott här i 2 år snart