Permalänk

Feedback-tråd till "Profil-box"

Byggloggen: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Är öppen till förslag m.m

Fråga gärna om ni undrar något också

Permalänk

ser najs ut än så länge.. ska d bli en clean låda eller massa ljus o sånt?

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
/najs

liknar det här chassit lite: http://www.bit-tech.net/modding/2005/10/19/wmd_g-gnome/1.html

Jag skulle säga det här:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=55641...

men, ser ut att bli bra!!

Visa signatur

Torxx

Permalänk
Medlem

"Profil-box", är det bara jag som tänker på kondomer när jag hör det?

ser bra ut än så länge, tycka till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dullet
"Profil-box", är det bara jag som tänker på kondomer när jag hör det?

ser bra ut än så länge, tycka till.

Jo..
Men jag kom inte på ett bra namn på bygget. Så det fick bli vad den var byggd av DVS aluminium profiler

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _HolyMan_
ser najs ut än så länge.. ska d bli en clean låda eller massa ljus o sånt?

Jag hade tänkt att ta plexi och måla insidan av plexitglaset (den som är mot insidan av boxen) och gravera bort färgen. För att lysa upp dem när det är mörkt så sätter jag CCFL-rör inuti lådan. (hoppas på att det inte kommer bli alltför "Flash:igt" då)

Som sagt förslag är alltid välkomna

Permalänk
Medlem

hittils ser det änna bra ut. jag ska följa detta med intresse, så länge det är kort tid mellan updatteringarna

Visa signatur

:)

Permalänk

Mini update! http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57966...

Dock fick jag slut på profiler som ser ut så här: |_ (kommer köpa mer)
Nu är frågan om jag ska ta och sätt en rak profil istället på en av de sidorna som jag har en böjd.
Om jag lägger den löstagbarasidan så den ligger vågrätt ser den ut såhär:
|________|
..\______/

Nu är frågan om jag ska ta en rak profil och och byta ut en böjd mot den.
Så här:
|________ eller ________|
..\______/....... \______/

Vad tycker ni? Vilket skulle bli snyggast?

Ryderman: Ska försöka uppdatera ofta och för hoppningsvis inte bara mini updates

Permalänk

ditt bygge gav mig världens coolaste ide asså.. tänker inte avslöja nåt.. men ska skissa lite på den iden o se vad jag kommer fram till..

ontopic: blir nog bra det du ska göra med plexi.. tycker d blir en bra effekt när man har nån ccfl eller nåt bakom.. det lyser inte igenom massor.. och gravyrerna kommer som sagt lysa.. blir säkerligen najs

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk

ser trevligt ut!

vad kostar profilerna?

Permalänk
Inaktiv

ksn du kanske länka till moderkortsplattan så är du bussig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _karlberg_
ser trevligt ut!

vad kostar profilerna?

Har det inte i huvudet just nu. Men jag tror att det var ca 40-50kr per metern på K-rauta

Slayzor: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2154&session=5afcf9...

Jag hade redan en gamma moderkortsplåt liggandes men den skulle jag varit tvungen att poplita ihop.

Permalänk

Jag håller på och skissar med, men jag får inte ihop något jag blir nöjd med, men du gav mig en bra idé. Jag tackar så mycket för inspirationen.

Mitt moderkort ska också ligga ner, men sen hade jag materialproblem, men du visar att man kan bygga hela i aluminiumprofiler, men storleken är fortfarande ett problem, men du gav mig lite idéer i alla fall.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk

Kul att jag kunde ge dig lite idéer MrRunaway

Uppdatering Den 26 april
Efter mycket pillande så lyckades jag få till något som jag vågar kalla ett "HDD rack". Jag ska fixa till det lite mer innan den är helt färdig.

Jag har också fått alla komponenter som jag beställde får DB

Om ni vill veta lite mer ingående vad som jag beställde så är det bara att fråga på
Det här är det sättet jag tänkt sätta DVD/CD spelarna på (en på varje sida så det blir jämnvikt)

Permalänk

Ser fint ut!

Permalänk

Uppdatering Den 14 maj

Nätaggshållaren färdig! Och jag har satt dit de två löstagbara sidorna.

Jag tog och skar ut fläkthålen med min dremel. Tyvärr hade jag slut på diamantkapskivor så det gick åt ca 45 st vanliga istället

Nu ska jag montera ihop datorn på test för att kolla om allt fungerar (OBS det är långt ifrån klart)

Nästan ihopmonterat.

Bara att koppla in den nu och hoppas på att inget smäller

Så här ser det ut nu:

Bara mycket små pill kvar nu bara.
Jag ska också ta och beställa allt plexiglas som jag ska sätta dit också...

Kommentarer är alltid välkomna!

Permalänk
Medlem

Fan va nice de blev... ser pro ut asså! Men ska du täcka stommen me plexi nu sen e de klart?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakke
Fan va nice de blev... ser pro ut asså! Men ska du täcka stommen me plexi nu sen e de klart?

Ja. Det är vad som ska göras. Jag ska också fila och finputsa några små detailer. Sen måste jag hitta något bra ställe att sätta CCFL på.
Blev mer trångt än vad jag trodde

Permalänk

fan vad nice ;), grym ide samt fin form

Permalänk
Medlem

såg någon som hade byggt något liknande...fast mer rundade former....som en lång tub..riktigt snyggt..bra jobbat du med btw fäst ccfl under några av profilerna? själva röret är inte snyggt att visa upp

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

Snajdig idé, och jäkligt snyggt utfört! men shit vad stor den blev!

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamj
såg någon som hade byggt något liknande...fast mer rundade former....som en lång tub..riktigt snyggt..bra jobbat du med btw fäst ccfl under några av profilerna? själva röret är inte snyggt att visa upp

Nja det är inte det som är problemet. Jag hade ju tänkt att måla plexiglasets insida svart (eller annat) sen gravera ut "mönster" så ska CCFL rören lysa upp dem så att de "glöder".
Men eftersom jag nu har massor av komponenter m.m ivägen så måste jag hitta ett ställe där jag får ut mest ljus till hela lådan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axly
Snajdig idé, och jäkligt snyggt utfört! men shit vad stor den blev!

Jo den blev större än vad jag tänkte mig först.

Permalänk
Avstängd

bra kylning :):

Visa signatur

Kommande dator | WD harddisk 250 GB 7200 RPM | 2x 1 GB Apacer PC-400 DDR | Asrock 939NF4g | Asus VGA-card radeon RX1600PRO 256 mb | AMD athlon 64 3800 + 2,4 GHz BOXED |

Permalänk

Du har inspirerat mig till mitt bygge. En dator behöver inte ha konventionellt utseende.

Dock är min ritning jäkligt komplicerad, men aluminiumprofiler ska jag använda. Sen får vi se hur det blir med form, men coolt ska det bli i alla fall.

Jag bevakar inte tråden så jag kommer nog missa om du svarar.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.