Permalänk
Medlem

Hur många ccfl krävs?

hur många lysrör krävs för att lysa upp chassit ordentligt? räcker det med en eller behövs flera? tänkte köpa lysrör eftersom det är så billigt på teknikmagasinet :-). (i alla fall dom gröna och röda)

Visa signatur

// X

Permalänk

kostar inte så speciellt mkt på gtek heller

Permalänk
Medlem

Tänkte du på frakt och (möjligtvis) postförskott nu ? ^^ Eller har gtek vanliga butiker också ? eller hade du tänkt att beställa från nätet ? Isåfall ångrar jag att jag yttrade mig

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

Ja, jag hade ett grönt från teknikm, det lyste upp riktigt bra får jag lov att säga. Men om du inte är nöjd får du ju ta och köpa fler.. men ta från tm. ;):P:D

Permalänk
Medlem

Jag har två och det är lagom..

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

Okej, får väll ge med mig :P. men ta en uppe en nere xD

Permalänk
Medlem

2 är lagom, om man inte har jättstort chassi, beror på hur man placerar dem också. Jag har 2 lysrör, 1 ledfläkt, sen mitt hiper agg som lyser och det lyser upp hela chassit med lagom ljus. Mitt kandalf är ändå rätt stort.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Jag har 2 sånna här i mitt chassi, och det lyser precis lagom mkt ^^

http://gtek.se/index.php?mode=item&id=798&session=21b010c2fe4...

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

2st räcker gott och väl.

I ett miditower chassi så lyser det upp det mesta, i ett fulltower så ger det en liten "fade:ad" (tonad) effekt.

Jag tycker det räcker med 2 vilket som..

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=51111
http://www.webhallen.com/prod.php?id=51098

Så har du ett blått rör ett rött och en inverter... färgerna matcher kanske inte men tog bara första bästa exempel.
Det blir billigt om man kan åka till sveavägen

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

okej, det verkar som de flesta tycker att två är bäst. Ett uppe och ett nere borde ge bäst effekt, så nu får jag väl pysa iväg till teknikmagasinet:-)!

Visa signatur

// X

Permalänk

måste ju vara värst jag har 6st:D

edit. kan ha vissa biverkningar på ögonen:P

Visa signatur

den ä fin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KonstapelN
måste ju vara värst jag har 6st:D

edit. kan ha vissa biverkningar på ögonen:P

"KonstapelN's computer is the source of all light."

Visa signatur

// X

Permalänk

14st lär ju räcka .. 8-)

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk

Jag har 5st UV-rör från AKASA(3st) och Sunbeam(2st) + ett rör med 12st UVLED:s som blinkar utahelvete! plus 2 blåa Fläktar från Akasa 1st blå LAser LED från AcRyan och en UV Laser LED, åsså från AcRyan. Det lyser ganska duktigt ^^

Visa signatur

DH, vågar man det!? :S

Permalänk
Medlem

köp inte sunbeam mina pajja efter 3 månader

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtr3m
köp inte sunbeam mina pajja efter 3 månader

Om dom gör det så får väll jag ta ett snack med personalen på Kjell & Company....om jag inte får nya så kan väll dom prata med min knytnäve :P:P

Visa signatur

DH, vågar man det!? :S

Permalänk
Medlem

Mjo, men sunbeam är egentligen dom bästa... dom piper inte och håller på som t.ex en del av ac ryans kan göra..

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

men om dom piper e det inte bara till at ta lite silikon på transformatorn så slutar det väl?

Visa signatur

Amd 64 3700+ @2900mhz 290*10 Asus A8N SLI Premium 2x 512mb ram, Gainward 6600gt 128mb GS, 2x 250 gb hdd + 80 gb hdd alla samsung, Tagan 420w, thermailtake armor svart (ej alu versionen)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paul Crewe
men om dom piper e det inte bara till at ta lite silikon på transformatorn så slutar det väl?

piper? när datorn e avstängd? De gör mitt modem iaf..... :S

Visa signatur

DH, vågar man det!? :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ocensurerat(?)
piper? när datorn e avstängd? De gör mitt modem iaf..... :S

Men ditt modem har väl en extern ström anslutning som den får ström ifrån.

Visa signatur

Amd 64 3700+ @2900mhz 290*10 Asus A8N SLI Premium 2x 512mb ram, Gainward 6600gt 128mb GS, 2x 250 gb hdd + 80 gb hdd alla samsung, Tagan 420w, thermailtake armor svart (ej alu versionen)

Permalänk

kostar ju 17 spänn på gtek så