Grafikkort otroligt stötkänsligt

Permalänk
Medlem

Grafikkort otroligt stötkänsligt

Hej.
Jag har haft otroliga problem med denna dator och har nyligen formaterat om den. Mitt problem är utan tvekan grafikkortet. Låter man datorn stå på under en kort tid utan att man gör någonting med den så går det till slut inte att starta ett program eller ens stänga av den. Dessutom händer det att om man stöter till datorn med foten så uppstår samma sak, man trycker på resetknappen och när datorn bootar får man ett långt och två korta pip, med andra ord ett grafikkorts fel. Ruckar man lite på grafikkortet och startar datorn igen kan det fungera som vanligt igen.

Tackar för all hjälp jag får.

Permalänk
Medlem

Minns inte vad den heter, men de finns en spray som man kan spraya i AGP/PCI kontakterna (eller andra elektronik-stuff) som gör att grafikkortet (eller vad det nu är) får bättre kontakt med kontakten...

hoppas du fattar nåt av vad jag skriver

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Heh jo jag förstår, men jag känner inte för att göra det värre än det redan är, om det nu inte skulle fungera förståss. Jag har ju garantin kvar och har kontaktat Dustin där jag köpte det och jag ska skicka tillbaka det för reparation eller vad dom nu känner för att göra med det. Tänkte först hitta mig ett annat pci-e kort och se så det inte är sloten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Minns inte vad den heter, men de finns en spray som man kan spraya i AGP/PCI kontakterna (eller andra elektronik-stuff) som gör att grafikkortet (eller vad det nu är) får bättre kontakt med kontakten...

hoppas du fattar nåt av vad jag skriver

Tror det du menar är kontaktspray?

Visa signatur

C2D 6400 @ 3Ghz | Gigabyte P35DS3 | 4gb Corsair 6400 | 8800GTS 640mb | 1.5 TB Samsung Spinpoint Sata2

Permalänk
Medlem

Kan vara problem med kassa minnen också. Kör memtest.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Det kanske är glapp eller någonting? Låter nästan som det.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

jo det gör ju det, frågan är om det är porten eller kortet som är boven

Permalänk
Medlem

mitt gamla voddo3 fick jag dra en pisketråd så hela kortet var böjt då fungerade det annars fick jag ingen bild, är dock helt sönder nu...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.