Vad ska jag ersätta wow med? :S

Permalänk
Medlem

Seriously, du har inte funderat på att göra lite andra saker än att spela.

Tex börja träna upp någon ball färdighet som du kan försörja dig på. Grafik, musik, programmering, skriva, etc.

/A

Permalänk
Medlem

nu scrollade jag iof förbi några inlägg, så om nån god själ redan listat detta så får ni ta och ursäkta..

men det låter som om du behöver en rejäl dos Fallout/Fallout2!
..visst, du kan klara ut det på en halvtimme om du vet hur... men om man istället vill bli ödemarkens okrönte kung så krävs det några veckors mer lirande.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Eve online:
14-dagars trial
https://secure.eve-online.com/ft/?sk=GHELL

Eve online är väldigt komplicerat, tar tid att spela men är fruktansvärt kul och har världens bästa community av spelare, inga cs-skrikande fjortisar eller 12-åriga wow-spelare där inte. Seriösaste spelet på marknaden enligt mig. Har funnits i 3 år men har egentligen inte börjat än eftersom det uppdateras med nya patchar och Storys eller vad man ska säga
varning Väldigt beroendeframkallat

Dungeon and Dragons Online: Stormreach
7-dagars trial
http://trial.ddo.com/

Ett riktigt välgjort rollspel i NWN och baldurs gate anda, jag var först väldigt skeptiskt då jag sprang runt men nu har jag fattat tycke för det då man springer i party och gör quest. Att springa solo är inget att rekomendera så om du har några vänner så låt dme testa med dig, ananrs tycker jag du skippar det

Poker
Freerolls
www.bestpoker.com

Varför inte sitta och spela freerolls på din dötid och även ha chans att vinna riktiga pengar, kan dock bli beroendeframkallat då man väl vinner pengar.

Har du ännu mer dötid?

Project entropia
Gratis om du vill
www.projectentropia.com

Project entropia är faktist jättetråkigt om du inte orkar spendera massa pengar, men känner du dig lyckosam så kan du alltid stoppa in en hundring, köpa dig en pistol och springa runt och jaga upp all ammunition. Eller bara springa runt gratis och gathra sweets från djur som är riktigt tråkigt men man kan tjäna in lite pengar.

Permalänk
Medlem

Kommer väl komma en del intressanta MMO s här framöver nu.

Ett som jag väntar på är Age Of Conan http://www.ageofconan.com/

Permalänk

Asnan och i-kill:

Jag kan ta det igen, jag har ett liv, dock jobbar jag kväll så jag har bara förmiddagarna lediga då alla mina kompisar jobbar. Jag sitter inte 100% av den tiden vid datorn, jag tränar på gym, gör hushålls sysslor, kanske går ut en sväng å gör något. Och på helgerna umgås jag med kompisar, festar etc, väldigt få timmar vid datorn. Jag vet inte exakt vad du har med min fritid att göra, eller varför jag ska behöva förklara detta när jag vill ha lite speltips.
Ja du har rätt asnan, det står inte "vilket spel jag ska ersätta wow med", MEN detta är ett spel-forum, och jag råder dig till att läsa mer än rubriken i trådar, för då slipper man framstå som lite korkad (inget illa menat).
Men jag får väl lida för att jag skrev den extremt konstiga tråd-rubriken.
[qoute]I kill, vi är tydligen inte välkomman här...[/qoute] Klart ni är välkommna, fast diskussionen är spel

Så, kan vi skippa moral snacket? Ni som undrar om vad jag gör på min fritid förutom att spela dator så kan vi ta det via PMs eller MSN så slipper vi den diskussionen här.

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

Håller med om EvE, om du har tid är det ett fantastiskt spel. Jag lade ner 6-8månader efter release då jag inte hade riktigt den tid som jag tyckte behövdes för den mycket aktiva corp jag då var med i. Man kan slappspela lite om man vill, men det är sååå mycket intresantare om man fördjupar sig.

Spelardrivna faktioner, spelardrivna nyhetsbrev (ingame), framröstat år efter år som bästa PvP.

Hoppas det passar dig

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Okej, gör som du vill, med skaffa ett liv menade jag aldrig att vara elak, bara ta en chans som inte så många får...

"fast främst vill jag ha speltips, anything goes "

Jag kanske läste fel! Lycka till btw..

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite

Är nog på väg att hoppa av WoW igen, eftersom min guild lösts upp och det verkar vara allmänt mest "snorungar" som spelar WoW mest nu.

Som jag förstått det verkar EvE vara ett roligt spel, är det jobbigt att sätta sig in i?

Annars har jag kollat lite på Lineage II, gillar utseendet på det =). Hur jobbigt är det att komma in guilder och delta i de stora pvp-slagen?

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffyp
Lånar tråden lite

Är nog på väg att hoppa av WoW igen, eftersom min guild lösts upp och det verkar vara allmänt mest "snorungar" som spelar WoW mest nu.

Som jag förstått det verkar EvE vara ett roligt spel, är det jobbigt att sätta sig in i?

Annars har jag kollat lite på Lineage II, gillar utseendet på det =). Hur jobbigt är det att komma in guilder och delta i de stora pvp-slagen?

Testa Eve-trialen som jag har skrivit nåt inlägg upp, tutorialen i början är väldigt simpel, och om du inte vill göra den så kan du ju alltid söka upp nån swecare som kan hjälpa dig i början, det är inga svåra kommandon och sånt, bara det att det kan vara lite krångligt i börrjan för den ovana.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk
Eve online:
14-dagars trial
https://secure.eve-online.com/ft/?sk=GHELL

Eve online är väldigt komplicerat, tar tid att spela men är fruktansvärt kul och har världens bästa community av spelare, inga cs-skrikande fjortisar eller 12-åriga wow-spelare där inte. Seriösaste spelet på marknaden enligt mig. Har funnits i 3 år men har egentligen inte börjat än eftersom det uppdateras med nya patchar och Storys eller vad man ska säga
varning Väldigt beroendeframkallat

Word! När jag provade EVE första gången (för typ 4 veckor sen faktist) var jag lite "rädd" för det, helt nytt system än vad jag var van vid. Men efter lite läsning, en ganska lång tutorial och en massa hjälp från RedEyeJoe och hans corp så började jag förstå spelet och finner det just nu helt underbart!

Tummen upp för EVE!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Som sagt eve. Där behöver du inte ha ångest för att du spendrar din tid på annat en och levla :P, men går upp i skills offline. Men det skiljer sig väldigt från wow glöm itne det

Visa signatur

Ovanstående text innehåller endast medvetna stavfel.

Permalänk
Medlem

Ni som vill testa beslutat sig att testa Guild Wars kan kontakta mig, är bara lvl9 men är rätt så säker på att vi skulle ha kul ihop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffyp
Annars har jag kollat lite på Lineage II, gillar utseendet på det =). Hur jobbigt är det att komma in guilder och delta i de stora pvp-slagen?

Ptja, efter 10tusentals timmar "grinding" så ska det inte vara något problem (spelet bygger på hardcore-grinding).

Nae, Lineage 2 är inget jag rekommenderar någon längre. Finns helt enkelt ingen mening med det längre, ALLA har det bästa som finns, ALLA har gjort allt som går att göra, finns galet för mycket pengar i omlopp. Hela glädjen med spelet är helt borta på dom utnötta retailservrarna. Vill man fortfarande spela Lineage 2 och uppleva glädjen som spelet ger, så måste man tyvärr spela på en nystartad privatserver (vilket man för övrigt inte får diskutera här på sweclockers).

Allvarligt talat, kör något spel som ej har gått i pension.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Seriously, du har inte funderat på att göra lite andra saker än att spela.

Tex börja träna upp någon ball färdighet som du kan försörja dig på. Grafik, musik, programmering, skriva, etc.

/A

Varför ödsla fingerrörelser på den här tråden, dom där bokstäverna kunde du använt för att beskriva något apcoolt från Hitman! [/ÜberOffTopic]

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

Burning Crusade kanske...:D

Nä men Age of Empires 3 är riktigt underhållande då du har tråkigt.
Inget mmorpg spel direkt, men huvudsaken är väll att du ska ha nåt kul kan spendera lite dötid på.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Testa Auto Assault.
Spelar det nu, Skitkul.
Lätt att komma in i och även om det har lite brister för tilfället kan det vara sjukt kul. Mer actionfyllt än något annat mmorpg jag spelat. Du kan logga in en havtimme/timme och fortfarande uträtta något vettigt.
Är tyvärr inte så många spelare ännu men de som spelar är vettiga, mgna spelare och highlvls hjälper en så gott dom kan.
Vet inte om det finns nån gratis trial men jag har ett 14 dagars trial account om nån vill testa.

Permalänk
Medlem

Köp nån rolig konsoll och sätt dig framför tv:n, bjud dit några kompisar och lira. Kan knappt bli roligare.

Visa signatur

mjau

Permalänk

Tack för tipset om EVE trial. Har länge velat se vad det är för något

64AthloN: Tack för tipset om maplestory också. trevligt lir till ming laptop

Permalänk
Avstängd

Anarchy Online, kostar inget utan uppgraderingarna, och dom är inget måste för nån som precis börjar spela heller... ^^

Och inga dags långa downtimes eller enormt laggiga servrar till skillnad från WoW...

Permalänk
Medlem

Helt klart något från NCSoft. Lineage 2, City of heroes, Guild wars.

Permalänk
Medlem

Vad ska jag ersätta wow med? :S

Hmmm ett liv kanske... hihi

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jadu.. eve online spelade jag 3 månader innan jag tröttnade totalt på det.
jäkligt tråkigt enligt min mening, ballt som faaan första månaden sen börjar man inse att det inte finns speciellt mycket i uppdragsväg att göra iallfall.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

WURM ONLINE!!!

(www.wurmonline.com)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
jadu.. eve online spelade jag 3 månader innan jag tröttnade totalt på det.
jäkligt tråkigt enligt min mening, ballt som faaan första månaden sen börjar man inse att det inte finns speciellt mycket i uppdragsväg att göra iallfall.

Spelet blir vad man gör det till, själv tyckte jag de första månaderna va rätt tråkiga innan man hade kommit in i spelet. Nu efter två år blir det bara roligare och roligare.

Permalänk
Medlem

Everquest 2 kanske? Aldrig stött på en spelare som är under 18år. Jag är 17 själv. Dom flesta är mellan 20-50 år gammla som spelar.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

testa guild wars eller dungeon siege

Visa signatur

// Pv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Anarchy Online, kostar inget utan uppgraderingarna, och dom är inget måste för nån som precis börjar spela heller... ^^

Och inga dags långa downtimes eller enormt laggiga servrar till skillnad från WoW...

Sen kan man ju diskutera hur mycket folk det är i AO jämfört med WoW...

Permalänk
Medlem

Vet hur det känns, har själv försökt ta wowpaus men höll i typ 3-4 dagar, sedan hade jag glott igenom alla dokumentärer och serier jag hade på datorn, och hade helt enkelt ingenting att göra, var så jävla rastlös Nu blir det nog till att lira wow tills man hittar något nytt bättre lir som man kan fixa klan i, får se hur ETQW blir

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag har försökt sluta tre gånger. Köpt tre nya kontot, levlat upp fyra gubbar till 60. Just nu sitter jag på ett gästkonto och kommer antagligen köpa spelet igen. =/

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C