Problem med Grafikinställningar osv

Permalänk
Medlem

Problem med Grafikinställningar osv

Hej, skaffade ny dator för ett tag sen..
Men nu efter att jag hade startat om datorn så möttes jag av det här:

Upplösningen är alltså 800 x 600 och jag kan bara ha 4 bit.
Det ser alltså förjävligt ut, och hur ska jag lösa det?
Jag har prövat att installera om drivrutinerna till grafikkortet, men det hjälpte inte..

Tack för all hjälp jag kan få!!

(Jag vet att bilden är en .bmp, men har inga sånna program just nu.)

EDIT: Kan tillägga att jag har Windows XP Sp2. Och nu när jag försökte byta till xp-temat så fick jag blåskärm...

Permalänk
Medlem

Har du testat att installerat om drivrutinerna?

btw så kan du göra .jpg bilder i paint

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Har du testat att installerat om drivrutinerna?

btw så kan du göra .jpg bilder i paint

Ja, har installerat om Grafikkortets drivisar.. Ska man köra nåra andra eller?

HMMM VÄNTA LITE!!..
Ni kanske inte ser hur fult det är! Alla pixlar kanske sparas på filen men visas inte på min bild.. Jaja, bilden är extremt dålig..

AJA wtf ska jag göra?

EDIT: Såhär snyggt är det med XP-tema:

Permalänk
Medlem

Hur gjorde du när du installerade drivrutinerna? Från internet eller skiva? vad är det för dator?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Hade du gjort nåt särskilt innan detta hände?

Permalänk
Medlem

Jag installerade dem från skiva..
Här är datorn:
Moderkort: Asus A8N-E nForce4 Ultra 4DDR-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket939 ATX

Processor: AMD Athlon64 Venice 90nm 3200+ 2.0GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket939

Minne: A-DATA "Hi-Performance" 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin CL2.5

Grafik: Point of View GeForce 6600GT 128Mb DDR3 TV-out DVI SLI-ready RETAIL PCI Express

Hårddisk: Samsung SP2004C 200Gb 7200rpm 8Mb NCQ SATA2
.

När detta hände så försökte jag zippa upp något, men det fungerade inte, så jag startade om. Och när jag kom in igen så möttes jag av det här..

EDIT: Ah! Jag prövade att ladda ner drivrutinerna från internet, pga av det Jonazz sa. Och nu fungerar det! Fan vad skönt.. Tackar.