Permalänk
Medlem

Val av os!?

Hej jag har en fråga angående att göra en hemsida med en tracker villket os är bäst???

Jag vill ha det på ett lan och jag vill gärna kunna byta ut min IP till typ www.ladda_ner.nu (eller nåt sånt)

Går det eller skall jag skrota allt
Tackar för alla svar på förhand MVH Jonee

Permalänk
Medlem

Ska du på ett litet lan förslår jag att du sätter upp en ftp-server istället. Är det något större så är det väl bara att leecha istället.

Permalänk
Medlem

men vad menar du med litet??

Permalänk
Medlem

Läste fel, trodde det stog val av ost. Så jag tänkte du kunde servera fett tjukk prästost. Blev lite knasigt.

Permalänk
Medlem

ha ha ha lol så kan det gå

Permalänk

Tyckte också det stod val av ost.

Hur stort kan lanet vara tror du?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

30-60 pers inget säkert

Permalänk
Medlem

Känns ändå rätt onödigt att sätta upp en tracker enkom för ett LAN. Då vore det väl bättre med en helt vanlig FTP?

Men om du nu ska sätta upp en tracker så är det väl något UNIX- eller Linux-system som gäller antar jag.

Visa signatur

What is your spaghetti policy around here?

Permalänk
Medlem

oki tack så mycket nu vet man ju det:P

Permalänk
Testpilot

Varför skulle en FTP vara bättre? då måste ju en enda dator skicka till alla, med en tracker så kan flera dela på det om det är en populär fil.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

jo men för varje "fil" måste man skapa en torrent fil, hur kul är det om man vill dela ut 3000 filer i 2 dagar.

Ska det bara vara till ett lan så kan det windows inbyggda funka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trewer
jo men för varje "fil" måste man skapa en torrent fil, hur kul är det om man vill dela ut 3000 filer i 2 dagar.

Ska det bara vara till ett lan så kan det windows inbyggda funka

Man kanske låter folket ladda ner torrentfilen själva?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

men någon måste ju skapa torrentfilen från början.

det var det jag menade, kanske skrev lite luddigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trewer
men någon måste ju skapa torrentfilen från början.

det var det jag menade, kanske skrev lite luddigt

Jaha, men det är ju rätt lätt.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trewer
jo men för varje "fil" måste man skapa en torrent fil, hur kul är det om man vill dela ut 3000 filer i 2 dagar.

Ska det bara vara till ett lan så kan det windows inbyggda funka

Du kan skapa en torrentfil av en hel partition och sedan låta användarna filtrera bort det de inte vill ha innan nerladdningen startar

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Hedersmedlem

På några LAN har vi satt upp en temporär DC-server som alla kan ansluta till. Funkar bra då alla kan dela ut en massa saker och ha det lätt sökbart. Saker som är uppdelade i flera filer kan också laddas ner från flera samtidigt som standard vilket minskar belastningen. Sen är det bra att det är inbyggt så att inte tjugo personer kan få för sig att dra samma spel från samma kille samtidigt, utan att slots sköter det så att det blir bra hastighet hela tiden. DC rekommenderar jag, så får man en liten chat på köpet också

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

dc är ju från en till alla jag vill ha en tracker så det blir från alla till en:P

Permalänk
Medlem

Finns ju rmDC++ som laddar från flera källor samtidigt.

Permalänk

FreeBSD, känd för sin enorma stabilitet när det gäller hög nätverksload.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Re: Val av os!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonee
Hej jag har en fråga angående att göra en hemsida med en tracker villket os är bäst???

Jag vill ha det på ett lan och jag vill gärna kunna byta ut min IP till typ www.ladda_ner.nu (eller nåt sånt)

Går det eller skall jag skrota allt
Tackar för alla svar på förhand MVH Jonee

Att få ett namn till din dator går med DNS.
Ex skriver man laddaner i webbläsaren kommer man till din dator.
alla som är på lanet måste då ange DIN dns server.

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

oki men kan man inte fixa så att det stäls in automatiskt??