Permalänk

Windows vista

Tjena jag har några frågor angående Windows Vista 1 När kommer det till Svenska dator-butiker? 2 Hur mycket kommer det att kosta? 3 Är det verkligen så mycket bättre än XP???

Visa signatur

[CPU:Amd Sempron 2800+][Minnen:2x512Mb Corsair][Graffe:XFX geforce 6800Ultra 450/1250/][Moderkort:Asus K8N][Hd 100Gig][Agg:Bzerk 500W][Chassi:NZXT Nemesis]CPU Kylare:Artic Cooling Freezer 64 Pro]

Permalänk
Medlem

1: Det kommer runt början av nästa år
2: Det kommer kosta olika beroende på vilken version du väljer men bli inte överraskad om du måste spendera några tusen.
3: Det är helt klart överlägset XP

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Men många datorer kommer säkert skickas med Windows Vista också.

Permalänk

Jo det är san t det är därför jag undrar om det verkligen är så nödvändigt att byta från XP till Windows vista om man ska spendera några tusen men det är säkert värt det.

Visa signatur

[CPU:Amd Sempron 2800+][Minnen:2x512Mb Corsair][Graffe:XFX geforce 6800Ultra 450/1250/][Moderkort:Asus K8N][Hd 100Gig][Agg:Bzerk 500W][Chassi:NZXT Nemesis]CPU Kylare:Artic Cooling Freezer 64 Pro]

Permalänk

Det är inte nödvändigt att uppgradera, men om man har en dyr dator så känns det ju inte så kul för många att köra med ett gammalt OS.
Jag skulle vilja påstå att dem främsta orsaken till att uppdradera till Vista från winXp för en vanlig hemmaanvändare, är just att det är roligare med ett nytt OS.

Ang kostnad så har väl det inte framgåt utan det är väl spekulationer? Jag själv skulle bli förvånad om den vanligaste OEM versionen som kommer att säljas kommer att kosta mycket mer än 1000kr.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Det är inte nödvändigt att uppgradera, men om man har en dyr dator så känns det ju inte så kul för många att köra med ett gammalt OS.
Jag skulle vilja påstå att dem främsta orsaken till att uppdradera till Vista från winXp för en vanlig hemmaanvändare, är just att det är roligare med ett nytt OS.

Ang kostnad så har väl det inte framgåt utan det är väl spekulationer? Jag själv skulle bli förvånad om den vanligaste OEM versionen som kommer att säljas kommer att kosta mycket mer än 1000kr.

Beror fortfarande på version

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu