Permalänk
Medlem

Köpråd laptop, 12"-13" skärm.

Tja,

Funderar på att köpa en laptop om ca tre veckor.
Vill ha en liten och nätt, så en med 12"-13" skärm och vikten ska gärna vara under 2kg.

Priset hade jag tänkt mig ca 10-12 tusen.

Prestandamässigt så prioterar jag processorn och minnet. Grafikkortet behöver inte vara något speciellt då jag knappt spelar.

Har kollat lite på Aplle MacBook mellanmodellen (vite med 2ghz core duo).
Men är inte riktigt säker på den, känns lite som jag vill ha en PC, med två knappar vid touchpaden(heter den så?)

Så, någon som har tips på PC med bra prestanda och liten skärm?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Satsa på MacBook, Mac är underbart.

Permalänk

Kör på en Macbook! På den kan du köra både Mac OS X och Windows, och för att komma runt problemet med höger musknapp kan du hålla nere två fingrar på touchpaden när du klickar, så registreras det som ett högerklick. Omständigare än två knappar kanske, men det fungerar

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

läskigt att köpa bärbar nu precis innan merom kommer.
Me ndet beror ju lite på vad du ska göra med den, om du inte ska spela räcker det säkert alldeles utmärkt med en dothan, då kommer prislappen sänkas en hel del. Själv sitter jag på en dothan 1.7 med sänkt vcore som sparar batteri samt gör så att fläkten i princip aldrig snurrar.

Vill satsa mer pengar är det väl till att leta upp en core duo eller kika på den turion duon på nyhetssidan.

dom här e sjukt fina men jag har bara testat deras större varianter->
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010085258

den här har sjysste specs men jag gllar inte acers
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010092814

Hur är det att köra win på en macbook ?
Mycket inställningar som måste göras?
Annars är de faktiskt riktigt snygga och prisvärda.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

MacBook,
Hur stor skillnad är där pådom två vita(den med 1,83ghz och 2,0ghz)?

Ena skillnaden är ju DVD brännaren, men den behöver jag inte för jag kan bränna från min filserver.

Så, hur stor skillnad är där prestanda mässigt på dom två? Någon som har sett någon test eller kan föreställa sig:P

Permalänk
Medlem

Den är ju självklart snabbare, bättre att satsa på den snabbare.

Permalänk
Medlem

Nej så stor skillnad kan det inte va på 200mhz, Det är nog inget du kommer märka skillnad av, Dessutom kostar mellan varianten cirka 1500kr mer har jag för mig, Har själv beställt den billigare varianten, Hoppas jag blir nöjd

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

adaam, exakt så tänker jag:)
1500:- är rätt mycket för 200mhz samt en DVD brännare, å då jag inte behöver dvd brännaren så blir det ju 1500:- för 200mhz.

Blir nog den billiga variant, fast med 1GB ram:)
så kan man köpa något roligt för dom 1500:-, t.ex en ny hårddisk