Permalänk
Medlem

Codec problem ?

Jag har ett litet problem här med en dator, problemet är att när man försöker spela upp någonting i Windows Media Player så får jag felmeddelandet "det går inte att hitta den angivna modulen". Det blir även fel när jag försöker installera codecs. Till exempel vid slutet av k-lite codec pack installationen, så får jag samma meddelande + lite utökad information som:

C:\Program\K-lite Codec Pack\filters\divxdec.ax

Unable to register the DLL/OCX: DllRegisterServer failed; code 0x8007007E
Det går inte att hitta den angivna modulen.

Click Retry to try again, Ignore to proceed anyway (not recommended), or Abort to cancel installation.

Hjälp? =P

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk

Det låter som att du vid något tillfälle installerat ett ful-codec som förstör för dig.

Om du vill titta på film rekomenderar jag varmt VLC Media player (Googla så hittar du det bland det första svaren) men om du behöver codecs till att konvertera eller bränna film så kan du ta reda på exakt vilket codec du behöver till filmen (Använd G-spot, googla) och sedan ladda hem bara det, det är 90% chans att det är Xvid eller DivX du behöver och de är båda väldigt bra på att avinstallera ful-codecs när de installeras

Lycka till, PMa om du behöver hjälp

Permalänk
Medlem

det verkar inte hjälpa att installera divx eller xvid... har testat att köra aggressive codec remover från ace mega också, men inget tycks hjälpa. det där med "den angivna modulen kunde inte hittas" ligger fortfarande kvar och stör.

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Skrota WiMP så löser det sig.

http://www.videolan.org/
http://sourceforge.net/projects/guliverkli/

Men det är ju inte bara där det är problem... Även när jag försöker installera andra codecs (bl a. K-lite och Ace Mega) så fuckar det sig...

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?