Webhallens service är ett jävla skämt!

Permalänk
Medlem

Webhallens service är ett jävla skämt!

Tänker varna er för Webhallens HEMSKT taskiga service. Dom har slutat att svara på mina mail överhuvudtaget. Drog iväg mitt första mail för två veckor sedan angånde en produkt jag köpt av dom. Och efter detta har jag skickat 4 mail till pga av dom ej svarat på mitt första. Och jag har ännu inte fått något svar.

Det är ju många som påstått att dom har blivit mycket sämre efter dom bytte lokal osv, men inte fan trodde jag att det var såhär illa. Kommer ihåg förr då man fick ett svar samma dag som man skickade mailet, det var tider det... Kan tillägga att det nästintill är omöjligt att få tag på någon vettig männika att tala med när man ringer till dom också.

// Tack för mig...

Visa signatur
Permalänk

Re: Webhallens service är ett jävla skämt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Tänker varna er för Webhallens HEMSKT taskiga service. Dom har slutat att svara på mina mail överhuvudtaget. Drog iväg mitt första mail för två veckor sedan angånde en produkt jag köpt av dom. Och efter detta har jag skickat 4 mail till pga av dom ej svarat på mitt första. Och jag har ännu inte fått något svar.

Det är ju många som påstått att dom har blivit mycket sämre efter dom bytte lokal osv, men inte fan trodde jag att det var såhär illa. Kommer ihåg förr då man fick ett svar samma dag som man skickade mailet, det var tider det... Kan tillägga att det nästintill är omöjligt att få tag på någon vettig männika att tala med när man ringer till dom också.

// Tack för mig...

Tack för varningen, har dock inte haft några problem med spelen jag köpt där dock så har jag inhandlat en rätt så dyr cpu för ett tag sen och har ännu inte testat den då jag tänker inhandla minne innan, hoppas verkligen inte att det är nåt fel på den för om det är som du säger så verkar jag kunna få problem med rma. Hoppas du får svar från dom snart och att allt löser sig med din rma, tack som sagt för varningen kommer nog avakta med hårdvara innan jag vet om de bättrat sig.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Det skulle aldrig falla mig in att köpa något dyrt från Webhallen framöver, om dom inte bättrar sig! Tack gud för att Dustin AB finns, dom kan man alltid lita på.

Visa signatur
Permalänk

Hm, jag drar iväg en förfrågan om en produkt nu, 2006-05-13 kl. 11:20. Får se när de svarar.

Dålig ämnesrad och jättetråkig fråga dessutom, det här blir ett roligt test ^^ Förhoppningsvis svarar de innom 48h.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

jag köpte en hårddisk, köpte fel, åkte dit dagen efter, fick byta rakt av, inga frågor eller någonting

Som vanligt när man har och göra med webhallen!

Utmärkt service.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Hm, jag drar iväg en förfrågan om en produkt nu, 2006-05-13 kl. 11:20. Får se när de svarar.

Dålig ämnesrad och jättetråkig fråga dessutom, det här blir ett roligt test ^^ Förhoppningsvis svarar de innom 48h.

Du menar att de skulle vara dåliga om de inte sitter
och svarar på mail Lördag/söndag?

Permalänk
Medlem

Re: Webhallens service är ett jävla skämt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Tänker varna er för Webhallens HEMSKT taskiga service. Dom har slutat att svara på mina mail överhuvudtaget. Drog iväg mitt första mail för två veckor sedan angånde en produkt jag köpt av dom. Och efter detta har jag skickat 4 mail till pga av dom ej svarat på mitt första. Och jag har ännu inte fått något svar.

Det är ju många som påstått att dom har blivit mycket sämre efter dom bytte lokal osv, men inte fan trodde jag att det var såhär illa. Kommer ihåg förr då man fick ett svar samma dag som man skickade mailet, det var tider det... Kan tillägga att det nästintill är omöjligt att få tag på någon vettig männika att tala med när man ringer till dom också.

// Tack för mig...

Testa att ringa? lär inte bara vara du som mailar.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Du menar att de skulle vara dåliga om de inte sitter
och svarar på mail Lördag/söndag?

Note to self: Think before you act.

Inte direkt ^^ Får skicka på Måndag istället. Hm.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

returnerade min joS Mp120 vars display slutade fungera. 3dagar senare får jag ett mail att en ny skickats till mig så jag kunde hämta ut den 2 dagar senare (om inte mitt utlämningsställe inte missat att skicka avin)

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

Jag fick svar idag kl. 10.
Då jag skickade frågan på lördag, så är de inte dåliga i kundtjänst; svarar de inte så ignorerar de dig antagligen bara. (Vilket såklart inte är bra för en kundtjänst!).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Japp, webhallen är ena jävlar på att ignorera en när man börjar bli "jobbig"

Jag beställde en sak från dom (minns ej exakt vad det var), innan skickade jag ett mail till dom och frågade lite småsaker ang. det, fick då svar inom ett par timmar...

När jag fick grejen var det något (minns som sagt inte vad det var numer) som inte stämde, så jag mailade dom och frågade vad det var... efter 2 veckor och 3-4 påminnelsebrev fick jag ett argt mail tillbaka där det stod att jag antagligen gjort fel.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Köper det mesta från Webhallen och har aldrig haft problem. Bytte en trasig HD senast igår vilket tog 5 min. Som ngn sa innan, testa att ringa det fungerade för mig iaf...

Permalänk
Medlem

Hade också problem med webbhallen, la en beställning i mars på lite prylar, den beställningen låg i 2 månader, för dom väntade på att alla varor skulla komma in i lager. Jag som då kollade statusen på detta varje dag, kunde se att dom hade slut på en sak, för att sedan få in denna och en annan sak var då slut.

Under den perioden mailade jag ett antal gånger för att få reda på vad som dröjde, och fick svar på 2 mail, sedan inget. Ringde också men fick där bara till svar att så fort allt kom in så skulle det skickas, och det var oftast nästa vecka.

Enda som gick riktigt snabbt var att avbeställa ordern, gick på under 2 timmar att få svar via mail. Valde sedan att skaffa likvärdig utr. från dustin, och fick det dagen efter, då valde jag enbart sånt de hade på lager.

Visa signatur

C2D 6400 @ 3Ghz | Gigabyte P35DS3 | 4gb Corsair 6400 | 8800GTS 640mb | 1.5 TB Samsung Spinpoint Sata2

Permalänk
Medlem

Fick fel moderkort när jag köpte delar där senaste gången, åkte in dagen efter och kunde byta till det jag egentligen skulle ha utan problem. Fick t.o.m. ett prisavdrag på 100kr som ursäkt. Utmärt service (förutom att det tog mig en dryg halvtimme i kö innan jag kom fram).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Beställde för 1½ månad sen ett spel som jag betalade direkt... Dock så va det restnoterat hos deras leverantör så jag lät det ta ett tag ifall dom skulle få in det...

För 1½ vecka sen så orkade jag inte riktigt vänta, så jag mailade snällt och frågade ifall dom skulle få in det snart... Samtidigt passade jag på att fråga att ifall dom inte visste när dom skulle få in det, om man kunde få tillbaka pengarna...

Efter en dag får jag ett svar där dom skrev att dom inte visste när det skulle komma, och att dom behövde clear-nr samt konto-nr för att kunna betala tillbaka...

Självklart mailade jag tillbaka och fick ett svar ganska omgående om att pengarna skulle finnas på mitt konto inom en vecka... Och helt riktigt, inom en vecka hade jag pengarna på kontot...

Så dom erfarenheterna jag har haft av Webhallen både nu och tidigare har bara varit bra.

Visa signatur

//Magnus
TA - Media | DHS05, DHW05, DHS06, DHW06, DHS07, DHW07, DHS08, DHW08, DHS09, DHW09 - Ljud/ljusleverantör

Permalänk
Medlem

Alla ni som är av inställningen "ring in" eller "åk in"... Ni är medvetna om att alla inte har telefon, samt att support email, skall hanteras på samma sätt, fast med högre säkerhetstänkande än telefonsamtal? (säkerheten måste vara högre då emailen lagras och därför är tillgängliga under en längre tidsperiod) och att inte alla har 20 minuters bilväg till webhallen... Det finns en anledning till att deras huvudförsäljning sker per weborder.
Företag som livnär sig på webordrar, bör ha förbaskat bra email hantering, precis som företag som livnär sig på telefonservicar bör ha bra telefoni hantering, och lokala närbutiken igentligen inte behöver verken eller.

Om det är något webhallen inte behöver ha bra service i / på, så är det i sin utlämningslokal / butik.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Jag väntade över 1 månad på att två filmer skulle komma in i lager.
Trots att filmerna fanns på andra ställen så kunde inte webhallen skaka fram dem. Om det inte varit för att jag haft betalningsanmärkning så hade jag beställt från discshop och fått filmerna för ca 70 spänn st istället för de ca 150 spänn som webhallen ville ha för dem. De hade ju kunnat beställa själva från discshop och ändå sålt till mig med vinst...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett par hörlurar från Webhallen som det stod 5 stycken i lager på. Tog ca 1,5 månader innan det hade gått på tok för långt, så jag skickade ett brev och frågade vart min beställning tagit vägen. De sa bara att de tagit bort ordern för de hade slut på varan och skulle inte ta in den mer. Sammanlagt gick det exakt två dagar mindre än två månader från beställning till mailet att de avbeställt min order.

Visst väntade jag länge på att fråga (jag var bortrest), men svaret att de tagit bort min order (utan att meddela mig!) visar på hur deras sämsta sida ser ut. Jag har däremot haft ett antal andra affärer med dem och det har klarat sig bra. Från och med nu så hämtar jag alltid prylarna i deras butik på Sveavägen, deras leveranser är helt åt skogen enligt mina erfarenheter.

Visa signatur

Base: Life is like a box of chocolates, you never know you gonna get.

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Alla ni som är av inställningen "ring in" eller "åk in"... Ni är medvetna om att alla inte har telefon, samt att support email, skall hanteras på samma sätt, fast med högre säkerhetstänkande än telefonsamtal? (säkerheten måste vara högre då emailen lagras och därför är tillgängliga under en längre tidsperiod) och att inte alla har 20 minuters bilväg till webhallen... Det finns en anledning till att deras huvudförsäljning sker per weborder.
Företag som livnär sig på webordrar, bör ha förbaskat bra email hantering, precis som företag som livnär sig på telefonservicar bör ha bra telefoni hantering, och lokala närbutiken igentligen inte behöver verken eller.

Om det är något webhallen inte behöver ha bra service i / på, så är det i sin utlämningslokal / butik.
B!

Webhallen har ju ett bra pris och det är därför jag handlar där. Det skadar ju inte att ringa bara för att kolla. Epost kan komma bort, så är man det minsta osäker så är det ju bara att ringa. Har man inte telefon eller bil eller någon annan möjlighet att nå webhallen förutom epost. Då får man skicka fler gånger helt enkelt.

Tycker man att Webhallen inte har koll på saker och ting så får man helt enkelt vända sig till sin lokala konsumentvägledare. Eventuellt stämma webhallen för avtalsbrott. Finns mycket att göra bara du orkar

Permalänk
Medlem

är ju där o handlar grejer ibland och i kassorna ser jag bara unga personer typ 18-20 år eller nått sånt. kanske åldern på suporten är likadan då kanske det kan bli så, när man mailar en annan datoraffär(datorbutiken,komplett) så ger dom ett äldre seriöst intryck.(ska spionera på komplett o datorbutiken o se åldern på dom oxå)
bestälde filmer därifrån, visserligen fanns dom inte i lager....fick dom 7 månader senare yay!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

tvivlar att webhallen har sin största försäjlning via web, fast har de det, så förstår jag att de har mkt att göra med tanke på att de har ca 1500kunder/dag i butiken enligt deras chef..

Och en följdfråga, vem har inte telefon?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

1500 kunder varav de flesta ska ha ett usb minne, en packe cd skivor, eller någonting liknande... och ett par tusen till via nätet som handlar saker till ett värde "aldrig understigande 1000 sek..."

Nä, jag har inte exakta uppgifter på vad folk handlar, och för vilket pris de gör det, men hur många går in o köper en lös vara, och går hem igen, jämfört med hur många som köper en lösvara för ett lågt värde via nätet, och betalar mer i frakt och avgifter, än tingets totala prissumma?

Jag tror att du helt lugnt kan förutsätta att deras huvuddel av omsättningen går via nätet.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

tänkte inte omsättning, utan mest, antal kunder

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

dålig service sega frakt tider..

bara negativt att säga om webhallen.

Mycket att göra anställ mera folk? finn nästan 900 000 arbetslösa personer i sverige!

Permalänk
Medlem

mjo de har ju precis nyanställt, jag var där på intervju, och fick jobb, men tackade nej..

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

det här med lev.tid och reklamationer kan jag hålla med om.
man får nästan ringa till dom (tar minst 30 min telefonkö) och påminna att man köpt något innan dom skickar.

sedan vilka tider det tar med reklamationer.
hade ett 6600-kort som gick sönder. 7 veckor tog det, då hade jag redan varit på JME och införskaffat ett 6600GT.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Nån sa att man kanske inte hade tillgång till telefon utan endast kunde skicka mail...
Hur ska man då kunna skicka mailet? Föratt få internet måste du ha en telefonanslutning.
Kom inte å säg internetcafé för det finns telefonkiosker samt familj och vänner.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Nån sa att man kanske inte hade tillgång till telefon utan endast kunde skicka mail...
Hur ska man då kunna skicka mailet? Föratt få internet måste du ha en telefonanslutning.

Varför i helvete skulle man behöva telefonanslutning för att kunna få internet?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Här är listan på klagomål som konsumentverket har om webhallen.
http://rapidshare.de/files/27135665/Dokum001.PDF.html

"Vi har 5 ärenden registrerade hos oss mellan år 2003-2005 på företaget Webbhallen.

Hälsningar
Konsumentverket"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbror_seagate
Här är listan på klagomål som konsumentverket har om webhallen.
http://rapidshare.de/files/27135665/Dokum001.PDF.html

"Vi har 5 ärenden registrerade hos oss mellan år 2003-2005 på företaget Webbhallen.

Hälsningar
Konsumentverket"

Det var inte så farligt många med tanke på hur stora de är.
Jag har handlat, fått problem, mailat om problemen och har fått svar/lösning nästan direkt.