Permalänk
Medlem

Billig Bredbandstelefon

Har ni några tips om bredbanstelefon utan månadsavgifter?

Typ som Tele2s Bredbandstelefon men utan dolda månadsavgifter typ "Minimidebitering samtal 69:-/mån". Jag behöver bara ta emot samtal då och då.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem

Digisip 0/kr mån för deras Miniabonnemang, du betalar endast för samtalen du ringer. www.digisip.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik.
Digisip 0/kr mån för deras Miniabonnemang, du betalar endast för samtalen du ringer. www.digisip.com

Använder du själv digisip eller vet du någon som gör det? Fungerar det bra? Är det några dolda avgifter i deras miniabonnemang? Om man läser infon på sidan verkar det som man kan ha telefonen helt gratis om man inte använder den. Dvs kunna ha ett vanligt telefonnummer som man kan bli nådd på helt gratis.

Permalänk

Jag har fattat det som man måste ladda med minst 100kr var 6:e mån. Men annars är det inga dolda avgifter.

Jag har dock visa problem med att få min mjukvaru klient att funka för tillfället, men det kan mycket väll vara routerns fel (inte orkat testa utan)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
Använder du själv digisip eller vet du någon som gör det? Fungerar det bra? Är det några dolda avgifter i deras miniabonnemang? Om man läser infon på sidan verkar det som man kan ha telefonen helt gratis om man inte använder den. Dvs kunna ha ett vanligt telefonnummer som man kan bli nådd på helt gratis.

Jag använder det själv och det funkar perfekt. Enda avgiften som tillkommer är startavgiften på 59:- sen är man igång. Tar typ max 10min att starta upp ett konto om du har bankkort sen har du ett fungerade telefonnummer.

Klienten som följer med är simpel men om du orkar är det enkelt att få igång t.ex. denna;
http://www.xten.com/index.php?menu=download
Finns lathundar på Digisip's sidan när du reggat kontot.

Går givetvis även att köra en vanlig ATA.

Lurcazzus: Öppna upp 5060 samt 10000-10100 så kommer det funka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Jag har fattat det som man måste ladda med minst 100kr var 6:e mån. Men annars är det inga dolda avgifter.

Jag har dock visa problem med att få min mjukvaru klient att funka för tillfället, men det kan mycket väll vara routerns fel (inte orkat testa utan)

Okej, låter ju väldigt smidigt. 100 kr per halvår ska man nog kunna ringa upp även om man ringer väldigt sällan. Kommer ha telefonen mest för att vänner och bekanta kan kontakta mig utan att behöva ringa till mobiltelefonen, blir billigare för dem så.

Citat:

Fredrik.
Jag använder det själv och det funkar perfekt. Enda avgiften som tillkommer är startavgiften på 59:- sen är man igång. Tar typ max 10min att starta upp ett konto om du har bankkort sen har du ett fungerade telefonnummer.

Klienten som följer med är simpel men om du orkar är det enkelt att få igång t.ex. denna;
http://www.xten.com/index.php?menu=download
Finns lathundar på Digisip's sidan när du reggat kontot.

Går givetvis även att köra en vanlig ATA.

Okej, jo jag hade tänkt skippa dosa och köra mjukvara genom datorn. Det här med 25kr/ärende till kundtjänst, hur fungerar det? Om det skulle vara några problem med IP-telefonin och man behöver kontakta kundtjänst så kostar det alltså 25 kr? Oavsett om man ringer eller mailar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
Okej, låter ju väldigt smidigt. 100 kr per halvår ska man nog kunna ringa upp även om man ringer väldigt sällan. Kommer ha telefonen mest för att vänner och bekanta kan kontakta mig utan att behöva ringa till mobiltelefonen, blir billigare för dem så.

Okej, jo jag hade tänkt skippa dosa och köra mjukvara genom datorn. Det här med 25kr/ärende till kundtjänst, hur fungerar det? Om det skulle vara några problem med IP-telefonin och man behöver kontakta kundtjänst så kostar det alltså 25 kr? Oavsett om man ringer eller mailar?

Jag har aldrig blivit debiterad 25:- Tanken är väl att man inte ska spamma kundtjänst med massa konfigurationsfrågor på tredje partsprogram/routrar osv.

Permalänk
Medlem

rix telecom är billigast! fungerare ypperligt!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
rix telecom är billigast! fungerare ypperligt!

Billigare än 0kr/mån? wow!

Och i en test av ljudkvalitet av DrRotmos på ett annat forum hade Digisip den bästa kvaliten av alla operatörer.

http://www.voip-forum.se/forum/showthread.php?t=548

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolagets iptelefoni "miniringaren" lr vad den heter 0:- mån dock 1,45kr i uppkopplingsavgift om man ringer och de svarar i motsatt ända sen enligt ordinarie taxa. normat kostar det 45öre i uppkopplingsavgift.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik.
Billigare än 0kr/mån? wow!

Och i en test av ljudkvalitet av DrRotmos på ett annat forum hade Digisip den bästa kvaliten av alla operatörer.

http://www.voip-forum.se/forum/showthread.php?t=548

Stämmer. Om det är något ni vill veta om testet så kan jag ju försöka svara.

Jag kör (ganska uppenbart) själv Digisip och är nöjd med dem. Jag har dock hört att deras kundtjänst är väldigt dålig, men när det gäller allt annat så fungerar det bra.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Stämmer. Om det är något ni vill veta om testet så kan jag ju försöka svara.

Jag kör (ganska uppenbart) själv Digisip och är nöjd med dem. Jag har dock hört att deras kundtjänst är väldigt dålig, men när det gäller allt annat så fungerar det bra.

Det där har jag också hört men efter dom flyttade ner den till Lund från Stockholm ska den enligt uppgift blivit mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, blir nog till att beställa ett digisip abonnemang.

Permalänk
Medlem

Skriv gärna här när kontot är igång, tar som sagt bara 10 min om du har bankkort. Och om du behöver hjälp med att få igång en trevligare klient är det bara att tuta till.

Permalänk
Medlem

ha, jag har tele2's gamla abb.form, ingen månadsavgift och ingen minimidebitering

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Läste på ett annat forum att de tar en avgift på 10 kr om man laddar på mindre än 250 kr per gång. Någon som kan bekräfta?

Permalänk

Kan bekräfta. står på deras hemsida också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
Läste på ett annat forum att de tar en avgift på 10 kr om man laddar på mindre än 250 kr per gång. Någon som kan bekräfta?

Ja, om du betalar med bankkort. Betalar du med postgiro så är det ingen sådan avgift.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

rix telecom har 0 kr i uppkopplings avgift! man betlar 69kr / månad så ringer man för 0kr /min ...

ja rixtelecom är nog den bästa voip operatören

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Kan bekräfta. står på deras hemsida också.

Okej, tycker jag har kollat igenom deras sida väldigt grundligt men inte hittat den informationen någonstans. Tack iaf.
Har inte ens hittat några villkor eller liknande på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
Okej, tycker jag har kollat igenom deras sida väldigt grundligt men inte hittat den informationen någonstans. Tack iaf.
Har inte ens hittat några villkor eller liknande på hemsidan.

Starta upp ett konto och logga in. Det kostar inget. Där finns all info osv. Om du sedan vill aktivera kontot är det bara att pynta in avgiften + lite att ringa för.

Permalänk
Medlem

http://www.crossnet.se/affinitytele/

Detta har jag och är klart nöjd ! Supporten är verkligen helt underbart proffsigt bra också måste jag tillägga !

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]