Permalänk
Avstängd

vad hände ?

hej !

Jag ladda hem en sak från internet , de visade sig vara ett virus/trojan.

Det va iknget från början men igår kväll hände nått mystikskt CD läsaren uppnades och stängdes i 30 sek och sen trodde jag det var borta men efter en timme så började det igen fast nu vara det i en minut

Visa signatur

Kommande dator | WD harddisk 250 GB 7200 RPM | 2x 1 GB Apacer PC-400 DDR | Asrock 939NF4g | Asus VGA-card radeon RX1600PRO 256 mb | AMD athlon 64 3800 + 2,4 GHz BOXED |

Permalänk
Medlem

Svårt att veta vad du ska göra när vi inte vet vad som har hänt

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Avstängd

DET STÅR JU !! ?? FFS

Visa signatur

Kommande dator | WD harddisk 250 GB 7200 RPM | 2x 1 GB Apacer PC-400 DDR | Asrock 939NF4g | Asus VGA-card radeon RX1600PRO 256 mb | AMD athlon 64 3800 + 2,4 GHz BOXED |

Permalänk
Medlem

Hoho, bra alternativ^^
Du kan ju börja med att försöka få bort viruset, sök med anti-virusprogram, anti-spyware, anti-skit-i-datorn... Ja allt det där Funkar inte det mot förmodan får du väl försöka formatera bort det..

EDIT: Fel forumsdel och korspostning..?

Permalänk
Medlem

Kör virussökning/adaware.
Formatera.
Och nej, det står inte vad som gör så cd-läsaren åker in och ut.

Permalänk
Medlem

Lär dig grundläggande säkerhetstänkade ffs!
Jag gissar att du kör windows så börja med att installera om Windows och patcha upp det. Installera därefter ett antivirus och använd skallen. Jag har kört windows utan antivirus så länge jag kan minnas utan det minsta problem, allt handlar om vad du gör som användare.

Visa signatur

We're special in others ways. Ways our mothers appreciate.

Permalänk
Avstängd

Efter allt detta så börjar det ryka från PSU:n kan det vara nått överbelastnings virus ?

Visa signatur

Kommande dator | WD harddisk 250 GB 7200 RPM | 2x 1 GB Apacer PC-400 DDR | Asrock 939NF4g | Asus VGA-card radeon RX1600PRO 256 mb | AMD athlon 64 3800 + 2,4 GHz BOXED |

Permalänk

ja du.. men att cd´släsaren öppnas o stängs lite då o då.. har sj ett sånt program som ja kan sättaigång om jag vill o ge tillkompisar dock såser det ut som du fått ett som är värre .. men leta i ta bort lägg till program efter något som ser cpigt ut..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wLN
Efter allt detta så börjar det ryka från PSU:n kan det vara nått överbelastnings virus ?

hehe, det är nog en helt annan sak. Om de ryker ur nätagget så kan du faktiskt lämmna in den på garanti eller köpa nytt nätagg. har aldrig hört talas om ett virus som gör något som liknar detta ^_____^

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåtet. Genom att korsposta och med andra ord bryta mot reglerna har du förlorat möjligheten att få hjälp.

Dessutom är det olämpligt att missbruka omröstningsfunktionen.

*tråd låst*