Använder du aldrig Mac och har några minuter att avvara?

Permalänk
Medlem

Använder du aldrig Mac och har några minuter att avvara?

Nu hoppas jag att många känner sig hjälpsamma.
Jag håller på att skriva en uppsats och ska i den göra en undersökning bland inbitna Windowsanvändare så om ni har tid vore jag evigt tacksam om ni som läser det här kunde ladda ner filen nedan, köra de två GUI-prototyperna (funktionallitet = noll) och sedan svara ärligt i den här omröstningen vilket gränssnitt ni hade föredragit i ett program för administrering av en slags fildump på nätet.

undersokning.zip | spegling 1.5MB

Anledningen till att jag gör det här på SweC är för att jag ligger lite dåligt till, tidsmässigt. Gränssnitten blev till viss del väldigt hastigt gjorda så ni får ha överseende med eventuella fel. Det borde funka i alla Windowsversioner.

Tack för att du iallafall läste ända hit.
Jag ber alla moderatorer att ha överseende med det faktum att det här kanske inte passar in så bra i det här forumet.

/henrik

Permalänk
Medlem

Macish.. helt klart...Lite skönt fluffit o så... det andra va så.. hmm.. Win... Jag tyckte det var lite Old-fasion... förlegat...

Visa signatur

Opteron 146 @ 2900Mhz MSI K8n SLi Plat. 2x Corsair XMS Pro 512Mb PSU Tagan 580W Chassie P-180 LeadTek 7800GT

Permalänk
Medlem

jag tycker tvärtom

inga konstiga finesser

Permalänk
Medlem

Winish. Stilrent och vettigt.

Den dynamiska 'hopp och lek'-layouten i Macish var ju SJUKT störande. När den hittar på egna saker när du går ner i undermappar... uh.
Sen så buggar listan i Macish också :).

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Absolut macish. Lättare tycker jag.

Visa signatur

-\n-

Permalänk

Winish

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Macish helt klart. Modernare och frächare

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

winish var enklare, man fattade mer vad det var man klickade på då.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
winish var enklare, man fattade mer vad det var man klickade på då.

Jag håller med.

Permalänk
Medlem

Kan man få se skärmdumpar av de två alternativen?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Winish. Jag behöver inga lek och hopp-funktioner. Stilrent och enkelt.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med att ha ett macigt utseende i Windows när det inte har någon förbättrad funktion. Det är ju som att sätta på fetaste vingarna samt det aerodynamiska stylingkittet på din Volvo 240 A-traktor.

Permalänk
Medlem

Tack till alla som röstat.
Här är två skärmdumpar:
winish macish
Men rösta inte efter att ha bara sett bilderna tack.
jag har märkt att jag inte implementerat den macinspirerade katalogutforskaren exakt efter orginalet. bl a det här att den scrollar tillbaka när man klickar på en katalog högre upp i strukturen som inte har några underkataloger hände visst aldrig i orginalet så det måste jag helt enkelt bara ha antagit. om det är vad folk kallar "hopp och lek" så hoppas jag inte att det förstör röstningen allt för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Vad är poängen med att ha ett macigt utseende i Windows när det inte har någon förbättrad funktion. Det är ju som att sätta på fetaste vingarna samt det aerodynamiska stylingkittet på din Volvo 240 A-traktor.

Snyggt utseende är inte som att sätta spoilers på en a-traktor, snarare som att byta till en snyggare lack

Winich var bättre rent layout mässigt.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reiwn
Tack till alla som röstat.
Här är två skärmdumpar:
winish macish
Men rösta inte efter att ha bara sett bilderna tack.
jag har märkt att jag inte implementerat den macinspirerade katalogutforskaren exakt efter orginalet. bl a det här att den scrollar tillbaka när man klickar på en katalog högre upp i strukturen som inte har några underkataloger hände visst aldrig i orginalet så det måste jag helt enkelt bara ha antagit. om det är vad folk kallar "hopp och lek" så hoppas jag inte att det förstör röstningen allt för mycket.

Måste säga att det där macish-temat såg sjukt fult ut. Och vad har det med mac att göra, ser mer ut som Windows 3.1 Style.

Permalänk
Medlem

Macish funkar bra till databaser med få subkataloger. Ett exempel där macish funkar bra är i iTunes. Tyvärr tycker jag att trädstrukturen i winish är bättre för databaser med fler subkataloger.

Filhantering = winish
musik = macish

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Måste säga att det där macish-temat såg sjukt fult ut. Och vad har det med mac att göra, ser mer ut som Windows 3.1 Style.

Ja det blev lite hastigt gjort men jag kallar det macish just för att det är mac-inspirerat. Det är knappast möjligt att efterlikna en mac-applikation exakt. Särskillt inte i builder. Att det skulle likna Win 3.1 håller jag dock inte med om. Du får gärna förklara vidare.

edit1:
Nait: jag förstår vad du menar.
jag borde ha tänkt på det innan.

Permalänk
Medlem

tragiskt nog tror jag omröstningen kunde sett annorlunda ut om du inte sagt winish och macish

jag föredrar helt klart macish, känns modern och fräsch

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reiwn

winish macish

Winish vinner där. Utforskaren genrellt är verkligen ett underbart verktyg som alla andra platformar helt bara råkar glömma av ren protest nästan.

Annars är OSX väldigt mysigt.. Har bara svårt att se nån praktisk nytta med det