Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdaaM
Någon mer som beställde med banköverföring?
Jag fick ju ett mail där det stod att jag skulle vänta på ytterligare information om betalningssättet, Men jag har ej fått någon information än. Och när jag "trackar" den från apples hemsida står det "Granskar" ovanför beställningen. Vafan jag vill ju inte vänta längre
Är det normalt att det ska ta mer än 7 dagar för att få ett mail om hur jag ska betala?

Nej, inte vad jag vet. Då jag beställde en produkt från Applestore fick jag ett mail några minuter senare som talade om hur det gick till att betala.

Visa signatur

IBM X41
Mac Mini
-
*NIX FTW

Permalänk
Medlem

En på 99mac.se sa att alla nummer och sånt som jag skulle betala till stod lite längre ner på mailet, KAn dock ej kolla detta nu då Macen är skriven på farsans mail. Men jag litar på han

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Jag var och klämde på den svarta macbooken igår. Riktigt fin!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdaaM
Grattis till köpet Har också beställt den modellen med Banköverföring, Men har du betalat in pengarna än? För i mailet jag fick av apple står det att jag har en preliminär leverans och att jag ska invänta svar från dom om huruvida jag ska betala eller något liknande.
Va skrev dom till dig?

Som andra redan har sagt i tråden, jag fick ett kontonummer och ett referensnummer som skulle anges vid betalning.

Idag, 4 dagar senare fick jag min bekräftning. Min macbook har börjat att byggas och kommer att skickas den 2 juni. Beräknad leveransdatum är den 14 juni.
Så nu ska jag vänta.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Jag valde som sagt bankgiro för min svarta MB, 100 GB HDD.

Betalade 18/6, pengarna framme 19/6, bekräftelse 24/6.

Skulle skickas 2/6 och levereras 14/6, men så fick jag nyss en leveransbekräftelse. w00t! Skickad idag, beräknas vara framme senast 6/6 enligt mailet och 5/6 enligt Apple Stores "shipment status".

Permalänk
Hedersmedlem

Varför betalar ni inte med kort och slipper vänta?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Varför betalar ni inte med kort och slipper vänta?

Främst pga min ålder (15 år gammal) vilket gör så att jag med min nuvarande bank (FSB) inte kan få något annat kort än Maestro, Mastercards ungdomsvariant. Applestore verkar inte gilla Meaestro något vidare, så jag gjorde en direkt banköverföring istället.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

har blivit extremt sugen på att köpa en macbook efter att ha vart och känt på dom. det jag har svårt att bestämma mig angående är färgen - det svarta locket tycker jag är finare eftersom att det är matt ...annars är den vita finare.
å andra sidan kostar den ganska mycket mer bara pga färgen.

vad säger ni är mest prisvärt av de 3 modellerna..skiljer det mycket mellan 1.83 och 2ghz? skall man satsa på 1gb minne? - dvd brännare hade vart bra iofs.

kan man räkna med några ändringar i modellerna den närmaste tiden - närmsta månaderna - priser eller funktioner? (tex 1gb minne i de dyrare, eller matt lock på den vita - något alls)

vad kan man säga att 1.83 och sen 2.0ghz dual core motsvarar på en vanlig pentium 4?

har aldrig ägt en mac tidigare...vad är de största för och nackdelarna skulle ni säga?

svara om ni orkar och vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mdc
har blivit extremt sugen på att köpa en macbook efter att ha vart och känt på dom. det jag har svårt att bestämma mig angående är färgen - det svarta locket tycker jag är finare eftersom att det är matt ...annars är den vita finare.
å andra sidan kostar den ganska mycket mer bara pga färgen.

vad säger ni är mest prisvärt av de 3 modellerna..skiljer det mycket mellan 1.83 och 2ghz? skall man satsa på 1gb minne? - dvd brännare hade vart bra iofs.

kan man räkna med några ändringar i modellerna den närmaste tiden - närmsta månaderna - priser eller funktioner? (tex 1gb minne i de dyrare, eller matt lock på den vita - något alls)

vad kan man säga att 1.83 och sen 2.0ghz dual core motsvarar på en vanlig pentium 4?

har aldrig ägt en mac tidigare...vad är de största för och nackdelarna skulle ni säga?

svara om ni orkar och vill.

Den prisvärdaste måste nog vara den billigaste faktiskt.
Och den svarta är den minst prisvärda.
Jag skulle köpt en svart om jag skulle köpa en.

Nu är det så ett en mac också är en pc. Förr hade din fråga angåened P4 varit lite mer relevant.
Men nu gäller det efterföljaren till P4an.

Core Duo är som namnet säger 2st cores. Varje core vid 2GHz är vad jag vet snabbare än en P4. Det betyder minst 2x snabbare är den

Nackdelar på en mac? you got to be kidding

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mdc
skall man satsa på 1gb minne?

Jag tänkte skaffa 2 GB minne, men inte från Apple Store - de verkar ta enorma överpriser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Jag tänkte skaffa 2 GB minne, men inte från Apple Store - de verkar ta enorma överpriser.

Får jag fråga var du hade tänkt köpa minnet? Letar också efter relativt billigt minne som fungerar med MacBook.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=310511 borde la fungera?

njaa, det bör ju vara PC5300. då processorn använder 667 mhz port, visst kan man köra me lägre, men vore korkat o inte utnyttja bandbredden till max.

o helt ska de ju monteras i par. om man nu vill utnyttja systemet till max. tror det är dessa macoteket säljer för 1300 kr, o de ska därmed funka i macbooken http://komplett.se/k/ki.asp?sku=316533

corsair ska man akta sig för om man läser på mac sidor

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
njaa, det bör ju vara PC5300. då processorn använder 667 mhz port,

Ah, bra att veta, tack.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Menar du inLife? Trasig hur?

Självfallet menade jag inLife... va lite trött i skallen bara
touchpaden verkade funky på den, pekaren ville inte riktigt i samma riktning som fingret, o den verkade inte registrera dubbla fingrar på plattan heller (scroll)...

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

det där me pekaren har jag upplevt på rätt många bärbara, pc som mac. vetefan varför, en stund senare har det funkat utmärkt.

o scroll grejjen, kan ju varit avstängd. då det är en funktion som går att stänga av o på.

säger inte att det är så, men det är möjligt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

www.itbutikken.se har DDR2-SODIMM 667mhz 1GB för 900kr/st corsair

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffkrydda
www.itbutikken.se har DDR2-SODIMM 667mhz 1GB för 900kr/st corsair

Hört att många haft problem med corsair value select och nya intellappysarna från apple.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Kingston funkar felfritt med nya macbook? Blir nog Kingston 2x1gb från Dustin.

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]

crusial ska man akta sig för om man läser på mac sidor [/B]

nja...vill gärna se länk på det innan jag tror på det. Corsair har som sagt en del haft problem med, men _inte_ Crucial-minnen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpoxyloN
nja...vill gärna se länk på det innan jag tror på det. Corsair har som sagt en del haft problem med, men _inte_ Crucial-minnen...

i know, my misstake, tänkte corsait o skrev crusial. don´t ask me why

editerat mitt inlägg så att det nu står rätt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Köp *inte* Corsair... Gick åt fanders...

Permalänk
Medlem

http://komplett.se/k/ki.asp?sku=316533 detta är med andra ord ett bra alterna tiv?

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Står och skriver på en svart MacBook just nu. Tangenterna känns helt ok faktiskt
På gränsen till att de är skönare än på min iBook som jag har nu!

Permalänk

Var och lekte med den svarta Macbooken idag i stan, var och lekte med den i minst 30 minuter Testade att lira lite 1080p-trailers från apple.com och köra videochat via iChat bland datorerna inne på Macforum på Avenyn. Lekte runt med alla funktioner jag kunde hitta på.

1080p fungerar finfint! Inga problem alls vad jag märkte, testade Superman och Ice Age 2. Infopanelen i quicktime visade inga droppade frames heller.
Skärmen var blank och speglade omgivningen en del, och när man drog fönster över den tyckte jag det släpade efter lite, nästan mer än vad det gjorde på min gamla powerbook 12"
Datorn kändes snabb, mycket rappare än min gamla powerbook, tangentbordet var riktigt bekvämt!
Jag tyckte att ramen runt displayen var lite för tjock, jag gillar mer den tunnare ramen som är runt displayen på Macbook Pro, samt ramen på min gamla powerbook.

Intel GMA950 verkar defenitivt vara bättre än Geforce 5200 som satt i min gamla powerbook, ripple-effekten i dashboard t.ex. var mycket mjukare än på min gamla powerbook.

Om jag köper en Macbook kommer det lätt bli den svarta, den är snygg!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Min Macbook har skickats nu!
ETA: 6Juni.
Pga nationaldagen antar jag att jag får den någongång den 7-8 Juni.

Turbonallen: hyr mycket RAM hade den Macbooken du testade?
Detta låter uppenbarligen lovande. HDTV är ju framtiden.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk

Det kommer komma hem en mittenmodell med 1 gig i ram, när jag tar mig modet att lägga ut sys i sign på blocket :).
Farsan undrar lite om hur bootcamp funkar, han är en typisk windows gubbe :P. Jag förklarar då lite om det och han frågar om man måste ha OSX installerat, eller om man kan installera bootcamp installera windows och sen ta bort OSX. Inte för att man skulle vilja det men

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Så nu är min betalad också Väntar på levernasbekräftelsen, Så jag hoppas få den innan 10 juni

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Min Macbook har skickats nu!
ETA: 6Juni.
Pga nationaldagen antar jag att jag får den någongång den 7-8 Juni.

Turbonallen: hyr mycket RAM hade den Macbooken du testade?
Detta låter uppenbarligen lovande. HDTV är ju framtiden.

Javisstja, den sjätte juni är väl helgdag från och med i år?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

ja, 6 juni är helgdag i år.

längtar tills skattepengarna komemr, då jävlar blire en macbook :D:D men blir en vit, kan inte motivera de 1600 extra som en svart kostar. då köper ja hellre 2 gb ram

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive