Permalänk

Office 2007 --> 2003

hej!
Jag skall de närmaste dagarna lämna in mitt projektarbete, jag har skrivit allt i Office 2007, och måste få det skickat via mail till min handledare då jag inte har en skrivare, men på skolan har de inte denna versionen och kan tydligen inte öppna mina dokument :/
Kan jag gå runt detta på nåt sätt?
Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Hedersmedlem

Det borde gå att i Office 2007 så som i alla andra Office-versioner, spara i äldre format. Välj 'Arkiv', 'Spara som...' och se under 'filformat' vad du kan välja där.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Re: Office 2007 --> 2003

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas87
hej!
Jag skall de närmaste dagarna lämna in mitt projektarbete, jag har skrivit allt i Office 2007, och måste få det skickat via mail till min handledare då jag inte har en skrivare, men på skolan har de inte denna versionen och kan tydligen inte öppna mina dokument :/
Kan jag gå runt detta på nåt sätt?
Tacksam för all hjälp!

Jag skulle rekommendera dig att exportera till PDF, det har många fördelar.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk

Det gick att spara i word 97-2003 dokument, detta borde funka för läraren.
Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Office 2007 --> 2003

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ickx
Jag skulle rekommendera dig att exportera till PDF, det har många fördelar.

Japp, dessutom är det inbyggt och mycket enkelt i Office 2007.

Permalänk
Medlem

Oväntat att skolan inte har office 2007 när det bara är i beta ännu

Permalänk

Re: Re: Office 2007 --> 2003

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ickx
Jag skulle rekommendera dig att exportera till PDF, det har många fördelar.

varför ska man spara i PDF?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Office 2007 --> 2003

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
varför ska man spara i PDF?

för att det är "platformsoberoende"....

Får jag ett doc till skolan kan jag inte öppna det på 75% av burkarna eftersom vi inte har något program som stödjer det filformatet på dem...

edit: hittade ett stavfel direkt

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Office 2007 --> 2003

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
varför ska man spara i PDF?

PDF är i princip ett plattformsoberoende format, alla kan öppna det och slipper problem med att delar av dokumentet inte kan visas för att man sitter med ett gammalt Word.
En annan bra sak är ju att man slipper alla jobbiga makron (virus m.m) som finns i .doc filerna.
Alla dokument som jag lämnat in elektroniskt under min universitetstid har varit i PDF format, alla lärare som jag haft har bara tagit emot det, säger väl något iallafall.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Hedersmedlem

Dessutom inkluderas de teckensnitt man använder. De kanske inte finns på skolan och därför arbetet kanske ser konstigt ut där.

Permalänk
Medlem

Så man behöver inte adobe reader på den dator man vill titta på filen?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Inaktiv

Jo... Men Adobe Reader ar gratis och gar att ladda ner pa Adobe's hemsida samt att det gar att kora pa manga operativsystem, inte bara Windows.

Fordelarna ar, som namnt ovan, att datorn du oppnar dokumentet pa inte behover nagra typsnitt som du hade, bilderna ar inbaddade och dessutom finns det en hel del andra finesser som ar skojiga (online-formular och liknande).

Dessutom gra dokumenten att komprimera / inte komprimera sa de lampar sig for allt fran web-visning till att trycka med beroende pa hur man gjorde dom.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Office 2007 --> 2003

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
PDF är i princip ett plattformsoberoende format, alla kan öppna det och slipper problem med att delar av dokumentet inte kan visas för att man sitter med ett gammalt Word.
En annan bra sak är ju att man slipper alla jobbiga makron (virus m.m) som finns i .doc filerna.
Alla dokument som jag lämnat in elektroniskt under min universitetstid har varit i PDF format, alla lärare som jag haft har bara tagit emot det, säger väl något iallafall.

okej, låter bra, men hur sparar man Word dokument till PDF i Office 2003?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Re: Re: Office 2007 --> 2003

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
okej, låter bra, men hur sparar man Word dokument till PDF i Office 2003?

Läs lite längre upp så ser du att det inkluderades i office 2007. Om du vill skapa pdf av word-doc. i 2003 kan du skaffa dig ett tredjeparts program. Det är bara att söka på google efter create pdf eller liknande.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Re: Re: Office 2007 --> 2003

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
okej, låter bra, men hur sparar man Word dokument till PDF i Office 2003?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Permalänk
Medlem

Då får du hoppas på att de har adobe reader på er skola förinstallerat. Kan inte tänka mig att ni får installera program hur som helst.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Relik 📜

Annars är det bara att hämta Foxit som är utan install, så går det som en dans!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S