Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twisted_cain
Nu finns det tydligen en ännu nyare mjukvara ute. 03.70 släpptes den femte maj enligt TRE själva.

Ja, det stämmer, den fick jag igår.

Och till er med dammproblem, som t.ex No_Jay
BILD på min "dammsugare" efter ca. två månaders användning. [/B][/QUOTE]

Det är naturligtvis fullständigt oacceptabelt att telefonen ser ut så, även om den vore 1år.

Att kontakta 3 gör ingen skillnad, garantier går genom Nokia Service Center.
Så kolla eniro eller dylikt och hitta er lokala Nokia SC och prata med dem.

Permalänk
Hedersmedlem

någon som har v3.70 och en OLÅST telefon som kan bekräfta att det går o använda opera mini eller andra java program som använder sig av gprs kontot?

Permalänk
Medlem

Så nu går de och lämna in telefon i nån av de listade servicebutikerna på nokias hemsida och få sin 3 bundna telefon uppdaterad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
Så nu går de och lämna in telefon i nån av de listade servicebutikerna på nokias hemsida och få sin 3 bundna telefon uppdaterad?

Ja. Ta med ditt avtal/garanti från 3, så fixar "Nokia killen" det på noll tid om han inte har för mycket kö

Permalänk
Hedersmedlem

asså 6280 måste fan vara det sämst byggda telefonen någonsin! har förbrukar 3st telefoner på 2 dagar. 2st hade 3.60 mjukvaran och en hade 3.65. problemet e att telefonen hänger sig och sedan inte går att starta. lyckas man starta telefonen så hamnar skiten i en loop läge där den startar om sig och sedan stängs den av....

nu skiter jag i den här telefonen o gör tillbaka till min w810.

ps den med 3.65 mjukvaran var helt glappfri vilket verkar vara få telefoner som är det..

kan lägga till att det är den icke låsta telefonen jag kör med

Permalänk
Medlem

Asso vafan här ´åker man in till Dialect på Malmskillnadsgatan i stockholm och så säger dom att den kan inte vi fixa, den måste vi skicka iväg till.....vad han nu sa, tar ca 6-7 dagar.
Det är ju förfan dom som är en servicebutik,
Ni som upgraderat hur gick de till? Görs det på plats jättefort eller stämmer det han sa?

Permalänk
Medlem

Jag har en 6230 låst till Tre, måste säga att jag gilalr telefonen även om den är lite glapp men inte överdrivet mycket glapp...

har endast lyckats få den att rebooota 1 gång. Men ska lämna in den för uppgradering nästa vecka till senaste firmwaren, har nu 3.41

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
Asso vafan här ´åker man in till Dialect på Malmskillnadsgatan i stockholm och så säger dom att den kan inte vi fixa, den måste vi skicka iväg till.....vad han nu sa, tar ca 6-7 dagar.
Det är ju förfan dom som är en servicebutik,
Ni som upgraderat hur gick de till? Görs det på plats jättefort eller stämmer det han sa?

Jag gick ner till min Nokia SC och det var inga problem alls, dem gjorde det där på plats, tog cirka 1 timme.

Det beror lite på vilken mjukvara du har i telefonen, kollade Dialect din mjukvaruversion och sa sedan att den måste skickas iväg ?

Ring till 3 och fråga vilka/vilken butik i din närhet som är Service center.

Permalänk
Medlem

Nop, bara rakt ut, det kan inte vi fixa, den skickar vi iväg.
Verkade även vara ett satans egg som jobba där.
Ska ringa Tre senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
Nop, bara rakt ut, det kan inte vi fixa, den skickar vi iväg.
Verkade även vara ett satans egg som jobba där.
Ska ringa Tre senare.

Då är Dialect inget Nokia SC, hade dem varit det hade dem kunnat fixa det mer eller mindre direkt.

Ett Nokia SC kan fixa det direkt om telefonen inte har en speciell mjukvara, finns en version, vet inte vilken, som dem inte kan flasha om på plats, för telefonen kan låsa sig helt.

Permalänk
Medlem

Syrran har precis skaffat en 6230, och efter att ha kännt på den så är jag glad över att jag köpte en w550i istället. Den startade nog om sig 2-3 ggr på tiden jag satt och lekta med den och känndes otroligt plastig/billig. Nu är den från 3, och jag tror det är den gammla firmwaren i, men allt glapp och plast kommer man inte unden med en uppdaterad mjukvara.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Jag förstår inte hur så många har kunnat få sådanna problem med glapp och omstarter. Min telefon har startat om sig en gång på 3 dagar. de va för att jag skickade massa saker via bluetooth. Glappet på min är nästan obefintlig. Och plastig? knappast. iaf inte min. Alla knappar känns sköna och kvalitets ingivande. Jag har dessutom den gamla firmwaren 3.60. Den enda buggen är den kända med java program och wap.

//Ludde

Permalänk
Hedersmedlem

asså jag själv har inga problem med omstarter, däremot är det riktigt illa ifall telefonen stänger av sig o rebotar hela tiden utan att man kommer in i menyn..

Permalänk
Medlem

Jaha då äger man en 6280 sedan några dagar tillbaks. Trevlig lur i största allmänhet.

Men som många har påpekat innan med damm bakom skärmen. Jag har fått några små dammkorn nedan i högre hörnet redan efter bara några dagar. Är detta ett skämt eller? Finns det något att göra åt det?

Ska jag vänta tills det blir mer dammkorn och lämna in den för det och fw-uppgradering på samma gång?

/Något missnöjd 6280-ägare

Permalänk
Medlem

Min "lilla" högtalare har pajjat på telefonen, alltså den vanliga man använder när man pratar i telefonen. Får köra med högtalarfunktionen när jag snackar nu.
Det är det sämsta telefon jag som jag ägt, bytar telefoner ganska ofta, så jag har och jämföra med.
Nokia 6280 har bara varit problem sen man köpte den för några månader sen, hur lång tid tar det för 3 att laga en telefon? får man lånetelefon eller man får kanske renatav en ny telefon direkt i butik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxpower
Min "lilla" högtalare har pajjat på telefonen, alltså den vanliga man använder när man pratar i telefonen. Får köra med högtalarfunktionen när jag snackar nu.
Det är det sämsta telefon jag som jag ägt, bytar telefoner ganska ofta, så jag har och jämföra med.
Nokia 6280 har bara varit problem sen man köpte den för några månader sen, hur lång tid tar det för 3 att laga en telefon? får man lånetelefon eller man får kanske renatav en ny telefon direkt i butik?

3 "lagar" inte några telefoner, det gör ett Nokia Service Center och klarar inte dem av det skickas de vidare, om du läst tråden så hade du sett det. Så gå in till ett Nokia SC och prata med dem, ta med ditt avtal för 3.

Jag har inga problem med vare sig glapp, högtalare eller damm i min 6280 så ni verkar ha fått riktiga måndags ex. Och det är självklart inget man ska acceptera

Permalänk
Medlem

lämnade in på 3´s Media Center, skulle ta ca 2veckor att laga telefonen.
Helt ärlig så känns det som alla 6280 är "måndags ex"

Permalänk
Medlem

Min första telefon var ingenting rätt på. Glapp, damm, omstarter, kamerafel... Andra telefonen var glappet mindre på, men den blev lika dammig och kameran var fortfarande dålig. Även denna startade om sig. Efter 2 veckor på service så fick jag tillbaka den. Kameran var inte fixad, dammet var borta men kom tillbaka lika snabbt igen. Kan inte säga mer än att jag är trött på den här telefonen nu. Ska in till tre imorgon och kräva att få en annan mobil eller att få läman tillbaka den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
3 "lagar" inte några telefoner, det gör ett Nokia Service Center och klarar inte dem av det skickas de vidare, om du läst tråden så hade du sett det. Så gå in till ett Nokia SC och prata med dem, ta med ditt avtal för 3.

Jag har inga problem med vare sig glapp, högtalare eller damm i min 6280 så ni verkar ha fått riktiga måndags ex. Och det är självklart inget man ska acceptera

Håller med dig, har inte haft minsta lilla problem med min. Startat om något fåtal gånger. Men inget damm und so weiter.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Okej, att telefonen hänger sig nån gång det kan jag acceptera, men att viktiga delar på telefonen bara lägger av imellan åt, t.ex högtalare, känns ju inte okej.
Nu är min telefon på lagning, klyddar den efter jag fått tillbaka den, ska jag kräva att få en annan telefon.

Permalänk
Medlem

Nokia 6280 med Tre Bomben Friends, Köpa eller inte köpa?
Jag har en LG U8130 nu, är ganska trött på den.

Permalänk
Medlem

Hade aldrig valt den telefonen idag.
Ta samsung telefonen istället, har ifs inte alla funktioner, men samsung håller säkert betydligt högre kvalitet.

Permalänk
Medlem

Har haft min 6280 en vecka nu, är hel nöjd med den, fungerar som en klocka!
Enda jag är lite missnöjd med är glappet, så jag ska skicka in den och få det ordnat.
2 bekanta med samma mobil är med nöjd med den också, ingen av oss har haft några som helst problem med den.
Och jag kan starkt rekomendera den, trevlig mobil helt enkelt.

Sen får man ju alltid ta alla kommentarer med en nypa salt..
Ibland så vill ju gärna en missnöjd konsument gärna se hela Nokia raseras bara för att denne fick ett måndags-ex.

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem

6280 från tre.se är ett skämt, det handlar inte om måndags ex när ett så stort antal har problem med den.
Men det är kanske åtgärdat nu? är ju trots allt några månader sen jag köpte min.
Nokia telefoner brukar hålla hög kvalitet.

Permalänk
Medlem

Fick uppgraderad programvara i min igår, och konstigt nog försvann mitt problem med att blixten lös in som en dimma på bilderna.
Går man in på rätt trebutik uppgraderar de programvaran på plats, lämnade bara ifrån mig den en halvtimme.

Permalänk
Avstängd

Fick min telefon uppdaterad idag.. inga fel på den what so ever. Har v3.70 nu, tog en timma! Hade gött!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Skickade in min 6280 för uppgradering av FW ock damm i displayen fick till baka den efter 2 veckor då märkte jag att dom hade repat sönder min display så jag var i butiken ock då sa dom att det var bara att skicka in den igen till Engstöms telecom, kollar jag min status så står det

Verkstadsstatus: Avvaktar svar kostnadsförslag 2006-06-07

någon som vet vad det är frågan om

MVH Mikael

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Skickade in min 6280 för uppgradering av FW ock damm i displayen fick till baka den efter 2 veckor då märkte jag att dom hade repat sönder min display så jag var i butiken ock då sa dom att det var bara att skicka in den igen till Engstöms telecom, kollar jag min status så står det

Verkstadsstatus: Avvaktar svar kostnadsförslag 2006-06-07

någon som vet vad det är frågan om

MVH Mikael

ring till engström o fråga

Permalänk
Medlem

Jo det hade ju varit ett altenativ men det lär vara stängt får bli imorn

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

Jag har en nokia 6280 (love it) utan några problem. Inget damm, glapp, firmware probs eller sådant. Rätt coolt med tanke på så många som har haft problem. Men den e ju itne köpt i sverige heller...
Förövrigt så tycker jag det är en riktigt (extremt) bra telfon i litet format!

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i