Permalänk
Medlem

Boll

Jag ställer mig tveksam till fotbollssponsringen. Jag mailade er (Dustin) för att få veta hur mycket som går till sponsring, men fick veta att det var hemligt. Jag ser inget som helst samband mellan fotboll och Dustins produkter. Jag kan inte heller förstå varför jag ska skänka pengar till fotboll. Än värre är att summan är hemlig. Blir det pengar över så ser jag helst att priserna justeras.

MVH Anders

(Edit: Lade till E-postbekräftelse vid svar)

Visa signatur

[Asus M4A89GTD-PRO/USB3; Phenom II X6 1955T; 4GB DDR3; 1st OCZ VERTEX 2 120GB; SSD 1st HITACHI DESKSTAR 7K1000.C 1TB; Creative sound blaster AUDIGY SE. {Win 7 Home Premium}

Permalänk
Medlem

Re: Boll

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SM4RNA
Jag ställer mig tveksam till fotbollssponsringen. Jag mailade er (Dustin) för att få veta hur mycket som går till sponsring, men fick veta att det var hemligt. Jag ser inget som helst samband mellan fotboll och Dustins produkter. Jag kan inte heller förstå varför jag ska skänka pengar till fotboll. Än värre är att summan är hemlig. Blir det pengar över så ser jag helst att priserna justeras.

MVH Anders

(Edit: Lade till E-postbekräftelse vid svar)

Isåfall borde du ställa dig tveksam till väääldigt många företag som sponsrar fotbollsevents/ligor, det är nämligen inte så många som har något direkt gemensamt med fotboll.

Fotboll är världens populäraste sport, ses av många personer.
Ser inte felet att dustin home sponsrar fotbollslandslaget.
Nu inför VM är ju intresset rekordstort!

Sedan tror inte jag speciellt många företag är intresserade att gå ut med de summor de lagt ner på marknadsföring

Nu vet jag inte vad Dustin hade i åtanke, men det är min personliga reflektion över det hela iallafall.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Dustin

Hej!

SM4RNA: sponsring är marknadsföring det med, det är ett komplement till tidningsannonser, banners, TV-reklam och liknande. Vad vi betalar för vår annonsering är inte heller offentliga siffror.
Annonserar man inte så syns man inte så mycket, man får inte så många nya kunder, orderingången ökar inte, man kan inte beställa större volymer hos leverantörerna och därmed får man inga bättre priser från dem... Så marknadsföringen resulterar snarare i förlängningen i att priset kund får betala för varan går ner.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

SM4RNA: sponsring är marknadsföring det med, det är ett komplement till tidningsannonser, banners, TV-reklam och liknande. Vad vi betalar för vår annonsering är inte heller offentliga siffror.
Annonserar man inte så syns man inte så mycket, man får inte så många nya kunder, orderingången ökar inte, man kan inte beställa större volymer hos leverantörerna och därmed får man inga bättre priser från dem... Så marknadsföringen resulterar snarare i förlängningen i att priset kund får betala för varan går ner.

Mvh
Mikael Carinci

Ok. Om jag sett att det står Dustin på fotbollsspelarna, hade jag nog inte reflekterat över det. Men det var när jag såg bilden på hemsidan som jag fick intrycket att det var nån typ av välgörenhet. Vad är anledningen att ni "skryter" på hemsidan om sponsringen? Vill ni vill göra kunden medveten om att ni gör nåt på marknadssidan? Eller är det för att upplysa om att det är nåt sport på gång? Eller ska det få fotbollsfantaster att handla mera för att det ändå går en del till nåt de stödjer?

MVH Anders

Visa signatur

[Asus M4A89GTD-PRO/USB3; Phenom II X6 1955T; 4GB DDR3; 1st OCZ VERTEX 2 120GB; SSD 1st HITACHI DESKSTAR 7K1000.C 1TB; Creative sound blaster AUDIGY SE. {Win 7 Home Premium}

Permalänk
Medlem

Vad Dustin kan bli bättre på är att besvara mail, alla frågorna.

Permalänk
Dustin

Hej!

_LaN: Alla frågor skall besvaras, däremot förekommer det säkert fel där man kanske läser igenom för snabbt eller missar någon fråga i en större textmassa. Jag ska påminna de som hanterar mailen att de skall läsa igenom noggrannare.

SM4RNA: Tanken är väl mer att den stora del av befolkningen som är intresserad av fotboll och som ser VM skall få upp ögonen för oss. Med marknadsföringen i det sammanhanget medföljer möjligheten att använda loggan, då finns det ingen direkt anledning till att inte göra det.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk

Mycket Nöjd

Bara goda ord om Dustin. Köper ALLT från er och är mycket nöjd med Support/service. Och inte tala om hur snabbt man får sina grejer. Har aldrig varit med om att man har beställt innan klockan 4 och inte har det dagen efter mellan 10:00 och 12:00.

Fortsätt i denna stil!

/ Nöjd Företagskund

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
...

(Bara för att du ska se att någon vill dig något i "Citat" listan)

Ser att datumet för att få in Samsung 205bw är satt till 8 juni,

hur många får ni in då och hur många är redan nu beställda för utskick? (d.v.s. hur många kommer ni ha den 9 juni)?

När är nästa leverans efter detta beräknad att komma (funderar nämligen på att köpa en runt den 15e).

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Nåja jag ska inte bara klaga,,,.

Gillar orderhistorik där man kan se postens paketnummer. Jag gillar att det skickas ut mail när det händer nåt. Har bara behövt returnera nåt två gånger p.g.a. att varan varit felaktig och det har varit "raka puckar" från Dustin båda gångerna. Bra att man kan se gamla ordrar så att man själv kan kolla upp när man köpt nåt. Snabba leveranser och det som står om "i lager" eller "1 till 2 dagar" stämmer också.

Jag har ringt ett par gånger och då har det varit lite väntetid och lite förvirrat i andra änden. Men kontakt via internet fungerar bäst och det är det viktigaste.

/Anders

Visa signatur

[Asus M4A89GTD-PRO/USB3; Phenom II X6 1955T; 4GB DDR3; 1st OCZ VERTEX 2 120GB; SSD 1st HITACHI DESKSTAR 7K1000.C 1TB; Creative sound blaster AUDIGY SE. {Win 7 Home Premium}

Permalänk
Dustin

Hej!

bogg: 205BW (art no 5010094319), beställer du nu så hamnar du på plats 14 så det är inte så farligt många restade. Det finns inga anmärkningar om att vi inte får de vi beställt och vi har beställt braq mycket mer än så, kan tyvärr inte säga exakt antal!

SM4RNA: Telefontiderna är nåt vi jobbar hårt på att lösa. Absolut bäst är att ringa mellan 8-9 och efter 15, men jag vet att många privatpersoner inte har möjlighet att ringa annat än under lunch.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

_LaN: Alla frågor skall besvaras, däremot förekommer det säkert fel där man kanske läser igenom för snabbt eller missar någon fråga i en större textmassa. Jag ska påminna de som hanterar mailen att de skall läsa igenom noggrannare.

Mvh
Mikael Carinci

jo, stor textmassa måste det ju bero på... (mailet nedan)

"Hej

När finns denna för leverans? HYUNDAI Q400 40# LCD-TV

Tycker jag sett den på eran sida i flera månader.

Har tänkt mig att beställa ovanstående tv samt betala i förskott men vill ju vänta till den finns köpbar…

När ni får hem den, är orderböckerna fulla då eller kan man då reservera en tv?"

hursomhelst är jag mycket nöjd med Dustin, varit företagskund där i 5-6 år... alltid snabba...
\\LaN

Permalänk
Dustin

Hahaha där föll det då...

Hyundai Q400 skickas från vår distributör idag, vi skall få så det täcker våra restorder samt några till!

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

bogg: 205BW (art no 5010094319), beställer du nu så hamnar du på plats 14 så det är inte så farligt många restade. Det finns inga anmärkningar om att vi inte får de vi beställt och vi har beställt braq mycket mer än så, kan tyvärr inte säga exakt antal!

Mikael Carinci

Perfekt, har lagt en beställning nu.

Gäller samsungs ZBP-garanti för denna skärm? Har sett på några sidor att dom ska ha det, men inget på någon svensk eller på samsungs svenska hemsida.

(antar att jag besvarade min fråga själv där)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Dustin

Hej!

bogg: Nej, zero bright dot garantin gäller vad jag kan hitta inte den modellen. Däremot är pixelfel inte speciellt vanligt förekommande på Samsungs paneler.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Jag önskar att det syntes tydlig vilka produkter som var x64 klara. Letade efter PCI- till Serial kort eller USB till Serial. Vad jag förstår ingen av dem x64?

Ni borde införa på alla produkter, x64 klara eller ej,

/

Visa signatur

[Asus M4A89GTD-PRO/USB3; Phenom II X6 1955T; 4GB DDR3; 1st OCZ VERTEX 2 120GB; SSD 1st HITACHI DESKSTAR 7K1000.C 1TB; Creative sound blaster AUDIGY SE. {Win 7 Home Premium}

Permalänk
Medlem

Dela gärna upp externa 2.5" diskarna så att dessa inte blandas med 3.5".

MikaelC du har PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Dela gärna upp externa 2.5" diskarna så att dessa inte blandas med 3.5".

Hur ska dom kunna dela upp det mer än dom redan har gjort?

IDE 3.5TUM
S-ATA 3.5TUM
IDE 2.5TUM
S-ATA 2.5TUM

Så har det då varit så länge jag minns...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Hur ska dom kunna dela upp det mer än dom redan har gjort?

IDE 3.5TUM
S-ATA 3.5TUM
IDE 2.5TUM
S-ATA 2.5TUM

Så har det då varit så länge jag minns...

Externa diskar, dvs USB, Firewire.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

bogg: 205BW (art no 5010094319), beställer du nu så hamnar du på plats 14 så det är inte så farligt många restade. Det finns inga anmärkningar om att vi inte får de vi beställt och vi har beställt braq mycket mer än så, kan tyvärr inte säga exakt antal!

SM4RNA: Telefontiderna är nåt vi jobbar hårt på att lösa. Absolut bäst är att ringa mellan 8-9 och efter 15, men jag vet att många privatpersoner inte har möjlighet att ringa annat än under lunch.

mvh
Mikael Carinci

Den står nu som "Ej i Lager", vadan detta?

Systemet som kännt av att preliminära datumet har varit och då den inte fått något nytt datum gått ner till "Ej i Lager"?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SM4RNA
Jag önskar att det syntes tydlig vilka produkter som var x64 klara. Letade efter PCI- till Serial kort eller USB till Serial. Vad jag förstår ingen av dem x64?

Ni borde införa på alla produkter, x64 klara eller ej,

/

Du menar om produkten har drivrutiner för windows XP x64? (och senare kommande x64 av Vista)?
Jag gillar också den idén, märk ut på vanliga varor där informationen finns att tillgå att windows x64 drivrutiner finns (och i förekommande fall för andra OS som körs på x64).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Nu måste jag gnälla lite på dustin. Jag noterade just att ni slåde fotbolls tröjor och funderade på att köpa en eftersom jag ändå planerar att göra en beställning nästa vecka men såg till min fasa att ni inte hade storleken XXL! Där är 195:- ni inte kommer se skymten av

EDIT: eftersom jag ändå postar, någon aning om när SEAGATE BARRACUDA 7200.10 320GB 7200RPM SATA/300 finns i lager?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Dustin

Hej!

Curly: Vet inte varför de drog gränsen där riktigt Med tanke på lördagens bleka resultat kanske det inte känns aktuellt med någon alls nu
Seagatedisken har jag inget ETA på än men jag kollar med vår inköpsavdelning så återkommer jag i frågan.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kanske har missat det, men jag kan inte se att du skrivit något mer om Enermax nätaggregat.

Nu har dock Komplett lyssnat och tar in tre modeller av Liberty-serien. Synd bara att inte kan göra detsamma.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Dustin

Hej!

MultiMan: Nej tyvärr, jag har inte haft nåt nytt att komma med direkt... Vi importerar ju inte själva så vi är beroende av att distributörer tar in dem och det är liet är bollen ligger just nu!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Tackar återigen för snabb leverans.

Beställde en viewsonic vx2025wm i fredags, stod 1-2 Dagar som lagerstatus, den skickades idag. Måste bara säga suveränt.

Edit: noteras bör att det var vid 19:00 eller så i fredags jag beställde den

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Tackar återigen för snabb leverans.

Beställde en viewsonic vx2025wm i fredags, stod 1-2 Dagar som lagerstatus, den skickades idag. Måste bara säga suveränt.

Beställde också en sån i slutet på förra veckan, fick den idag.
Kan inte bli bättre, bra gjort Dustin!

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Beställde ett moderkort i förra veckan. DOA.
Ringer och ber om RMA. Har en fraktsedel dagen efter.
(Arbets)dagen efter att jag skickat in det får jag ett mejl om att ni skickat ut ett nytt.

Strålande jobbat!
Underbart med fraktfritt och att man slipper bråka om att det faktiskt är säljaren som skall betala frakt vid RMA osv.

Dock får jag väll lov att klaga lite på utbudet. Funderar på att köpa ett nytt chassi. Där kan man lugnt säga att utbudet är på tok för dåligt!

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Dustin

Hej!

bogg, Lambo: De jobbar lite längre på lagret som tur är

4bstract: Det är helst så det skall fungera! Man ska aldrig behöva stå för frakten som konsument, däremot får man finna sig i det lilla besväret att ta varan till posten och liknande!

Stämmer det där med chassin, det är lite tunt på komponentsidan öht, det är nåt vi kollar på. Problemet är att vi vill ha in tillverkare som inte envisas med att alla defekta varor skall skickas för reparation(!) i holland eller tyskland vilket är det vanliga när det gäller dessa varor. Inte alla går med på att byta ut direkt tyvärr även om vi kanske har svårt att se vinsten i att skicka ett moderkort för 500 till holland för service för att inte tala om tiden det skulle ta...

Komponenter vill vi kunna byta omedelbart.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk

Hm, jag såg en väldigt negativ kritik mot Dustinhome här:
http://www.minhembio.com/omdomen/Weeman
(under hans recension).

1 månad sedan. Brukar ni skicka begagnade tv-apparater till folk? Dvs. är det något som är accepterat? (Såsom många andra företag gör).
Jag tycker det hela verkar vara MYCKET oseriöst.
Dustin bygger ju på bra service...

"Köpte min på Dustinhome.se, fick en begagnad med repor och feta fingeravtryck på ramen samt en inbrännd TV3-logga"

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Hm, jag såg en väldigt negativ kritik mot Dustinhome här:
http://www.minhembio.com/omdomen/Weeman
(under hans recension).

1 månad sedan. Brukar ni skicka begagnade tv-apparater till folk? Dvs. är det något som är accepterat? (Såsom många andra företag gör).
Jag tycker det hela verkar vara MYCKET oseriöst.
Dustin bygger ju på bra service...

"Köpte min på Dustinhome.se, fick en begagnad med repor och feta fingeravtryck på ramen samt en inbrännd TV3-logga"

MikaelC har redan svarat på frågan, om du nu läste igenom allt.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=123107