Envision eller Viewsonic, vad ska man välja.

Permalänk
Medlem

Envision eller Viewsonic, vad ska man välja.

Hallo ja..

Pappa har fått presentkort för han jobbat på firman i 25 år nu.

Så nu ska vi iväg till Elgiganten snart nån dag och shoppa loss..

Blir en dammsugare, en tv, två TFT-skärmar, bluetooth handsfree..

Vi struntar i alla de andra sakerna, vi snackar endast om skärmarna.

Pappa vill köra på märket Envision. Okey, jag har inget emot dem, än. Men någon som kan berätta hur bildkvaliten brukar vara på dem och hur pixelgarantin gäller o.s.v. Jag har sökt lite på just den specifika modellen vi ska ha, hittar inte så mycket om den.

Modellen är: ENVISION L705A

Den har 8ms i responstid, vilket ju är hyffsat ändå.

Men kollar man på elgigantens hemsida så kostar 17" 1895:-. 19" med samma responstid kostar 1990:-.

Men sen kommer Viewsonic in med sin 17" med 12ms för 1990:-. dessa vet jag dock lite mer om, deras pixel garanti ligger på 1 död pixel.

Ska jag be han punga ut så iallafall jag får 19" istället eller en Viewsonic?

///SweeXic..

Permalänk
Medlem

jag köpte min viewsonic på pc-city. bytte in skärmen efter två veckor, hade två ytterst LITE irriternade pixelfel. Men dom bytte utan knussel iaf. Vet inte om det är viewsonic eller pc-city som är snälla.

Min var den första 19" av samma modell dom fått in, så just dessa verkar vara felfria vad gäller pixlar, men det kanske finns andra fel. Jag är nöjd iaf

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk

Jag skulle köpt definitivt köpt ENVISION L905A! 2" mer för samma pris som en 17" Viewsonic som är 12ms och endast 600:1 i kontrast.

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem

Spelar priset någon roll?

Om inte, köp: PHILIPS 200W6CS

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du har ju viewsonic VA902 för 2295:-, dock ej i lager.

Man kan inte jämföra viewsonic med envision, inte samma liga

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Ja, priset spelar roll.. och det måste vara på Elgiganten.

Men den där philips du tipsade om.. Nä tack.. Betalar inte 5200:- för en skärm med 16ms!! det är ju absolut högsta man ska ha när det gäller och spela... vilket jag gör nästan dag in o dag ut.

Kanske beroende på vad slutkostnaden hamnar på kanske vi väljer viewsonic VA902 istället. Och du, de var slut i lagret på internetbutiken, kanske. Vi ska in till dem i Malmö och shoppa.

Men änsålänge har jag inte fått höra nått om pixel garanti eller nått negativt överhuvudtaget om Envision.

Ja, köper vi Envision skärmar så kanske man ska göra en liten recension på den, eller vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

jag är nyfiken på ditt val är själv köpsugen.. har även funderat lite på acers 19" wide.. men vet inte om elgiganten har den.. onoff har den på nätet för 2399...

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

Har just köpt en Envision L905a 19" från Elgiganten för 1990kr.
För det priset jag betalade så må jag säga att jag är väldigt nöjd,Inga döda pixlar eller ghosting i spelen jag spelar.BF2,Q4....
Har aldrig haft en LCD skärm tidigare men jag kommer då aldrig att gå till baka nu till en vanlig skärm.Tycker att det är en väldigt bra "nybörjar" skärm.Så om du inte vill/kan läga ut flera tusen påen ny skärm så är det bara att handla en Envision.