Permalänk
Medlem

Domänamn?

Tjena nu ska jag registrera ett nytt domännamn.
Och undrar vart jag kan göra detta? För jag har just nu ett på winstart. och dom tycker inte jag är bra så där kommer jag att sluta köra dns. Och kollade nyss på Loopia om man kan köra där? Men då läste jag detta

Vår DNS-tjänst levereras kostnadsfritt upp till 200 MB trafik/år. 200 MB DNS-trafik är ca 1.000.000 DNS-uppslagningar. En normalstor sida tar ca 5 MB trafik/år. Ytterligare trafik är därefter möjligt att köpa till.

Och jag kör en tracker som några av er redan vet med ungefär 4000 personer dagligen online.

Så jag undrar om dessa 200 mb räker eller om nån kan rekomendera mig nått annat?

Tack så länge

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs våra regler (Fel: Se §7)

Permalänk

Ja, du kan ju alltid köra en egen DNS server om du har en server. Annars finns sidor som tillexempel loopback.se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Ja, du kan ju alltid köra en egen DNS server om du har en server. Annars finns sidor som tillexempel loopback.se.

Jag kan inte köra en dns server för jag har ingen server över.
Och loopback.se värkar inte vara så bra.
Nån som har nått annat bra tips?

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs våra regler (Fel: Se §7)

Permalänk
Medlem

Ang trafikmängder har jag ingen koll, men spray.se är väldigt billigare på domäner. Har själv 3st .com domäner som kostade 50kr styck / år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
Ang trafikmängder har jag ingen koll, men spray.se är väldigt billigare på domäner. Har själv 3st .com domäner som kostade 50kr styck / år.

Hur funkar det med subdomäner och och mail? m.m?

Vad finns det för kontroller?

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs våra regler (Fel: Se §7)

Permalänk

Re: Domänamn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CineFX
Vår DNS-tjänst levereras kostnadsfritt upp till 200 MB trafik/år. 200 MB DNS-trafik är ca 1.000.000 DNS-uppslagningar. En normalstor sida tar ca 5 MB trafik/år. Ytterligare trafik är därefter möjligt att köpa till.

Och jag kör en tracker som några av er redan vet med ungefär 4000 personer dagligen online.

Så jag undrar om dessa 200 mb räker eller om nån kan rekomendera mig nått annat?

Tack så länge

Det går inte att säga exakt hur mycket DNS uppslagningar som dessa 4000 personer skulle generera eftersom det beror på flera faktorer t ex inställningar i respektive användares ISP's DNS:er.

En kvalificerad gissning är att det skulle kunna behövas upp till ca 300 MB trafik per år men att det mycket väl kan räcka med de 200 MB som du får.

Visa signatur

The Programmer

Permalänk
Medlem

Du ska nog inte vara orolig för det där, har själv ett gäng domäner varav några är hyffsat välbesökta och kommer bara upp i ca 11-20kB per år. Det för att DNSer på vägen cachar sådan information.